10 клас Географія

Виконанні завдання фотографуємо та надсилаємо для перевірки на мою електронну адресу olga05121983@gmail.com або у Viber.

22.01.2021 р. 

Тема «Японія. Особливості сучасного постіндустріального розвитку країни. Домінуючі складники третинного сектору. Промислові виробництва, що визначають міжнародну спеціалізацію країни. Традиції і технології у сільському господарстві. Транспортна система країни. Характерні риси просторової організації господарства: Тихоокеанський промисловий район, мережа технопарків і технополісів. Зовнішні економічні зв’язки. Міжнародні зв’язки  України з Японією. Дослідження. Острови Кюсю і Хоккайдо: контрасти Японії» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань,2018 р.) § 25 с.106

Мета: ознайомити з особливостями сучасного постіндустріального розвитку країни, виробництвами, що визначають міжнародну спеціалізацію країни, міжнародними зв’язками України та Японії; розвивати уміння порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; виховувати почуття патріотизму, прилучати учнів до дослідницької роботи, формувати культуру спілкування.

Завдання 1. Опрацювати § 25 с.106

Переглянути презентацію  «Господарство Японії» (автор Презентації з географії)

Завдання 2.  За допомогою карт атласу та тексту підручника  § 25 с.106 заповніть таблицю «Промисловість Японії»

Промисловість

Характеристика

Машинобудування

 

Металургія

 

Хімічна

 

Лісова

 

Харчова

 

Легка

 

Завдання 3.  Використовуючи текст підручника § 25 с.106 та Вікіпедію заповніть таблицю «Зовнішні економічні зв’язки Японії»

Зовнішні економічні з’язки

 

Імпорт

 

Експорт

 

Україно-японські відносини

 

Завдання 4.  Дослідження. «Острови Кюсю і Хоккайдо: контрасти Японії»

Мета: ознайомлення учнів з різноманітністю Японії на прикладі двох островів, порівняти їх ГП, природні умови, господарство; розвивати в учнів інформаційно- цифрову компетентность, уміння аналізувати та систематизувати інформацію.

Обладнання: атлас,енциклопедії, довідники,  Інтернет-ресурси.

План дослідження

1. Порівняння географічного положення та природних умов островів (за  результатами скласти діаграму Венна).

2. Аналіз причин стихійних явищ на Японських островах (перерахуйте стихійні явища та поясніть причини частих стихійних явищ на Японських островах)

3.Різниця в годинних поясах з Україною(визнач різницю в часі між Україною і Японією).

4.Господарська оцінка островів (визначте основні галузі спеціалізації на островах; зробіть висновок, як вплинуло географічне положення на господарство островів).

5.Традиції та культура мешканців.

6.Відмінності між островами


18.01.2021 р. 

Тема «Японія. Місце країни у світі та Азіатсько-Тихоокеанському регіоні. Основні чинники, що визначають місце країни у міжнародному поділі праці. Система розселення» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань,2018 р.) § 24 с.103

Мета: ознайомити учнів з особливостями географічного і політико-економічного положення, сформувати знання про населення та господарство Японії; вдосконалювати навички роботи з картами атласу, підручником, іншими джерелами географічних знань; виховувати інтерес до предмету.

Завдання 1. Опрацювати § 24 с.103

Переглянути відео «Японія - країна вранішнього сонця» (автор Публічна бібліотека Кам'янської міської ради)

Заповнити візитну картку Японії:

Офіційна назва – __________;

Форма правління –  __________;

Державний устрій – __________;

Площа – __________;

Населення – __________;

Столиця – __________;

Офіційна мова – __________;

Грошова одиниця – ___________.

Завдання 2.  За допомогою карт атласу та тексту підручника  § 24 с.103 заповніть схему «Особливості економіко-географічного положення Японії»

Особливості економіко-географічного положення Японії

Сприятливі

Несприятливі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 3.  Напишіть чинники які, на вашу думку, визначають місце Японії в міжнародному географічному поділі праці.

Завдання 4.  Використовуючи карти атласу, текст підручника та інші джерела інформації заповніть таблицю.

Середня густота населення

 

Національний склад

 

Основні райони розміщення населення

 

Урбанізація

 

Релігійний склад

 

Рівень розвитку держави

 

Природний приріст населення

 

Тип відновлення населення

 

 


11.01.2021 р. 

Тема «Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Азії та особливості їх участі у міжнародному поділі праці. Зв’язки України з країнами Азії. Практична робота №3. Порівняння продовольчого кошика жителів країн Західної та Східної Азії» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань,2018 р.) § 23 с.98

Мета: актуалізувати знання про субрегіони Азії та найбільші країни, дослідити історико-географічні особливості розвитку країн Азії та сучасну політичну карту Азії; охарактеризувати нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Азії; особливості їх участі в міжнародному поділі праці; зв'язки України з країнами Азії; вдосконалювати навички роботи з картами, аналізувати статистичні данні; виховувати інтерес до предмету.

Завдання 1. Опрацювати § 23 с.98

Завдання 2.  За допомогою карт атласу та тексту підручника  § 23 с.98 охарактеризуйте роль двох (за вибором) субрегіонів Азії в міжнародному поділі праці. Результати занесіть у таблицю.

Назва субрегіону

Основні напрями міжнародної спеціалізації

Ключові країни

Південна Азія

 

 

Центральна Азія

 

 

Південно-Західна Азія

 

 

Східна Азія

 

 

Південно-Східна Азія

 

 

 Напишіть чинники, що зумовлюють нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Азії.

Завдання 3. Ознайомтеся з інформацією

Зростання частки країн Азії в зовнішній торгівлі України. 1-ше місце за обсягами українського експорту та друге місце за імпортом (після країн ЄС). Склад українського експорту: сільськогосподарська продукція, машини та обладнання, військова техніка, метали та вироби з них. Імпорт: автомобілі, офісна техніка, фармацевтична продукція, пластмаси, одяг, взуття тощо. Найбільші партнери: Китай, Індія, Туреччина, Південна Корея, Японія, Казахстан, Грузія.

Перспективні напрями співробітництва: розробка та освоєння паливних корисних копалин; обмін науковою інформацією; співпраця у сфері високих технологій, ракетно-космічній, авіаційній, хімічній промисловості, машинобудуванні, суднобудуванні; поставки в країни Азії сільськогосподарської продукції та продуктів харчування. Для України цінним є досвід країн Південно-Східної Азії в розробці та впровадженні інноваційної стратегії економічного розвитку. В українських ВНЗ навчається молодь з Індії, Пакистану, Ірану, Туркменістану, Казахстану тощо. В Україні проживають громади вихідців з азіатських держав (в’єтнамська, корейська, китайська).

Завдання 4.  Практична робота №3. Порівняння продовольчого кошика жителів країн Західної та Східної Азії

Мета роботи: сформувати знання про продовольчий кошик та особливості його складу в Західній та Східній Азії на прикладі Туреччини та Китаю.

1.Дайте визначення. Що таке споживчий кошик та прожитковий мінімум?

2. Оберіть по одній країні Західної та Східної Азії. За допомогою різних джерел інформації, визначте, яким є склад споживчого кошика товарів жителів обраних країн.

3. Заповніть таблицю « Набір продуктів харчування та їхнє значення в продовольчому кошику жителів країн Західної та Східної Азії»

Назва товару продовольчого кошика

Особливості використання продуктів харчування  та їхнє значення в продовольчому кошику жителів країн Західної та Східної Азії.

Західна  Азія

Тереччина

Східна Азія

Китай

Хлібні продукти

 

 

Макаронні вироби

 

 

Крупи

 

 

М’ясо і м’ясо продукти

 

 

Риба і рибопродукти

 

 

Молоко і молокопродукти

 

 

Яйця

 

 

Олія рослинна

 

 

Овочі

 

 

Фрукти

 

 

Цукор

 

 

Кондитерські вироби

 

 

Напої

 

 

Укажіть  спільні та відмінні риси в структурі продовольчого кошика жителів країн Західної та Східної Азії.

Спільні риси

 

Відмінні риси

 

30.12.2020 р. 

Тема «Вторинний сектор економіки. Основні промислові осередки і регіони. Третинний сектор економіки. Найважливіші транспортні коридори та вузли» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань,2018 р.) § 22 с.94

Мета: формувати в учнів уявлення про третинний сектор економіки (сфера послуг), найважливіші міжнародні транспортні коридори та вузли, сформувати поняття про реіндустріалізацію; вдосконалювати уміння використовувати інформаційні ресурси, здатність до пошуку та засвоєння нових знань; формувати пізнавальний інтерес, самостійність, уміння долати труднощі.

Завдання 1. Опрацювати § 22 с.94

Завдання 2. Ознайомтеся з інформацією

Вторинний сектор економіки. Країни Азії є дуже різними за рівнем економічного розвитку і значенням у світовій економіці та політиці. Основною галуззю промисловості для більшості країн є добувна. Обробна промисловість переважає лише у деяких державах, зокрема в Японії, Китаї, Казахстані, Ізраїлі, КНДР, нових індустріальних країнах. В окремих державах зростає роль невиробничої сфери. Крім Японії, яка є найбільшим осередком банківської справи світу, значними фінансовими та торговельними центрами стали Ліван, Сінгапур та Сянган. Курортне господарство дає значну частину прибутків Кіпру, Туреччині, ОАЕ, Ізраїлю, Таїланду.

За рівнем економічного розвитку більшість держав входить до групи країн, що розвиваються, тільки Японію і Ізраїль відносять до категорії високорозвинених. КНДР, В'єтнам і Китай відносять до групи країн з централізовано керованою економікою. Країни Закавказзя і Центральної Азії - держави перехідної економіки.

Третинний сектор економіки. В економіці Азії зросли обсяги роботи всіх видів транспорту, фінансової діяльності та міжнародного туризму.

Завдання 3. За даними таблиці визначте в яких субрегіонах переважає вторинний та третинний сектор економіки? На які регіони припадає найвищий відсоток експорту? Чому?

Завдання 4.  Використовуючи додаткові джерела інформації, складіть туристичний маршрут однією з країн Азії з відвідуванням об’єктів, занесених до переліку Світової спадщини ЮНЕСКО. Назвіть країни регіону, які мають найбільше таких об’єктів на своїй території.


29.12.2020 р. 

Тема «Особливості економіки країн Азії. Первинний сектор економіки. Добувна промисловість. Сільське і лісове господарство. Дослідження. Країни Перської затоки — новий осередок індустріалізації» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань,2018 р.) § 21 с.90

Мета: формувати вміння аналізувати, виділяти істотні ознаки, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, розвивати економічне мислення.

Завдання 1. Опрацювати § 21 с.90

Перегляньте презентацію «Господарство країн Азії» (автор  Презентації з географії)

Видобуток паливних ресурсів в Азії. Азіатський регіон посідає провідні позиції у світі за видобутком паливних корисних копалин, передусім нафти. Надвисокі прибутки від її продажу дозволили окремим державам модернізувати економіку та посісти важливе місце у світі. Значний вплив на світові ціни на нафту здійснює організація країн — експортерів нафти (ОПЕК). Серед 14 країн — членів цієї організації майже половина розташована в Азії (Саудівська Аравія, ОАЕ, Кувейт, Катар, Іран, Ірак).

Країни-лідери за видобутком нафти та газу (2016 р.)

Структура ВВП країн Азії (2017 р.)


Завдання 2. 
Ознайомтеся з таблицею

Економічні показники найпотужніших країн Азії (2017 р.)*

№ з/п

Країна

ВВП (за ПКС), млрд дол.

Місце у світовому рейтингу

ВВП (за ПКС) на одну особу, тис. дол.

1

Китай

23 120

1

16 600

2

Індія

9447

3

7200

3

Японія

5405

4

42 700

4

Індонезія

3243

7

12 400

5

Південна Корея

2027

14

39400

6

Саудівська Аравія

1799

15

55 300

7

Таїланд

1229

20

17 800

8

Пакистан

1056

25

5400

9

Малайзія

926,1

26

29 900

10

Філіппіни

874,5

29

8200

 Завдання 3. За картами атласу установіть та порівняйте основні напрями сільськогосподарської спеціалізації субрегіонів Азії. Результати занесіть у таблицю.

Назва субрегіону

Спеціалізація рослинництва

Спеціалізація тваринництва

Південна Азія

Центральна Азія

 

 

Південно-Західна Азія

 

 

Східна Азія

 

 

Південно-Східна Азія

 

 

Завдання 4. Виконати дослідження. Країни Перської затоки — новий осередок індустріалізації

Мета дослідження: узагальнити знання учнів про країни, що належать до субрегіону Південно-Західна Азія; розвивати вміння працювати з інтернет-джерелами; аналізувати географічні явища та робити висновки; проаналізувати та дослідити особливості економічного розвитку країн Перської затоки, а також перспективи участі цих країн у світовій економіці.

Дослідження виконувати за таким планом:

1.Країни які мають вихід до Перської затоки.

2.Загальна суспільно-географічна характеристика країн Перської затоки.

3.Характеристика спеціалізації країн Перської затоки (нафта і газ як основа «пустельної» економіки».

4.Сучасний рівень розвитку економіки країн Перської затоки.

5.Місце країн Перської затоки у світовій економіці.


21.12.2020 р. 

Тема «Азія. Природні умови і ресурси регіону. Населення Азії. Урбанізаційні процеси. Світові міста, міські агломерації в Азії, мегаполіси Японії та Китаю. Працересурсний потенціал» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань,2018 р.) § 20 с.85

Мета: ознайомити учнів з природними умовами та ресурсами Азії, сформувати знання про найбільші народи та найпоширеніші мови в країнах Азії, ознайомити з класифікацією країн за національним складом населення, сформувати поняття про урбанізаційні процеси в країнах Азії, працересурсний потенціал, розвивати географічне мислення, виховувати толерантне ставлення до різних народів, зацікавленість до умов життя та праці населення Азії.

Завдання 1. Опрацювати § 20 с.85

Перегляньте презентацію натиснувши на посилання Презентація 

Завдання 2. Використовуючи фізичну карту Азії, з'ясуйте, які країни в регіоні є переважно рівнинними, гірсько-рівнинними, переважно гірськими.

Завдання 3. За допомогою інтернет ресурсів заповніть пропуски у таблиці

Місто

Кількість населення

Загальна площа міста, км²

Густота населення на км²

Країна

1

Шанхай

24,256,800

6,340

3,826

Китай

2

Карачі

23,500,000

6,663

 

3

Пекін

16,410

1,311

 

4

Делі

1,483

11,320

 

5

Тяньцзінь

15,200,000

11,760

 

6

Стамбул

14,160,467

2,593

Туреччина

7

Токіо

2,189

Японія

8

Гуанчжоу

7,434

1,759

 

9

Мумбаї

12,478,447

603

 

 

Завдання 4. Позначити на контурній карті найбільші міські агломерації та мегалополіси

Завдання 5. 

Визначте країну за наведеним нижче описом:

1. Населення цієї країни є одним із найчисленніших. Цивілізація налічує понад п’ять тисяч років. У країні проживає багато етнічних груп, однак державною мовою є англійська. Міста в цій країні виникли ще до нашої ери, проте переважає в ній сільське населення. ______________

2. Ця країна є другою за площею країною світу. Належить до найрозвинутіших країн світу. Господарство розвивається під дією трьох основних чинників: наявністю великих природних ресурсів, сусідством з однією з країн-лідерів та чітко визначеною системою соціальної організації суспільства. ___________

3. Країна є економічним лідером не тільки свого регіону, а й світу. Населення – одно національне, сповідує буддизм і синтоїзм. Країна дивує світ своїми технологіями. У ній збудовано найдовший у світі підводний тунель. Його протяжність 53 км, а разом з аварійними і допоміжними тунелями – 71,8 км.___________

4. Країна має найбільшу площу у світі. Є федеративною республікою і багатонаціональною державою. Володіє значними природними ресурсами, що робить конкурентоспроможною її на світовому ринку. Країна є крупним експортером паливно – енергетичних ресурсів._________________

Дистанційний урок №13 (15.05.2020 р.) з теми «Єгипет. Місце країни у світі та регіоні. Основні чинники, що визначають місце країни у міжнародному поділі праці. Система розселенняя. Особливості структури економіки країни, що розвивається. Дослідження «Три кити» економіки Єгипту: Суецький канал, нафта, газ» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань) § 44 с.175
Мета: формувати вміння аналізувати, виділяти істотні ознаки, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, розвивати економічне мислення, вдосконалювати уміння використовувати інформаційні ресурси, здатність до пошуку та засвоєння нових знань.
Завдання 1. Опрацювати § 44 с.175.
Переглянути відео «Єгипет (Арабська Республіка Єгипет)» (автор Светлана Иванова)
Заповнити візитну картку Єгипту
Офіційна назва – __________;
Форма правління –  __________;
Державний устрій – __________;
Площа – __________;
Населення – __________;
Столиця – __________;
Офіційна мова – __________;
Грошова одиниця – ___________.
Завдання 2. Порівняйте особливості розвитку секторів економіки країни. Користуючись картою атласу, визначте види промислової і  сільськогосподарської спеціалізації країни,   порівняйте їх з іншими країнами субрегіону.
Завдання 3. Оцініть особливості сучасного стану українсько-єгипетських відносин. Накресліть перспективи цих відносин упродовж найближчого часу.
Завдання 4. Виконати дослідження «Три кити» економіки Єгипту: Суецький канал, нафта, газ»
Мета: розвивати знання про економіку Єгипту, дізнатися про історію створення і значення Суецького каналу для формування бюджету країни; з’ясувати обсяги надходження грошових коштів від продажу нафти і міжнародного туризму.
Дослідження виконувати за таким планом:
1. Місце Єгипту в міжнародному поділі праці.
2. Суецький канал в економіці Єгипту
3. Туризм.
4. Нафта – головний експортний продукт.
5. Зробіть загальні висновки.


Дистанційний урок №12
(15.05.2020 р.) з теми «Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Африки. Особливості їх участі у міжнародному поділі праці. Практична робота «Позначення на контурній карті Африки основних районів видобування нафти, залізних, мідних та алюмінієвих руд, центрів їхньої переробки (збагачення), основних транспортних магістралей та портів експортування» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань) § 43 с.171
Мета: формувати вміння аналізувати, виділяти істотні ознаки, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, розвивати економічне мислення, вдосконалювати уміння використовувати інформаційні ресурси, здатність до пошуку та засвоєння нових знань.
Завдання 1. Опрацювати § 43 с.171.
Завдання 2. Дайте відповіді на запитання
1.Обгрунтуйте необхідність  гуманітарної допомоги для африканських країн. Країнам якого субрегіону вона, на вашу думку, найбільш необхідна?
2.Пояясніть, чому найбільше соціальних та економічних проблем існує в країнах Західної, Центральної та Східної Африки.
3.Назвіть перспективні, на вашу думку, сфери співробітництва України з країнами Африки.
Завдання 3. Виконати практичну роботу «Позначення на контурній карті Африки основних районів видобування нафти, залізних, мідних та алюмінієвих руд, центрів їхньої переробки (збагачення), основних транспортних магістралей та портів експортування»
Мета: за допомогою карт Африки визначити географічне положення основних районів видобування та переробки (збагачення) корисних копалин, основних транспортних магістралей та портів їхнього експортування; позначити їх на контурній карті.
Завдання
1. Використовуючи тематичні карти Африки й інші джерела інформації, визначте географічне положення основних районів видобування та переробки нафти, залізних, мідних та алюмінієвих руд.
2. Знайдіть основні транспортні магістралі та порти їхнього експортування.
3. Нанесіть на контурну карту знайдені об’єкти.
4. Зробіть загальні висновки.


Дистанційний урок №11 (08.05.2020 р.) з теми «Особливості економіки країн Африки. Первинний сектор економіки. Вторинний сектор економіки. Третинний сектор економіки. Дослідження «Ангола: успішний розвиток після війни» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань) § 42 с.165
Мета: формувати вміння аналізувати, виділяти істотні ознаки, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, розвивати економічне мислення, вдосконалювати уміння використовувати інформаційні ресурси, здатність до пошуку та засвоєння нових знань.
Завдання 1. Опрацювати § 42 с.165.
Переглянути презентацію «Особливості економіки країн Африки» (автор Тетяна Пилипченко)
Завдання 2. За допомогою карт атласу, мал. 90 с.167 та пункту «Добувна промисловість» § 42 с.166-167 заповніть таблицю «Основні райони зосередження корисних копалин»
Група корисних копалин
Район зосередження / країна
Паливні
Нафта:
Газ:

Рудні
Залізні руди:
Мідні руди:
Кобальт:
Уранові руди:
Нерудні
Фосфорити:

Дорогоцінні
Алмази:
Золото:
Завдання 3. Дайте відповіді на запитання
1. Поясніть, чому найбільші міста та промислові центри Африки виникли на узбережжях океанів і берегах великих річок.
2. Охарактеризуйте екологічні й економічні проблеми, пов’язані з розвитком первинного сектора економіки країн Африки.
3. Які складові третинного сектора економіки країн Африки найбільше розвинуті, у яких країнах і чому?
4. Поясніть проблеми розвитку транспортної системи в країнах Африки.
5. Охарактеризуйте проблеми, які потрібно вирішити країнам Африки першочергово для забезпечення поступового розвитку економіки та підвищення рівня життя населення.
Завдання 4. Виконати дослідження «Ангола: успішний розвиток після війни»
Дослідження виконувати за таким планом:
1.Короткі відомості про країну /повна назва, місце розташування, столиця, кількість населення, офіційна мова/
2.Колоніальний період Анголи.
3.Незалежність Анголи.
4.Громадянська війна.
5.Розвиток Анголи.


Дистанційний урок №10 (08.05.2020 р.) з теми «Загальна характеристика Африки. Особливості географічного положення. Склад регіону. Сучасна політична карта Африки. Населення Африки Дослідження «Кордони на політичній карті Африки: особливості делімітації та демаркації» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань) § 41 с.160
Мета: сформувати в учнів знання про основні раси і народи населення Африки, особливості його формування і розміщення; вдосконалювати практичні роботи з тематичною картою; сприяти розвитку уваги , пам'яті , логічного мислення , вміння працювати в групах ; закріпити практичні навички учнів аналізувати політичну карту материка; розвивати навички самостійної роботи з додатковими джерелами географічних знань; виховувати  толерантне ставлення до представників усіх рас і народів . Завдання 1. Опрацювати § 41 с.160.
Переглянути відео «Суперурок з MozaBook. Географія, 10 клас, тема Африка» (автор anasteiisha)
Завдання 2. За допомогою підручника та відео заповніть таблицю
Кількість населення на материку

Раси

Народності, народи

Середня густота населення

Найменш заселені території

Найбільш заселені території

Міста – мільйонери

Релігії

Кількість держав

Країни, що входять до субрегіону Північна Африка

Країни, що входять до субрегіону Західна Африка

Країни, що входять до субрегіону Східна Африка

Країни, що входять до субрегіону Центральна Африка

Країни, що входять до субрегіону Південна Африка

Країни в яких тривають воєнні конфлікти

Завдання 3. Виконати дослідження «Кордони на політичній карті Африки: особливості делімітації та демаркації»
Дослідження виконувати за таким планом:
1.Знайти, що таке делімітація кордонів.
2.Знайти, що таке демаркація.
3.Особливості делімітації та демаркації кордонів на політичній карті Африки.


Дистанційний урок №9 (24.03.2020 р.) 
Контрольна робота на тему «Америка»
Мета: узагальнити, закріпити та систематизувати знання учнів з відповідних розділів; перевірка рівня засвоєння учнями раніше вивченого матеріалу; розвивати навички мислення, роботи із різнорівневими завданнями; виховувати практичність, економічне мислення, самостійність, інтерес до навчання.
Завдання 1. Виконайте контрольну роботу перейшовши за посиланням


Дистанційний урок №8 (24.04.2020 р.) з теми «Бразилія: економіко-географічне положення, природно-ресурсний потенціал, населення, особливості сучасного постіндустріального розвитку. Господарство Практична робота №6 «Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади та Бразилії» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань) § 40 с.156
Мета: формувати вміння аналізувати, вдосконалювати вміння працювати з візуальними та статистичними джерелами знань, виділяти істотні ознаки, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, розвивати економічне мислення, вдосконалювати уміння використовувати інформаційні ресурси, здатність до пошуку та засвоєння нових знань.
Завдання 1. Опрацювати § 40 с.156.
Переглянути відео «10 кл Бразилія» (автор Одеська ЗОШNo11)
Заповнити візитну картку Бразилії
Офіційна назва – __________;
Форма правління –  __________;
Державний устрій – __________;
Площа – __________;
Населення – __________;
Столиця – __________;
Офіційна мова – __________;
Грошова одиниця – ___________.
Завдання 2. Назвіть найхарактерніші риси галузевої та територіальної структури господарства країни, а також висловте власну думку щодо причин успіхів останнього часу. 
Завдання 3. Складіть схему зовнішньоекономічних зв’язків Бразилії.
Завдання 4. Перегляньте відео «12 надзвичайних фактів про Бразилію та цікаві особливості країни» (автор DataCube.TV: интересное и научные факты)
Завдання 5. Практична робота №6  «Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади та Бразилії».
Практичну роботу виконувати за таким планом:
1.Укажіть галузі машинобудування, що отримали розвиток у США, Канаді та Бразилії.
2.Заповнити таблицю «Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади та Бразилії»
Назва країни
Складова машинобуду-вання
Чинники розміщення
Найбільші центри
США



Канада



Бразилія



3.Відмінні риси машинобудування перелічених країн
4.Спільні риси машинобудування перелічених країн

5.Висновок

Дистанційний урок №7 (17.04.2020 р.) з теми «Канада: економіко-географічне положення, природно-ресурсний потенціал, населення, особливості сучасного постіндустріального розвитку. Господарство. Дослідження. «Складники підприємницького успіху української діаспори в Канаді та США» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань) § 39 с.153
Мета: формувати вміння аналізувати, вдосконалювати вміння працювати з візуальними та статистичними джерелами знань, виділяти істотні ознаки, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, розвивати економічне мислення, вдосконалювати уміння використовувати інформаційні ресурси, здатність до пошуку та засвоєння нових знань.
Завдання 1. Опрацювати § 39 с.153.
Переглянути відео (автор Телеканал ДніпроTV)
Заповнити візитну картку Канади
Офіційна назва – __________;
Форма правління –  __________;
Державний устрій – __________;
Площа – __________;
Населення – __________;
Столиця – __________;
Офіційна мова – __________;
Грошова одиниця – ___________.
Завдання 2. Дослідити природно-ресурсний потенціал Канади та скласти його господарську оцінку. Які галузі господарства можуть розвиватися, враховуючи власний природно-ресурсний потенціал?
Завдання 3. Проаналізувати канадсько-українські відносини.
Завдання 4. За картами атласу і текстом параграфа схарактеризуйте галузі спеціалізації промисловості Канади дані занесіть до таблиці.
Галузь спеціалізації
Основні центри/райони
Стисла характеристика



Завдання 5. Виконати дослідження  «Складники підприємницького успіху української діаспори в Канаді та США».
Дослідження виконувати за таким планом:
1.Що таке діаспора?
2.З’ясувати в яких містах Канади та США зосереджена найбільша діаспора українців.
3.За допомогою Інтернет ресурсів знайти 3 представників української діаспори, які досягли значних успіхів у різних галузях. (Коротенька інформація про кожного)
4.Проаналізувати чинники успіху українців Канади і США.


Дистанційний урок №5-6 (03.04.2020 р.) з теми «США: економіко-географічне положення, природно-ресурсний потенціал, населення, особливості сучасного постіндустріального розвитку. Господарство. Дослідження. «Економічна взаємодія вздовж державного кордону між Мексикою і США» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань) § 37 с.146, § 38 с.150
Мета: формувати вміння аналізувати, вдосконалювати вміння працювати з візуальними та статистичними джерелами знань, виділяти істотні ознаки, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, розвивати економічне мислення, вдосконалювати уміння використовувати інформаційні ресурси, здатність до пошуку та засвоєння нових знань.
Завдання 1. Опрацювати § 37 с.146, § 38 с.150.
Переглянути відео (автор Телеканал ДніпроTV)
Заповнити візитну картку США
Офіційна назва – __________;
Форма правління –  __________;
Державний устрій – __________;
Площа – __________;
Населення – __________;
Столиця – __________;
Офіційна мова – __________;
Грошова одиниця – ___________.
Завдання 2.
1)За картами атласу й текстом параграфа складіть схему зовнішньоекономічних зв’язків США.
2) Розкрийте напрямки розвитку міжнародних зв’язків України та США.
Завдання 3.
За допомогою карт атласу, тексту підручника охарактеризуйте провідні виробництва обробної промисловості США. Результати оформіть у вигляді таблиці:
Провідні виробництва
Райони/центри розміщення
Стисла характеристика






Завдання 4. Позначити на контурній карті:
а)найбільші міста та міські агломерації США.
б) найбільші центри машинобудування США;
в) сільськогосподарські пояси США.
Завдання 5. Виконати дослідження на тему «Економічна взаємодія вздовж державного кордону між Мексикою і США»
Дослідження виконувати за таким планом:
1.Особливості Північноамериканської зони вільної торгівлі (North American Free Trade Agreement - NAFTA)
2.Двухсторонні економічні відносини.
3. Транскордонна безпекова співпраця.


Дистанційний урок №4 (27.03.2020 р.) з теми «Америка. Третинний сектор економіки. Дослідження. Панамериканське шосе – дорога через три Америки. Практична робота №5. «Складання картосхеми типології країн Америки за рівнем їх економічного розвитку» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань) § 36 с.142

Мета: формувати вміння аналізувати, виділяти істотні ознаки, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, розвивати економічне мислення, вдосконалювати уміння використовувати інформаційні ресурси, здатність до пошуку та засвоєння нових знань.
Завдання 1. За допомогою пункту «Транспорт»  § 36 та пошукових систем Google, Bing, Meta дайте відповіді на питання
1.Які країни Америки мають найбільшу залізничну мережу? 
2.У яких країнах Америки найдовша протяжність автодоріг?
3.Найбільші і найвідоміші автомагістралі Америки. Їх протяжність та розташування. 
4.Найбільші у світі авіакомпанії Америки.
5.Найбільші морські порти Америки.
Завдання 2. Опрацювати пункт «Торгівля» § 36 та пошукових систем Google, Bing, Meta заповніть табличку
Корпорація
Чим представлена на світовому ринку
Де розташована штаб-квартира
 (Exxon Mobil)


(AeroDreams S.A)
Аерокосмічна та телекомунікаційні сфери

 (Procter & Gamble)


(Bombardier Inc.)

Монреаль, провінція Квебек, Канада
 (Hewlett-Packard)
Електроніка, інформаційні технології

 (Apple)


(Cemex SA de CV)


(Google)

Маунтін-Вью,
Каліфорнія, США
(Petróleo Brasileiro S.A.)
Видобуток, транспортування, переробка нафти, природного газу, виробництво біопалива і міндобрив

 (Johnson & Johnson)


Завдання 3. Опрацювати  та законспектувати наступну інформацію
Зв'язки України з країнами Америки
1) торговельно-економічна взаємодія. Найважливішими торговельно-економічними партнерами України є США, Канада, Бразилія, Мексика, Еквадор, Аргентина;
2) культурно-гуманітарна взаємодія. У США, Канаді, Аргентині, Бразилії проживає чисельна українська діаспора. Розвинену система громадських та культурних організацій, наукових та дослідницьких установ, музеїв, художніх колективів, мистецьких об’єднань, тижні кіно тощо;
3) наукова та освітня співпраця: обміни студентами і викладачами, створення спільних навчальних програм, кафедри україністики.
Завдання 4. Виконати дослідження «Панамериканське шосе – дорога через три Америки»
Дослідження виконувати за таким планом:
1.Що таке Панамериканське шосе?
2.Коротка інформація про шосе.
3.Які країни перетинає?
4.Північна  частина шосе.
5.Південна частина шосе.
6.Дар’єнський пропуск.
7.Висновок (Яке значення має шосе для країн Америки, для торгівлі та туризму?)
Завдання 5. Практична робота №5. «Складання картосхеми типології країн Америки за рівнем їх економічного розвитку»
Завдання 1. До таблиці занесіть типи і підтипи країн Америки за рівнем їх економічного розвитку
Країна
Субрегіони
Тип економічного розвитку
Аргентина


Бразилія


США


Венесуела


Канада


Мексика


Багамські Острови


Парагвай


Гаїті


Колумбія


Барбадос


Болівія


Чилі


Перу


Завдання 2. Чим ви можете пояснити переважання в Америці країн, що розвиваються?

Завдання 3. На контурну карту Америки нанесіть умовними позначеннями різні за типами і підтипами країни, підпишіть їх назви.


Дистанційний урок №3 (20.03.2020 р.) «Америка. Первинний сектор економіки. Сільське та лісове господарство. Вторинний сектор економіки. Промисловість» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань) § 35 с.140

Мета: формувати вміння аналізувати, виділяти істотні ознаки, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, розвивати економічне мислення, вдосконалювати уміння використовувати інформаційні ресурси, здатність до пошуку та засвоєння нових знань.
Завдання 1. Міні-гра «Американські асоціації»
Дайте відповіді на питання
1.Гірська країна, яка найбільше страждає від стихійних лих: цунамі, землетрусів, вулканів. «Найдовша» з усіх південноамериканських країн. Посідає одне з провідних місць у світі за видобутком та продажам міді, природної селітри. ______________
2.Нафтодобувна країна світу. У ній є долина кактусів. Межує з найнаселенішою країною Америки.________
3.Є постачальником в регіоні цинку, олова. Не має виходу до океану.__________________
4.Історично склалося, що українцям сподобалося тут, і утворилась у цій країні найбільша західна українська діаспора. ____________
5.Держава на півночі материка Південна Америка. Країна входить в ОПЕК. На її території розміщений розміщений найвищий у світі водоспад Анхель, що й приваблює сюди багато туристів. ЇЇ назва означає маленька Венеція.___________
6.Нова індустріальна країна. Назва країни означає «срібна», латинського походження. Найвищий рівень урбанізації. Батьківщина танго.____________
7.Найбільша за площею країна Південної Америки. На її території знаходиться найповноводніша річка світу. Державна мова – португальська. ____________
Завдання 2. Опрацювати пункт «Первинний сектор економіки» § 35 та скориставшись картами атласу визначити:
1.Країни-експортери нафти, скрапельного газу, нафтопродуктів____________
2.Країни-експортери кам’яного вугілля __________
3.Країни-експортери рудної сировини___________
4.Які переваги сільського господарства США і Канади?
5. Які сільськогосподарські культури є світовими лідерами за виробництвом у країнах Північної Америки?
6.Які споживчі культури вирощують у країнах Латинської Америки?
7. Які галузі тваринництва розвинуті в країнах Північної Америки і країнах Латинської Америки?
Завдання 3. Опрацювати пункт «Вторинний сектор економіки» § 35 та скориставшись картами атласу дослідіть розміщення провідних провідних секторів обробної промисловості в Америці. Результати занесіть до таблиці.
Промислові сектори
Електро-енергетика
Машино-будування
Чорна металургія
Кольорова металургія
Хімічна промисловість
Країна














Дистанційний урок №2 (20.03.2020 р.) з теми «Природні умови і ресурси регіону. Населення Америки. Дослідження. «Бананові республіки»: типові ознаки та сучасний розвиток» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань) § 34 с.136

Мета: розвивати здатність до розуміння і використання простих математичних моделей (графіків, діаграм); формувати вміння аналізувати, виділяти істотні ознаки, порівнювати, узагальнювати, робити висновки; виховувати зацікавленість до сучасного світу, бажання розуміти соціально-економічні процеси, які в ньому відбуваються.
Завдання 1. Опрацювати пункт «Природні умови і ресурси Америки» § 34 с.136 та переглянути презентацію «Америка: природні умови та ресурси, населення» (автор Чуйко О.В.)(Перейдіть за посиланням)   Презентація 
Зіставте політичну й фізичну карту Америки в атласі та визначте найбільш забезпечені країни регіону певними видами природних ресурсів. Результати занесіть до таблицю.
Ресурси
Мінеральні
Водні
Лісові
Агро-кліматичні
Паливні
Рудні
Нерудні
Країни (мінімум 5)






Завдання 2. Опрацювати пункт «Населення Америки» і заповніть табличку «Характеристика населення Америки.
Чисельність населення регіону

Густота населення регіону

Етнічні групи

Мови (країни-представники)

Релігії (країни-представники)

Найбільші міські агломерації

Мегалополіси

Завдання 3. Позначити на контурній карті найбільші міста та міські агломерації Америки.
Завдання 4. Виконати дослідження «Бананові республіки»: типові ознаки та сучасний розвиток
Дослідження виконувати за таким планом:
1.Визначити, що означає термін «бананова республіка»
2.Країни, які входять до «бананових республік»
3.Характеристика господарського комплексу в їх розвиток (не менше 5 країн Дослідження можна виконати у вигляді презентації і щоб там було не менше 5 країн)


Дистанційний урок №1 (13.03.2020 р.) з теми «Особливості географічного положення Америки. Склад регіону. Сучасна політична карта Америки» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань) § 33 с.133

Мета: розвивати вміння висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди; формувати вміння застосовувати науковий метод, аналізувати, формулювати гіпотези, робити висновки; виховувати самостійність, наполегливість, уміння долати труднощі.
Завдання 1. Опрацювати § 33 с.133
Заповніть в зошиті табличку
Площа

Субрегіони

Республіки

Монархії

Федерації

Розвинуті країни

Країни, що розвиваються

Країни-члени НАТО

Країни-члени НАФТА

Країни-члени МЕРКОСУР

Країни-члени Організації Американських держав (ОАД)

 Завдання 2.
За допомогою пошукових систем Google, Bing, Meta складіть перелік членів Британської Співдружності націй в Америці.
Завдання 3.
Створити презентацію «Сучасна політична карта Америки»

Комментариев нет:

Отправить комментарий