22.01.2021 р.
Тема «Японія. Особливості сучасного постіндустріального
розвитку країни. Домінуючі складники третинного сектору. Промислові
виробництва, що визначають міжнародну спеціалізацію країни. Традиції і
технології у сільському господарстві. Транспортна система країни. Характерні
риси просторової організації господарства: Тихоокеанський промисловий район,
мережа технопарків і технополісів. Зовнішні економічні зв’язки. Міжнародні зв’язки України з Японією. Дослідження. Острови Кюсю і Хоккайдо: контрасти
Японії» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань,2018 р.) § 25 с.106
Мета: ознайомити з особливостями сучасного постіндустріального розвитку країни,
виробництвами, що визначають міжнародну спеціалізацію країни, міжнародними
зв’язками України та Японії; розвивати уміння порівнювати, встановлювати
причинно-наслідкові зв’язки; виховувати почуття патріотизму, прилучати учнів до
дослідницької роботи, формувати культуру спілкування.
Завдання 1. Опрацювати § 25 с.106
Переглянути презентацію
«Господарство Японії» (автор Презентації
з географії)
Завдання 2. За
допомогою карт атласу та тексту підручника § 25 с.106 заповніть таблицю «Промисловість
Японії»
Промисловість |
Характеристика |
Машинобудування |
|
Металургія |
|
Хімічна |
|
Лісова |
|
Харчова |
|
Легка |
|
Завдання 3. Використовуючи текст
підручника § 25 с.106 та Вікіпедію заповніть таблицю «Зовнішні економічні зв’язки
Японії»
Зовнішні економічні з’язки
Імпорт
Експорт |
|
Україно-японські
відносини |
|
Завдання 4. Дослідження.
«Острови Кюсю і
Хоккайдо: контрасти Японії»
Мета: ознайомлення учнів з різноманітністю Японії на
прикладі двох островів, порівняти їх ГП, природні умови, господарство;
розвивати в учнів інформаційно- цифрову компетентность, уміння аналізувати та
систематизувати інформацію.
Обладнання: атлас,енциклопедії, довідники, Інтернет-ресурси.
План дослідження
1. Порівняння географічного
положення та природних умов островів (за
результатами скласти діаграму Венна).
2. Аналіз причин стихійних
явищ на Японських островах (перерахуйте стихійні явища та поясніть причини
частих стихійних явищ на Японських островах)
3.Різниця в годинних поясах з Україною(визнач різницю в
часі між Україною і Японією).
4.Господарська оцінка островів (визначте основні галузі
спеціалізації на островах; зробіть висновок, як вплинуло географічне положення
на господарство островів).
5.Традиції та культура мешканців.
6.Відмінності між островами
18.01.2021 р.
Тема «Японія. Місце країни у
світі та Азіатсько-Тихоокеанському регіоні. Основні чинники, що визначають
місце країни у міжнародному поділі праці. Система розселення» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань,2018 р.) § 24 с.103
Мета: ознайомити учнів з особливостями географічного і політико-економічного
положення, сформувати знання про населення та господарство Японії; вдосконалювати
навички роботи з картами атласу, підручником, іншими джерелами географічних
знань; виховувати інтерес до предмету.
Завдання 1. Опрацювати § 24 с.103
Переглянути
відео «Японія - країна вранішнього сонця» (автор Публічна бібліотека Кам'янської
міської ради)
Офіційна назва – __________;
Форма правління –
__________;
Державний устрій – __________;
Площа – __________;
Населення – __________;
Столиця – __________;
Офіційна мова – __________;
Грошова одиниця – ___________.
Завдання 2. За
допомогою карт атласу та тексту підручника § 24 с.103 заповніть схему «Особливості
економіко-географічного положення Японії»
Особливості економіко-географічного положення Японії |
|
Сприятливі |
Несприятливі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 3. Напишіть чинники які, на вашу думку, визначають місце Японії в міжнародному географічному поділі праці.
Завдання 4. Використовуючи карти атласу, текст підручника та інші
джерела інформації заповніть таблицю.
Середня густота
населення |
|
Національний склад |
|
Основні райони
розміщення населення |
|
Урбанізація |
|
Релігійний склад |
|
Рівень розвитку
держави |
|
Природний приріст
населення |
|
Тип відновлення
населення |
|
11.01.2021 р.
Тема «Нерівномірність
економічного розвитку субрегіонів Азії та особливості їх участі у міжнародному
поділі праці. Зв’язки України з країнами Азії. Практична робота №3. Порівняння продовольчого кошика жителів країн
Західної та Східної Азії» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш.
Уварова, А.І. Довгань,2018 р.) § 23 с.98
Мета: актуалізувати знання про субрегіони Азії та найбільші країни, дослідити
історико-географічні особливості розвитку країн Азії та сучасну політичну карту
Азії; охарактеризувати нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Азії;
особливості їх участі в міжнародному поділі праці; зв'язки України з країнами Азії;
вдосконалювати навички роботи з картами, аналізувати статистичні данні;
виховувати інтерес до предмету.
Завдання 1. Опрацювати § 23 с.98
Завдання 2. За
допомогою карт атласу та тексту підручника § 23 с.98 охарактеризуйте роль двох (за вибором) субрегіонів
Азії в міжнародному поділі праці. Результати занесіть у таблицю.
Назва субрегіону |
Основні напрями міжнародної спеціалізації |
Ключові країни |
Південна Азія |
|
|
Центральна Азія |
|
|
Південно-Західна Азія |
|
|
Східна Азія |
|
|
Південно-Східна Азія |
|
|
Напишіть чинники, що зумовлюють нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Азії.
Завдання 3. Ознайомтеся з інформацією
Зростання частки країн Азії в зовнішній торгівлі України.
1-ше місце за обсягами українського експорту та друге місце за імпортом (після
країн ЄС). Склад українського експорту: сільськогосподарська продукція, машини
та обладнання, військова техніка, метали та вироби з них. Імпорт: автомобілі,
офісна техніка, фармацевтична продукція, пластмаси, одяг, взуття тощо.
Найбільші партнери: Китай, Індія, Туреччина, Південна Корея, Японія, Казахстан,
Грузія.
Перспективні напрями співробітництва: розробка та
освоєння паливних корисних копалин; обмін науковою інформацією; співпраця у
сфері високих технологій, ракетно-космічній, авіаційній, хімічній
промисловості, машинобудуванні, суднобудуванні; поставки в країни Азії
сільськогосподарської продукції та продуктів харчування. Для України цінним є
досвід країн Південно-Східної Азії в розробці та впровадженні інноваційної
стратегії економічного розвитку. В українських ВНЗ навчається молодь з Індії,
Пакистану, Ірану, Туркменістану, Казахстану тощо. В Україні проживають громади
вихідців з азіатських держав (в’єтнамська, корейська, китайська).
Завдання 4. Практична робота №3. Порівняння продовольчого кошика жителів країн
Західної та Східної Азії
Мета роботи: сформувати знання про продовольчий
кошик та особливості його складу в Західній та Східній Азії на прикладі
Туреччини та Китаю.
1.Дайте визначення. Що таке споживчий кошик та
прожитковий мінімум?
2. Оберіть по одній країні Західної та Східної Азії. За допомогою різних
джерел інформації, визначте, яким є склад споживчого кошика товарів жителів
обраних країн.
3. Заповніть таблицю « Набір продуктів харчування та їхнє значення в продовольчому кошику
жителів країн Західної та Східної Азії»
Назва товару продовольчого
кошика |
Особливості використання
продуктів харчування та їхнє значення
в продовольчому кошику жителів країн Західної та Східної Азії. |
|
Західна Азія Тереччина |
Східна Азія Китай |
|
Хлібні продукти |
|
|
Макаронні вироби |
|
|
Крупи |
|
|
М’ясо і м’ясо продукти |
|
|
Риба і рибопродукти |
|
|
Молоко і молокопродукти |
|
|
Яйця |
|
|
Олія рослинна |
|
|
Овочі |
|
|
Фрукти |
|
|
Цукор |
|
|
Кондитерські вироби |
|
|
Напої |
|
|
Укажіть спільні та відмінні риси в структурі
продовольчого кошика жителів країн Західної та Східної Азії.
Спільні риси |
|
Відмінні риси |
|
30.12.2020 р.
Тема «Вторинний сектор економіки. Основні промислові
осередки і регіони. Третинний сектор економіки. Найважливіші транспортні
коридори та вузли» (авт. В.Ю.
Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань,2018 р.) § 22 с.94
Мета: формувати в
учнів уявлення про третинний сектор економіки (сфера послуг), найважливіші
міжнародні транспортні коридори та вузли, сформувати поняття про
реіндустріалізацію; вдосконалювати уміння використовувати інформаційні ресурси,
здатність до пошуку та засвоєння нових знань; формувати пізнавальний інтерес,
самостійність, уміння долати труднощі.
Завдання 1. Опрацювати § 22 с.94
Завдання 2. Ознайомтеся з інформацією
Вторинний сектор економіки. Країни Азії є дуже різними за рівнем економічного
розвитку і значенням у світовій економіці та політиці. Основною галуззю
промисловості для більшості країн є добувна. Обробна промисловість переважає
лише у деяких державах, зокрема в Японії, Китаї, Казахстані, Ізраїлі, КНДР,
нових індустріальних країнах. В окремих державах зростає роль невиробничої
сфери. Крім Японії, яка є найбільшим осередком банківської справи світу,
значними фінансовими та торговельними центрами стали Ліван, Сінгапур та Сянган.
Курортне господарство дає значну частину прибутків Кіпру, Туреччині, ОАЕ,
Ізраїлю, Таїланду.
За
рівнем економічного розвитку більшість держав входить до групи країн, що
розвиваються, тільки Японію і Ізраїль відносять до категорії високорозвинених.
КНДР, В'єтнам і Китай відносять до групи країн з централізовано керованою
економікою. Країни Закавказзя і Центральної Азії - держави перехідної
економіки.
Третинний сектор
економіки. В
економіці Азії зросли обсяги роботи всіх видів транспорту, фінансової
діяльності та міжнародного туризму.
Завдання 3. За даними таблиці визначте в яких субрегіонах переважає вторинний та
третинний сектор економіки? На які регіони припадає найвищий
відсоток експорту? Чому?
Завдання 4. Використовуючи
додаткові джерела інформації, складіть туристичний маршрут однією з країн Азії
з відвідуванням об’єктів, занесених до переліку Світової спадщини ЮНЕСКО.
Назвіть країни регіону, які мають найбільше таких об’єктів на своїй території.
29.12.2020 р.
Тема «Особливості економіки країн Азії. Первинний
сектор економіки. Добувна промисловість. Сільське і лісове господарство. Дослідження. Країни Перської затоки — новий осередок індустріалізації» (авт. В.Ю.
Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань,2018 р.) § 21 с.90
Мета: формувати
вміння аналізувати, виділяти істотні ознаки, порівнювати, узагальнювати, робити
висновки, розвивати економічне мислення.
Завдання 1. Опрацювати § 21 с.90
Перегляньте презентацію «Господарство
країн Азії» (автор Презентації з
географії)
Видобуток паливних ресурсів в Азії. Азіатський регіон посідає провідні позиції у
світі за видобутком паливних корисних копалин, передусім нафти. Надвисокі
прибутки від її продажу дозволили окремим державам модернізувати економіку та
посісти важливе місце у світі. Значний вплив на світові ціни на нафту здійснює
організація країн — експортерів нафти (ОПЕК). Серед 14 країн — членів цієї
організації майже половина розташована в Азії (Саудівська Аравія, ОАЕ, Кувейт,
Катар, Іран, Ірак).
Країни-лідери за видобутком нафти та газу (2016
р.)
Структура ВВП країн Азії (2017 р.)
Завдання 2. Ознайомтеся з таблицею
Економічні
показники найпотужніших країн Азії (2017 р.)*
№ з/п |
Країна |
ВВП (за ПКС), млрд дол. |
Місце у світовому рейтингу |
ВВП (за ПКС) на одну особу, тис. дол. |
1 |
Китай |
23 120 |
1 |
16 600 |
2 |
Індія |
9447 |
3 |
7200 |
3 |
Японія |
5405 |
4 |
42 700 |
4 |
Індонезія |
3243 |
7 |
12 400 |
5 |
Південна Корея |
2027 |
14 |
39400 |
6 |
Саудівська Аравія |
1799 |
15 |
55 300 |
7 |
Таїланд |
1229 |
20 |
17 800 |
8 |
Пакистан |
1056 |
25 |
5400 |
9 |
Малайзія |
926,1 |
26 |
29 900 |
10 |
Філіппіни |
874,5 |
29 |
8200 |
Завдання 3. За картами атласу установіть та порівняйте основні напрями сільськогосподарської спеціалізації субрегіонів Азії. Результати занесіть у таблицю.
Назва субрегіону |
Спеціалізація рослинництва |
Спеціалізація тваринництва |
Південна Азія |
||
Центральна Азія |
|
|
Південно-Західна Азія |
|
|
Східна Азія |
|
|
Південно-Східна Азія |
|
|
Завдання 4. Виконати дослідження. Країни Перської затоки — новий осередок індустріалізації
Мета дослідження: узагальнити знання учнів про
країни, що належать до субрегіону Південно-Західна Азія; розвивати вміння
працювати з інтернет-джерелами; аналізувати географічні явища та робити
висновки; проаналізувати та дослідити особливості економічного розвитку країн
Перської затоки, а також перспективи участі цих країн у світовій економіці.
Дослідження виконувати за таким планом:
1.Країни які мають вихід до Перської затоки.
2.Загальна суспільно-географічна характеристика
країн Перської затоки.
3.Характеристика спеціалізації країн Перської
затоки (нафта і газ як основа «пустельної» економіки».
4.Сучасний рівень розвитку економіки країн Перської
затоки.
5.Місце країн Перської затоки у світовій
економіці.
21.12.2020 р.
Тема «Азія. Природні умови і
ресурси регіону. Населення Азії. Урбанізаційні процеси. Світові міста, міські
агломерації в Азії, мегаполіси Японії та Китаю. Працересурсний потенціал» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань,2018 р.) § 20 с.85
Мета: ознайомити учнів з природними умовами та ресурсами Азії, сформувати знання
про найбільші народи та найпоширеніші мови в країнах Азії, ознайомити з
класифікацією країн за національним складом населення, сформувати поняття про
урбанізаційні процеси в країнах Азії, працересурсний потенціал, розвивати
географічне мислення, виховувати толерантне ставлення до різних народів,
зацікавленість до умов життя та праці населення Азії.
Завдання 1. Опрацювати § 20 с.85
Перегляньте презентацію натиснувши на посилання Презентація
Завдання 2. Використовуючи фізичну карту Азії, з'ясуйте, які країни в регіоні є
переважно рівнинними, гірсько-рівнинними, переважно гірськими.
Завдання 3. За допомогою інтернет ресурсів заповніть пропуски
у таблиці
№ |
Місто |
Кількість населення |
Загальна площа міста, км² |
Густота населення на км² |
Країна |
1 |
Шанхай |
24,256,800 |
6,340 |
3,826 |
Китай |
2 |
Карачі |
23,500,000 |
6,663 |
|
|
3 |
Пекін |
16,410 |
1,311 |
|
|
4 |
Делі |
1,483 |
11,320 |
|
|
5 |
Тяньцзінь |
15,200,000 |
11,760 |
|
|
6 |
Стамбул |
14,160,467 |
2,593 |
Туреччина |
|
7 |
Токіо |
2,189 |
Японія |
||
8 |
Гуанчжоу |
7,434 |
1,759 |
|
|
9 |
Мумбаї |
12,478,447 |
603 |
|
Завдання 4. Позначити на контурній карті найбільші міські агломерації
та мегалополіси
Завдання 5.
Визначте країну
за наведеним нижче описом:
1. Населення цієї
країни є одним із найчисленніших. Цивілізація налічує понад п’ять тисяч років.
У країні проживає багато етнічних груп, однак державною мовою є англійська.
Міста в цій країні виникли ще до нашої ери, проте переважає в ній сільське
населення. ______________
2. Ця країна є другою за площею країною світу. Належить до найрозвинутіших
країн світу. Господарство розвивається під дією трьох основних чинників:
наявністю великих природних ресурсів, сусідством з однією з країн-лідерів та
чітко визначеною системою соціальної організації суспільства. ___________
3. Країна є економічним лідером не тільки свого регіону, а й світу. Населення
– одно національне, сповідує буддизм і синтоїзм. Країна дивує світ своїми
технологіями. У ній збудовано найдовший у світі підводний тунель. Його
протяжність 53 км, а разом з аварійними і допоміжними тунелями – 71,8 км.___________
4. Країна має найбільшу площу у світі. Є федеративною республікою і
багатонаціональною державою. Володіє значними природними ресурсами, що робить
конкурентоспроможною її на світовому ринку. Країна є крупним експортером
паливно – енергетичних ресурсів._________________
Дистанційний урок №12 (15.05.2020 р.) з теми «Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Африки. Особливості їх участі у міжнародному поділі праці. Практична робота «Позначення на контурній карті Африки основних районів видобування нафти, залізних, мідних та алюмінієвих руд, центрів їхньої переробки (збагачення), основних транспортних магістралей та портів експортування» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань) § 43 с.171
Група корисних копалин
|
Район зосередження / країна
|
Паливні
|
Нафта:
Газ:
|
Рудні
|
Залізні руди:
Мідні руди:
Кобальт:
Уранові руди:
|
Нерудні
|
Фосфорити:
|
Дорогоцінні
|
Алмази:
Золото:
|
Кількість населення на материку
|
|
Раси
|
|
Народності, народи
|
|
Середня густота населення
|
|
Найменш заселені території
|
|
Найбільш заселені території
|
|
Міста – мільйонери
|
|
Релігії
|
|
Кількість держав
|
|
Країни, що входять до субрегіону Північна Африка
|
|
Країни, що входять до субрегіону Західна Африка
|
|
Країни, що входять до субрегіону Східна Африка
|
|
Країни, що входять до субрегіону Центральна Африка
|
|
Країни, що входять до субрегіону Південна Африка
|
|
Країни в яких тривають воєнні конфлікти
|
Назва
країни
|
Складова
машинобуду-вання
|
Чинники
розміщення
|
Найбільші
центри
|
США
|
|||
Канада
|
|||
Бразилія
|
Дистанційний урок №7 (17.04.2020 р.) з теми «Канада: економіко-географічне положення, природно-ресурсний потенціал, населення, особливості сучасного постіндустріального розвитку. Господарство. Дослідження. «Складники підприємницького успіху української діаспори в Канаді та США» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань) § 39 с.153
Галузь
спеціалізації
|
Основні
центри/райони
|
Стисла
характеристика
|
Провідні виробництва
|
Райони/центри розміщення
|
Стисла характеристика
|
Корпорація
|
Чим представлена
на світовому ринку
|
Де розташована
штаб-квартира
|
(Exxon
Mobil)
|
||
(AeroDreams S.A)
|
Аерокосмічна та телекомунікаційні сфери
|
|
(Procter &
Gamble)
|
||
(Bombardier Inc.)
|
Монреаль, провінція Квебек, Канада
|
|
(Hewlett-Packard)
|
Електроніка, інформаційні технології
|
|
(Apple)
|
||
(Cemex SA de CV)
|
||
(Google)
|
Маунтін-Вью,
Каліфорнія, США
|
|
(Petróleo Brasileiro S.A.)
|
Видобуток, транспортування, переробка нафти, природного
газу, виробництво біопалива і міндобрив
|
|
(Johnson &
Johnson)
|
Країна
|
Субрегіони
|
Тип економічного розвитку
|
Аргентина
|
||
Бразилія
|
||
США
|
||
Венесуела
|
||
Канада
|
||
Мексика
|
||
Багамські
Острови
|
||
Парагвай
|
||
Гаїті
|
||
Колумбія
|
||
Барбадос
|
||
Болівія
|
||
Чилі
|
||
Перу
|
Промислові
сектори
|
Електро-енергетика
|
Машино-будування
|
Чорна
металургія
|
Кольорова
металургія
|
Хімічна
промисловість
|
Країна
|
|||||
Ресурси
|
Мінеральні
|
Водні
|
Лісові
|
Агро-кліматичні
|
||
Паливні
|
Рудні
|
Нерудні
|
||||
Країни (мінімум 5)
|
Чисельність
населення регіону
|
|
Густота
населення регіону
|
|
Етнічні
групи
|
|
Мови
(країни-представники)
|
|
Релігії
(країни-представники)
|
|
Найбільші
міські агломерації
|
|
Мегалополіси
|
Площа
|
|
Субрегіони
|
|
Республіки
|
|
Монархії
|
|
Федерації
|
|
Розвинуті
країни
|
|
Країни, що
розвиваються
|
|
Країни-члени
НАТО
|
|
Країни-члени
НАФТА
|
|
Країни-члени
МЕРКОСУР
|
|
Країни-члени
Організації Американських держав (ОАД)
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий