7 клас Географія

Виконанні завдання фотографуємо та надсилаємо для перевірки на мою електронну адресу olga05121983@gmail.com або у Viber.

04.04.2022 р.

Тема «Роль зовнішніх сил у формуванні рельєфу Євразії. Корисні копалини» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 43 с.174

Мета: навчальна: актуалізувати знання про основні форми рельєфу та тектонічні структури, формувати знання про загальні ознаки тектонічної будови та рельєфу Євразії, вдосконалювати практичні уміння та навички виявляти закономірності розташування основних форм рельєфу та корисних копалин за тематичними картами атласу;

розвивальна: розвивати вміння встановлювати аналогії, порівнювати, будувати логічні міркування, робити висновки; виховна: виховувати самостійність, уважність, працелюбність.

Завдання 1. Опрацювати  § 44, 45; перегляньте відео «Рельєф, роль зовнішніх і внутрішніх сил у його формуванні», «Євразія. Корисні копалини» (автор Рішельєвський дистанційний)


Завдання 2. Охарактеризувати географічне положення гірської системи Гімалаї за планом:

1.У якій частині якого материка розташовані?

2.Між якими меридіанами і паралелями розміщені?

3.Які географічні об’єкти розташовані поруч?

4.Якою є приблизна протяжність гір?

5.У якому напрямку вони простягнулися?

Завдання 3. Користуючись картою атласу «Євразія. Фізична карта» заповніть табличку

Гори

Вершина

Висота, м

Альпи

Гімалаї

Кавказ

Тянь-Шань

Уральські

Алтай

Завдання 4. Користуючись картами атласу «Євразія. Тектонічна карта» , «Євразія. Фізична карта» установіть основні закономірності розміщення корисних копалин материка. Результати занесіть у таблицю.

Взаємозв’язок тектоніки, рельєфу і корисних копалин

Тектонічна структура

Форма рельєфу

Корисні копалини

Східноєвропейська платформа

Уральські гори

Західносибірська платформа

Нафта, газ, кам’яна сіль

Плоскогір’я декан

 


31.03.2022 р.

Тема «Євразія. Тектонічна будова. Рельєф. Роль внутрішніх сил у його формуванні» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 43 с.174

Мета: навчальна: актуалізувати знання про основні форми рельєфу та тектонічні структури, формувати знання про загальні ознаки тектонічної будови та рельєфу Євразії, вдосконалювати практичні уміння та навички виявляти закономірності розташування основних форм рельєфу та корисних копалин за тематичними картами атласу; розвивальна: розвивати вміння встановлювати аналогії, порівнювати, будувати логічні міркування, робити висновки; виховна: виховувати самостійність, уважність, працелюбність.

Завдання 1. Перегляньте відео «Рельєф, тектоніка, корисні копалини» (автор Osvita Academy)

Завдання 2. Заповніть в зошиті табличку (за зразком) користуючись картами атласу «Євразія. Тектонічна карта» та «Євразія. Фізична карта»

Регіон Євразії

Тектонічна будова

Основні форми рельєфу

Типи корисних копалин

платформа

область складчастості

гори

рівнини

паливні

рудні

нерудні

давня

молода

Північна Європа

Балтійський щит давньої Східноєвропейської платформи

Каледонська

-

Скандинавські

-

-

Мідні, залізні

-

Західна Європа

Східна Європа

Південна Європа

Центральна Європа

Північна Азія

Східна Азія

Центральна Азія

Південна Азія

Західна Азія

Практична робота №10 (продовження).


17.03.2022 р.

Тема «Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної  спадщини  ЮНЕСКО.»

за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 40 с.160

Мета: ознайомити з наслідками впливу господарської діяльності на природні комплекси; сприяти розумінню екологічних проблем материка; формувати знання про систему природоохоронних заходів на материку, природну спадщину ЮНЕСКО; вдосконалювати практичні вміння та навички пояснювати причини виникнення екологічних проблем та визначати шляхи їхнього вирішення; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, будувати логічні послідовності, робити висновки; формувати ціннісне ставлення до природи; розвивати екологічне мислення.

Завдання 1. Опрацювати § 40 с.160. 

Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 41» (автор

Рішельєвський дистанційний)

Завдання 2. Виконати дослідження «Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО»

План дослідження

1.Розробіть разом із членами родини маршрут подорожі найцікавішими природними об’єктами Північної Америки, які занесені до списку Світової природної спадщини ЮНЕСКО.

2.Обгрунтуйте мету подорожі. Визначте початкову й кінцеву точки маршруту, а також не менше п’яти цікавих об’єктів. Це можуть бути водоспади, річки, вулкани, національні парки. Визначте географічні координати місць зупинки, напрямок і відстань від пункту до пункту.

3.Дайте короткий опис природних об’єктів, що зазначені в маршруті.  Оформіть результати роботи як  плакат, презентацію, альбом,  фото-колаж тощо.



14.03.2022 р.

Тема «Природні зони Північної Америки. Висотна поясність в горах»

за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 39 с.156

Мета: сформувати уявлення про рослинний і тваринний світ природних зон Північної Америки, систематизувати причинно-наслідкові зв'язки закономірного розміщення природних зон материка; розвивати навички критичного мислення, вміння робити висновки й відстоювати їх; удосконалювати вміння працювати з додатковими джерелами знань;  виховувати любов до природи Землі, відповідальність за збереження її унікальності та розуміння негативних наслідків необачного ставлення до неї.

Завдання 1. Опрацювати § 39 с.156. 

Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 40» (автор Рішельєвський дистанційний)

Завдання 2. Заповнити таблицю «Природні зони Північної Америки»

Назва природної зони

Географічне положення

Ґрунти

Рослинний світ

Тваринний світ

Арктичні пустелі

Тудиндра і лісотундра

 

 

 

 

Мішані й широколисті ліси

 

 

 

 

Лісостеп та степ

 

 

 

 

Напівпустелі й пустелі

 

 

 

 

Перемінно-вологі мішані ліси

 

 

 

 



28.01.2021 р.

Узагальнення знань з тем «Південна Америка», «Австралія» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова)

Мета: визначити рівень знань, вмінь та навичок, що здобули учні в процесі вивчення тем «Південна Америка», «Австралія».

Завдання.  Перейдіть за посиланням та виконайте завдання.Час виконання 45 хв. Завдання виконати до 17.00 28.01.2021 р.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6082412


22.01.2021 р.

Тема «Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна і Австралія.

Практична робота №7 (закінчення). Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 31 с.120

Мета: формувати уявлення про особливості сучасного населення Австралії, його склад і розміщення; сприяння розумінню особливостей заселення Австралії; вдосконалювати практичні вміння характеризувати країну материка — Австралійський Союз за картами атласу; розвивати вміння свідомо використовувати мовні засоби відповідно до завдань комунікації; формулювати, аргументувати та відстоювати свою думку; виховувати самостійність, уважність, працелюбність.

Завдання 1. Опрацювати § 31 с.120. 

Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 33» (автор

Richelieu Lyceum)

Завдання 2За допомогою карт атласу та тексту підручника § 31 с. 120 скласти характеристику Австралійського Союзу за таким планом:

1) Населення:

а) коротка історія заселення Австралії;

б) склад населення;

в) розміщення населення (густота, міське населення, великі міста, природний приріст).

2) Господарство:

а) назвіть три головні галузі господарства;

б) промисловість;

в) сільське господарство;

г) транспорт.

Завдання 3. Прийом «Творче завдання»

Уявіть себе у ролі туристичного агента, який рекламує подорож до Австралії. Завдання – вам потрібно розповісти (написати) цікаву інформацію про материк. Свою рекламу можете розпочати такими словами:

Шановний турист!

Ти відправляєшся до Австралії, дозволь розповісти і дати тобі деякі інструкції:

Свою рекламу побудуйте за таким планом:

1.    Географічне положення.

2.    Клімат.

3.    Рельєф.

4.    Рослинний і тваринний світ.

5.    Населення.

Завдання 4. Практична робота №7 (закінчення).

Тема: Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка.

Позначте на контурній карті назву держави та столицю


21.01.2021 р.

Тема «Унікальність рослинності і тваринного світу Австралії. Природні зони Австралії. Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти, занесені до списку природної спадщини ЮНЕСКО. Практична робота №7 (продовження). Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 30 с.115

Мета: сформувати уявлення про унікальність органічного світу материка та причини, що його обумовили, систематизувати причинно-наслідкові зв'язки закономірного розміщення природних зон материка, на прикладі материка розкрити непередбачуваність наслідків втручання людини у природні процеси; розвивати навички критичного мислення, вміння робити висновки й відстоювати їх; удосконалювати вміння працювати з додатковими джерелами знань;  виховувати любов до природи Землі, відповідальність за збереження її унікальності та розуміння негативних наслідків необачного ставлення до неї.

Завдання 1. Опрацювати § 30 с.115. 

Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 32» (автор

Richelieu Lyceum)

Завдання 2. Прийом «Словничок»

Ендеміки (грецьк. endemos — «місцевий») — рослини та тварини, які живуть лише в певному, відносно обмеженому районі або групі районів.

Релікти (лат. reliotus — «залишений») — види рослин і тварин, залишки давньої флори й фауни, що збереглися донині.

Завдання 3. Прийом «Географічний практикум»

За допомогою тексту підручника та карт атласу складіть коротку характеристику природних зон Австралії. Результати занесіть до таблиці

Назва природної зони

Географічне положення

Особливості клімату

Грунти

Представники рослин-ного світу

Представники тварин-ного світу

Пустелі та напівпустелі

 

 

 

 

 

Савани й рідколісся

 

 

 

 

 

Вологі і перемінно-вологі тропічні ліси

 

 

 

 

 

Завдання 4.  Гра «Зайвий»

Знайдіть і підкресліть зайві слова.

1.Кускус, вомбат, лев, єхидна, кенгуру.

2.Акація, евкаліпт, пляшкове дерево, фікуси, алое.

3.Сміттєві кури, лірохвіст, сумчастий диявол, зебра, папуга.

4.Пума, коала, качкодзьоб, собака динго, страус ему.

Завдання 5. Практична робота №7 (продовження).

Тема: Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка.

Позначте на контурній карті Велику Піщану пустелю та Велику пустелю Вікторію


15.01.2021 р.

Тема «Клімат. Води суходолу  Австралії.

Практична робота №8 Визначення типів клімату за кліматичними діаграмами.

Практична робота №7 (продовження). Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 29 с.110

Мета: формувати знання про загальні особливості клімату і внутрішніх вод, кліматичні пояси та типи клімату Австралії; забезпечити розуміння причин, що обумовлюють особливості клімату материка, його вплив на формування вод суходолу; вдосконалювати практичні уміння та навички роботи з тематичними картами атласу; розвивати вміння виділяти істотні ознаки клімату та внутрішніх вод, порівнювати, узагальнювати, робити висновки; сприяти формуванню позитивного ставлення до навчальної діяльності, зміцнювати бажання самостійно досягти успіху в навчанні.

Завдання 1. Опрацювати § 29 с.110. 

Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 31» (автор

Richelieu Lyceum)

Завдання 2. Користуючись картами атласу та текстом підручника § 29 с.110 складіть характеристику річки Муррей

Назва річки

Муррей

Місце витоку

 

Куди впадає

 

Напрямок течії

 

Особливості режиму

 

Характер живлення

 

Господарське використання

 

Завдання 3. Практична робота №8

Тема: Визначення типів клімату за кліматичними діаграмами.

Завдання. Проаналізувавши кліматичні діаграми, заповніть таблицю і визначте типи клімату (використовуючи при цьому кліматичну карту Австралії та карту кліматичні пояси і області світу)

№ діаграми

Температура

Річна амплітуда коливань температур

Опади

Тип клімату

січня

липня

за рік, мм

сезонність

№1

 

 

 

 

 

 

№2

 

 

 

 

 

 

№3

 

 

 

 

 

 

№4

 

 

 

 

 

 

№5

 

 

 

 

 

 

№6

 

 

 

 

 

 

Завдання 4. Практична робота №7 (продовження).

Тема: Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка.

Позначте на контурній карті:

річки: Муррей, Дарлінг;

озеро: Ейр.


14.01.2021 р.

Тема «Тектонічна будова, рельєф та корисні копалини Австралії. Практична робота №7 (продовження). Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 28 с.107

Мета: поглибити знання про особливості  тектонічної  будови, основні  форми  рельєфу, закономірності розміщення основних форм рельєфу та родовищ корисних копалин; сформувати знання про особливості розміщення основних форм рельєфу та корисних копалин на материку; продовжити вдосконалення практичних навичок роботи з картами атласу.

Завдання 1. Опрацювати § 28 с.107. 

Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 30» (автор

Richelieu Lyceum)

Завдання 2. Користуючись картами атласу та текстом підручника § 28 с.107 заповніть таблицю «Географічні об’єкти Австралії»

Категорії географічних об’єктів

Назви географічних об’єктів

Форми рельєфу

Гори

 

 

Рівнини

 

 

Завдання 3. За допомогою тексту підручника § 28 с.107 заповніть таблицю «Корисні копалини Австралії

Закономірність

Групи корисних копалин

Паливні

Рудні

Нерудні

Зв’язок з геологічною будовою

Пов’язані з осадовим чохлом

Пов’язані з магматичними та метаморфічними породами кристалічного фундаменту платформи

Мають різноманітне походження та пов’язані з різними тектонічними структурами

Найбільш поширені види корисних копалин, що є на материку Австралія

 

 

 

Завдання 4. Практична робота №7 (продовження).

Тема: Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка.

Позначте на контурній карті Західноавстралійське плоскогір’я, Центральну низовину,  Великий Вододільний хребет (г.Косцюшко).


29.12.2020 р.

Тема «Географічне положення Австралії. Дослідження та освоєння материка. Практична робота №7 (початок). Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 28 с.105

Мета: формувати знання про характерні ознаки географічного положення Австралії, етапи відкриття й дослідження, основні форми рельєфу та корисні копалини; вдосконалювати практичні вміння характеризувати особливості географічного положення материка за картами атласу, наводити приклади форм рельєфу, визначати закономірності розміщення форм рельєфу та корисних копалин; розвивати вміння складати характеристику географічного положення об’єкту за типовим планом; виховувати пізнавальну активність, інтерес до вивчення теми.

Завдання 1. Опрацювати § 28 с.105. 

Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 30» (автор

Richelieu Lyceum)

Завдання 2. За допомогою тексту підручника § 28 с.105 заповніть таблицю «Характеристика географічного положення Австралії»

План

характеристики

Складові географічного положення

Площа материка

Розташування щодо екватора, нульового меридіана, тропіків, півкуль

Найближчі за розташуванням материки та шляхи сполучення з ними

 

Океани й моря, що омивають материк, течії, які знаходяться біля материка, особливості берегової лінії

 

Крайні точки

північна —

південна —

західна —

східна —

Висновки

1Посередині перетинається південним тропіком (найсухіший материк планети);

2.Віддалений від інших материків;

3.Ізольваний (унікальний органічний світ материка)

4. Найменший материк планети

Завдання 3. Завдання. Користуючись масштабом карти, обчисліть протяжність материка від крайніх точок:

із заходу на схід 11 см * 350 км=3850 км

та з півночі на південь 9 см * 350 км = 3150 км

Завдання 4. Практична робота №7 (початок).

Тема: Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка.

Позначте на контурній карті

миси:Йорк, Південно-Східний, Стіп Пойнт, Байрон;

моря: Коралове, Тасманове;

затоки: Карпентарія, Велика Австралійська;

острови: Тасманія, Великий Бар’єрний риф, Нова Гвінея, Нова Зеландія;

півострів: Кейп-Йорк.


28.12.2020 р.

Тема «Населення. Держави Південної Америки. Зв’язки України з державами Південної Америки. Практична робота №5 (закінчення). Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 27 с.100

Мета: дати знання про населення Південної Америки, його расовий склад та розміщення; познайомити з особливостями політичної карти материка та історією її формування; визначити основні (найбільші) держави на материку; розвивати вміння працювати з джерелами географічних знань, аналізувати та узагальнювати навчальну інформацію щодо головних особливостей населення материка та закономірностей його розміщення на континенті; виховувати самостійність та культуру спілкування.

Завдання 1. Опрацювати § 27 с.100. 

Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 29» (автор

Richelieu Lyceum)

Завдання 2. Прийом «Знайди пару». За допомогою карти атласу «Південна Америка. Політична карта» визначте столиці запропонованих вам країн

Країна

Столиця

Бразилія

 

Аргентина

 

Болівія

 

Перу

 

Чилі

 

Колумбія

 

Парагвай

 

Венесуела

 

Еквадор

 

Завдання 3. Знайдіть правильну відповідь на запитання і поєднайте його з поняттям

Поняття

Запитання

Аргентина

 

Найбільша країна на материку

Метиси

Нащадки шлюбів європейців та негрів

Болівія

Найменша країна на материку

Самбо

Мова, якою розмовляє більшість населення Бразілії

Портуґальська

Нащадки шлюбів європейців та індіанців

Бразілія

Країна, що розташована в Андах

Сурінам

Нащадки шлюбів індіанців та негрів

Іспанська

Мова, якою розмовляє більшість населення на материку

Чилі

Друга за площею держава на материку

Мулати

Країна, що не має виходу до моря

Завдання 4. Практична робота №5 (закінчення).

Тема: Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка.

Позначте на контурній карті держави та їхні столиці: Бразилія, Аргентина, Чилі.


24.12.2020 р.

Тема «Природні зони Південної Америки: степи, пустелі та напівпустелі. Вертикальна поясність Анд. Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми . Найвідоміші об’єкти Південної Америки, занесені до списку природної спадщини ЮНЕСКО» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 26 с.96

Мета: формувати в учнів уявлення про особливості природних зон Південної Америки, про рослинний та тваринний світ материка; сприяти поглибленню розуміння учнями причин виникнення висотної поясності, змін природних комплексів у процесі господарської діяльності людини; ознайомити з природними об'єктами материка, що занесені до Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО; формувати навички наукового аналізу даних, сприяти розумінню взаємозв'язків природних компонентів, розвивати інформаційну компетентність, удосконалювати навички самостійної навчально-пізнавальної діяльності; виховувати любов до природи Землі, допитливість, самостійність, культуру спілкування, впевненість у власних здібностях.

Завдання 1. Опрацювати § 26 с.96. 

Переглянути відео «Географія 7 клас. Південна Америка. Природні зони. Області висотної поясності» (автор Зінаїда Купець)

Завдання 2. Скласти характеристику однієї з природних зон Південної Америки, користуючись картами атласу

План характеристики природної зони

1.Географічне положення зони.

2.Особливості рельєфу території.

3.Кліматичні умови (температури найбільш теплого і холодного місяців, кількість і режим випадання опадів, коефіцієнт зволоження).

4.Ґрунтовий покрив.

5.Рослинність.

6.Тваринний світ.

7.Зміна природної зони людиною.

8.Природоохоронні території.

Завдання 3. За допомогою § 26 с.96 заповніть таблицю «Природні зони Південної Америки»

Природна зона

Географічне положення

Кліматичний пояс

Грунти

Рослинність

Тваринний світ

Степи

 

 

 

 

 

Пустелі та напівпустелі

 

 

 

 

 

Завдання 4. Користуючись текстом підручника й додатковими джерелами інформації , заповніть таблицю природних об’єктів Південної Америки, які є унікальними і включені до Світової спадщини ЮНЕСКО (кількість об’єктів не менше 3, обрати на свій вибір)

Назва об’єкта

Місце розташування

Особливості

Рік включення до списку природної спадщини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(ТУТ ви можете знайти додаткову інформацію)


Дистанційний урок №15 (18.05.2020 р.) з теми «Північний Льодовитий океан. Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Практична робота №12 (закінчення). Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 61 с.239
Мета: сформувати в учнів уявлення про особливості географічного положення Північного Льодовитого океану, про історію дослідження, особливості рельєфу дна, клімату, течії, льодового режиму, визначити своєрідність органічного світу, а також екологічні проблеми океану; сприяти виявленню учнями відмінностей у природі океанів; удосконалити навички роботи з картами атласу, текстом підручника та іншими джерелами географічних знань.
Завдання 1. Опрацювати § 61 с.239. Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 61» (автор Richelieu Lyceum)
Завдання 2. Використовуючи текст підручника § 61 с.239, відео та карти атласу дай відповіді (письмово) на запитання:
1) Походження островів Північного Льодовитого океану ….
2) Звір – цар Арктики…..
3) Дослідники Арктики…..
4)Океан і його моря – малопродуктивні, але це море багате на рибу…..
5)Кораблі, що можуть плавати в Північному Льодовитому океані….
6) Океан, з якого надходить тепла течія, що робить Арктику теплішою за Антарктику…..
7) Головні хребти океану….
8) Зона, що в будові дна океану займає найбільшу частину……
9) Солоність води в океані становить..…
Завдання 3. Прийом «Поміркуй»
Дати відповідь на запитання
Чому в Північному Льодовитому океані землетруси – це рідке явище?
Завдання 4. Практична робота №12 (закінчення). Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті
Підводні хребти: Ломоносова, Менделєєва;
Течії: Трансантарктичну.


Дистанційний урок №14 (15.05.2020 р.) з теми «Індійський океан. Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Практична робота №12 (продовження). Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 60 с.234
Мета: з`ясувати взаємозв’язки, що існують між властивостями водних мас Індійського океану і властивостями повітряних мас (кліматом) над його акваторією; ознайомити із впливом материків на природу океану в прибережній частині, з характерним для океану природними ресурсами та закономірностями їх поширення та використання; виховувати бережливе ставлення до природи та екологічну компетентність учнів.
Завдання 1. Опрацювати § 60 с.234. Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 60» (автор Richelieu Lyceum)
Завдання 2. Використовуючи текст підручника § 60 с.234, відео та карти атласу дай відповіді (усно) на питання:
1) У північній частині океану панують вітри…
2) Вони змінюють напрям …на рік.
3) Мусони взимку дмуть з …, а влітку з …
4)У північній частині океану течії змінюють напрям … рази на рік.
5)У південній частині океану морські течії рухаються…
годинникової стрілки.
6) Лід в Індійському океані утворюється …
7) Найбільша температура води в океані…
8) Середня температура води…
9) Найвища солоність води …
10) Цвітіння води зумовлюють…
11) Найсприятливіші умови для розвитку коралів….
12)У Індійському океані водяться…
13)Індійський океан багатий на такі мінеральні ресурси…
Завдання 3. На основі здобутих відомостей порівняй географічне положення Атлантичного, Тихого та Індійського океанів
План
Індійський океан
Атлантичний океан
Тихий океан
У яких півкулях розташований



Які материки омиває



Площа



Особливості берегової лінії



Загальна кількість морів



Висновки



Завдання 4. Практична робота №12 (продовження). Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті
Глибоководні жолоби: Зондський;
Підводні хребти: Західноіндійський, Аравійсько-Індійський, Австрало-Антарктичний;
Течії: Мусонну, Сомалійську, Мадагаскарську, Західноавстралійську.
Завдання 5.
Виконайте вправу (результати вправи сфотографувати і надіслати у особисті повідомлення у Viber)





Дистанційний урок №13 (13.05.2020 р.) з теми «Атлантичний океан. Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Практична робота №12 (продовження). Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 59 с.228
Мета: поглибити та систематизувати знання про особливості природи Атлантичного океану; продовжити вдосконалення практичних умінь характеризувати кліматичні умови океану, властивості водних мас, природні багатства, наводити приклади представників органічного світу, встановлювати джерела забруднення вод океану; розвивати комунікативні навички, вміння працювати в малих групах; виховувати в учнів інтерес до пізнання невідомого, любов до природи.
Завдання 1. Опрацювати § 59 с.228. Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 59» (автор Richelieu Lyceum)
Завдання 2. Використовуючи відео, карти атласу дай відповіді (усно) на питання:
1.Розташування океану щодо півкуль, екватора, тропіків, нульового і  180-го меридіанів.
2.Береги яких материків омиває Атлантичний океан?
3.Особливості берегової лінії материків, які омиває океан.
4.Якими протоками Атлантичний океан спо­лучається з іншими океанами? Де проходять умовні межі між ними?
Завдання 3. На основі здобутих відомостей порівняй географічне положення Атлантичного та Тихого океанів
План
Атлантичний океан
Тихий океан
У яких півкулях розташований


Які материки омиває


Площа


Особливості берегової лінії


Загальна кількість морів


Висновки


Завдання 4. Практична робота №12 (продовження). Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті
Підводні хребти: Північноатлантичний хребет, Південноатлантичний хребет;
Течії: Гольфстрім, Північноатлантичну, Канарську, Лабрадорську, Бразильську, Бенгельську.
Завдання 5.
Виконайте вправу (автор Іван Кордяк) (результати вправи сфотографувати і надіслати у особисті повідомлення у Viber)




Дистанційний урок №12 (08.05.2020 р.) з теми «Тихий океан. Географічне положення. Рельєф дна. Острови в Тихому океані. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Практична робота №12 (початок). Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 57,57 с.219
Мета: вивчити історію дослідження Тихого океану, удосконалювати навички роботи учнів з географічною картою; формувати вміння описувати географічне положення океану та будову його дна; продовжити формувати вміння з підручником та картами атласу; виховувати в учнів інтерес до пізнання невідомого, любов до природи.
Завдання 1. Опрацювати § 57,57. Преглянути відео «Загальна характеристика Тихого океану» (автор ТРК РАІ)
Завдання 2. Зробити характеристику Тихого океану
План характеристики океану
1.Географічне положення.
2.Площа та місце серед інших океанів Землі.
3.Особливості дна  океану.
4.Середні та найбільші глибини.
5.Океанічні течії.
6.Органічний світ
7.Екологічні проблеми.
Завдання 3. Випиши у зошит всі глибоководні жолоби, які розташовані у Тихому океані. Запиши визначення, що таке гайоти.
Завдання 4. Практична робота №12 (початок). Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті
Форми рельєфу дна: Східнотихоокеанське підняття, Північно-Західна улоговина, Північно-східна улоговина;
Острови: Нова Зеландія, Нова Гвінея, Гавайські, Соломонові, Тонга;
Течії: Північну і Південну Пасатні, Куросіо, Західних Вітрів, Каліфорнійську, Перуанську.
Завдання 5. Виконайте вправу
(результати вправи сфотографувати і надіслати у особисті повідомлення у Viber)



Дистанційний урок №11 (04.05.2020 р.) Контрольна робота з теми « Євразія» 
Мета: узагальнити, закріпити та систематизувати знання учнів з теми «Євразія»; перевірка рівня засвоєння учнями раніше вивченого матеріалу; розвивати навички мислення, роботи із різнорівневими завданнями; виховувати практичність, просторове мислення, самостійність, інтерес до навчання.
Завдання 1. Виконати контрольну роботу перейшовши за посиланням Контрольна робота


Дистанційний урок №10 (27.04.2020 р.) з теми «Населення Євразії. Найбільші країни Європи та Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії Практична робота №10 (закінчення). Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 56 с.213
Мета: формувати в учнів уявлення про особливості населення Євразії, його расовий, етнічний, релігійний склад; поглибити практичні навички учнів аналізувати причини нерівномірності розселення населення територією материка, розвивати навички роботи з картами атласу, формувати уміння роботи в групі, відстоювати власну думку, робити висновки.
Завдання 1. Переглянути відео «Урок 55», «Урок 56» (автор Richelieu Lyceum) та опрацювати  § 56 с.213
Завдання 2. За допомогою підручника §56 заповніть таблицю
Кількість населення материка

Раси, які зародилися на Євразії

Найчисельніші народи світу

Три світові релігії Євразії (три країни, де переважають)

Найбільші країни Євразії за чисельність населення

Найменші країни Євразії за чисельністю населення

Однонаціональні країни Євразії

Багатонаціональні країни Євразії

Найбільші країни Євразії за площею

Найменші країни Євразії за площею

Економічно розвинуті держави Євразії

Країни, що розвиваються

Основні торгівельні партнери України

Країни Євразії, з якими Україна підтримує культурне співробітництво

Завдання 3. Практична робота №10 (закінчення). Позначити на контурній карті держави (позначте червоним кольором кордони) та їхні столиці: Україна, Росія, Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія, Китай, Індія, Японія
Завдання 4. Дослідження. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням, країн, природних об’єктів та природних комплексів
Дослідження виконувати за таким планом:
1.Використовуючи політичну карту Євразії визначте країни та позначте на контурній карті червоним кольором кордони й підпишіть назви країн та назви столиць, що їх перетинає 50-а паралель. Зазначте також назви столиць цих країн
Завдання 5. Виконайте вправу (автор  
Натали Пищугина (результати вправи сфотографувати і надіслати у особисті повідомлення у Viber)



Дистанційний урок №9 (24.04.2020 р.) з теми «Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти, занесені до Списку природної спадщини  ЮНЕСКО. Дослідження. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням, країн, природних об’єктів та природних комплексів» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 55 с.210
Мета: повторити та систематизувати знання про особливості природи Євразії; формувати знання про найбільш відомі природоохоронні території материка; вдосконалювати вміння та навички визначати та оцінювати наслідки впливу господарської діяльності людини на природу материка; розвивати уміння працювати в групах.
Завдання 1. Переглянути відео «Урок 54» (автор Richelieu Lyceum) та опрацювати  § 55 с.210
Завдання 2. Дати характеристику різним типам природокористування
Раціональне природокористування
Нераціональне природокористування


Завдання 3. Користуючись текстом підручника та відео випишіть в зошит природні об’єкти Євразії занесені до списку Світової спадщини ЮНЕСКО.
Завдання 4. Дослідження. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням, країн, природних об’єктів та природних комплексів
Дослідження виконувати за таким планом:
1.За фізичною картою Євразії визначте і зазначте гори та рівнини, які розташовані вздовж 50-ї паралелі
2. На контурній карті позначити червоними стрілками маршрут і напрямок вашої уявної подорожі
3. За картою природних зон Євразії визначте і запишіть природні комплекси(природні зони), що їх перетинає 50-а паралель, заповідні території Євразії та найвідоміші об'єкти природньої спадщини ЮНЕСКО



Дистанційний урок №8 (17.04.2020 р.) з теми «Природні зони Євразії. Лісостепи і степи. Напівпустелі й пустелі. Вертикальна пояясність Практична робота №10 (продовження). Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 53 с.204, § 54 с.207
Мета: сформувати знання про природні зони Євразії та закономірності їхнього розміщення територією материка; вдосконалювати практичні уміння та навички характеризувати природні зони материка за тематичними картами атласу; формувати науковий світогляд, розвивати аналітичне мислення, уміння робити висновки й узагальнення, сприяти розвитку інтересу до природи свого материка; виховувати любов до природи Землі, її багатств, уміння працювати в колективі.
Завдання 1. Переглянути відео «Природні зони Євразії» (автор Osvita Academy)  
Завдання 2. Позначте на контурній карті межі природних зон Євразії
Завдання 3. За допомогою карти атласу «Євразія. Природні зони» та тестом підручника § 53 с. 204, продовжити заповнювати таблицю «Характеристика природних зон Євразії».
Назва природної зони
Географічне положе-ння
Особливості клімату
Переважний тип грунтів
Представники
рослинного світу
тваринного світу
Лісостеп





Степ





Напівпустелі





Пустелі





Завдання 4. Практична робота №10 (продовження). Позначити на контурній карті назви географічних об’єктів Євразії
Пустелі: Каракуми, Гобі, Руб-ель-Халі
Завдання 5. Виконай вправу  



Дистанційний урок №7 (13.04.2020 р.) з теми «Природні зони Євразії. Арктичні пустелі. Тундра й лісотундра. Ліси» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 51 с.199, § 52 с.201
Мета: навчальна: сформувати знання про природні зони Євразії та закономірності їхнього розміщення територією материка; вдосконалювати практичні уміння та навички характеризувати природні зони материка за тематичними картами атласу; розвивальна: формувати науковий світогляд, розвивати аналітичне мислення, уміння робити висновки й узагальнення, сприяти розвитку інтересу до природи свого материка; виховна: виховувати любов до природи Землі, її багатств, уміння працювати в колективі.
Завдання 1. Переглянути відео «Природні зони Євразії» (автор Osvita Academy) 
Завдання 2. Позначте на контурній карті межі помірного поясу та природні зони: тайга, мішані ліси, широколисті ліси, лісостеп, степ.
Завдання 3. За допомогою карти атласу «Євразія. Природні зони» та тестом підручника § 51 с.199, § 52 с.201 складіть характеристику природних зон Євразії.
Назва природної зони
Географічне положе-ння
Особливості клімату
Переважний тип грунтів
Представники
рослинного світу
тваринного світу
Арктичні пустелі





Тундра й лісотундра





Ліси






Дистанційний урок №5-6 (30.03; 03.04.2020 р.) з теми «Води суходолу Євразії: річки, озера,  льодовики. Практична робота №10 (продовження). Позначити на контурній карті назви географічних об’єктів Євразії» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 49, 50 с.191
Мета: навчальна: сформувати в учнів уявлення про особливості вод суходолу, їхньої залежності від рельєфу та клімату, нерівномірність розподілу територією материка; охарактеризувати найголовніші річкові системи та басейни, основні типи озер Євразії та закономірності їхнього поширення; розвивальна: формувати образне і логічне мислення, вміння висловлювати думки, зв'язне мовлення, пам'ять, увагу; виховна: виховувати дбайливого господаря своєї Землі.
Завдання 1. Перегляньте відео «Внутрішні води Євразії» ( автор Osvita Academy)
Завдання 2. За допомогою карти «Євразія. Фізична карта» визначте належність великих річок материка, які наведено нижче, до відповідних басейнів. Заповніть таблицю.
Річки: Об, Ганг, Амудар’я, Євфрат, Лена, Дніпро, Янцзи, Меконг, Рейн, Волга, Дунай, Інд, Єнісей, Амур, Сирдар’я, Хуанхе, Тигр.
Басейн океану
Басейн внутрішнього стоку
Тихого
Індійського
Атлантичного
Північного Льодовитого





Завдання 3. Складіть характеристику однієї з річок Євразії (на вибір: Дніпро, Єнісей, Дунай) за типовим планом:
1.Назва річки, її походження.
2.Басейн океану до якого належить річка.
3.Місце витоку і гирла, напрямок течії
4. Особливості будови річкової долини у верхній, середній та нижній течії; наявність порогів, водоспадів
5. Основні притоки річки
6. Географічні пояси, що їх перетинає річка
7. Види живлення річки
8. Особливості водного режиму
Завдання4. Використовуючи інформацію § 50 та відео «Внутрішні води Євразії», яке ви переглянули, заповніть таблицю
Походження улоговини
Приклад озера (де знаходиться, розміри, глибини, які великі річки впадають)
Тектонічне

Залишкове

Льодовикове

Завдання 5. Опрацювати пункт «Що таке багаторічна мерзлота і чим вона відрізняється від сучасного зледеніння» § 50 с.197.
Завдання 6. Практична робота №10 (продовження). Позначити на контурній карті назви географічних об’єктів Євразії
Річки: Амур, Хуанхе, Янцзи, Меконг, Ганг, Інд, Євфрат, Тигр, Рейн, Дунай, Дніпро, Волга, Об, Єнісей, Лена;
Озера: Женевське, Ладозьке, Каспійське море, Байкал, Мертве море.


Дистанційний урок №4 (27.03.2020 р.) з теми «Загальні риси клімату Євразії. Кліматичні пояси. Практична робота №11 « Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграмам» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 46, 47 с.152
Мета: навчальна: актуалізувати знання про клімат та кліматотвірні чинники; формувати уявлення про характерні ознаки клімату Євразії; сприяти виявленню та розумінню прояву кліматотвірних чинників на материку; вдосконалювати практичні вміння та навички досліджувати кліматичні показники за тематичними картами атласу; розвивальна: розвивати вміння встановлювати причиново-наслідкові зв'язки, порівнювати, будувати логічні міркування, робити висновки; виховна: виховувати самостійність, уважність, працелюбність.
Завдання 1. Перегляньте відео «Клімат Євразії» (автор Osvita Academy) Дати письмово відповіді на запитання вкінці відео.
Завдання 2.Виконати практичну роботу №11.
Тема: Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграмам.
Завдання 1.Розгляньте схему та пригадайте як читати діаграму.
Завдання 2.(за правильно виконане завдання 2 бал).
Розгляньте картосхему в підручнику ст.187 (мал.. 148) та з’ясуйте в яких кліматичних поясах знаходиться Євразія. Назвіть який кліматичний пояс охоплює найбільшу площу? Назвіть кліматичні області, що сформувалися в межах помірного кліматичного поясу.
Завдання 3.(за правильно виконане завдання 10бал).
Заповніть таблицю, указавши основні характеристики клімату кліматичних областей помірного поясу, використовуючи данні кліматичних діаграм.

Назва кліматичної області
Температура
Річна кількість опадів
Кліматичні особливості
січня, °С
липня, °С
Область морського клімату




Область помірно-
континентального
клімату




Область континентального клімату




Область мусонної циркуляції




Висновок про те, чим відрізняються кліматичні області в межах помірного кліматичного поясу Євразії.

Дистанційний урок №3 (23.03.2020 р.)  з теми «Роль зовнішніх сил у формуванні рельєфу Євразії. Корисні копалини» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 44,45 с.177
Мета: навчальна: актуалізувати знання про основні форми рельєфу та тектонічні структури, формувати знання про загальні ознаки тектонічної будови та рельєфу Євразії, вдосконалювати практичні уміння та навички виявляти закономірності розташування основних форм рельєфу та корисних копалин за тематичними картами атласу; розвивальна: розвивати вміння встановлювати аналогії, порівнювати, будувати логічні міркування, робити висновки; виховна: виховувати самостійність, уважність, працелюбність.
Завдання 1. Охарактеризувати географічне положення гірської системи Гімалаї за планом:
1.У якій частині якого материка розташовані?
2.Між якими меридіанами і паралелями розміщені?
3.Які географічні об’єкти розташовані поруч?
4.Якою є приблизна протяжність гір?
5.У якому напрямку вони простягнулися?
Завдання 2. Опрацювати пункт «Як давнє зледеніння вплинуло на формування рельєфу Євразії» § 44.
Завдання 3. Користуючись картою атласу «Євразія. Фізична карта» заповніть табличку
Гори
Вершина
Висота, м
Альпи


Гімалаї


Кавказ


Тянь-Шань


Уральські


Алтай


Завдання 4.Опрацювати § 45 с. 179.
Завдання 5. Користуючись картами атласу «Євразія. Тектонічна карта» , «Євразія. Фізична карта» установіть основні закономірності розміщення корисних копалин материка. Результати занесіть у таблицю.
Взаємозв’язок тектоніки, рельєфу і корисних копалин
Тектонічна структура
Форма рельєфу
Корисні копалини
Східноєвропейська платформа



Уральські гори

Західносибірська платформа

Нафта, газ, кам’яна сіль

Плоскогір’я декан



Дистанційний урок №2 (20.03.2020 р.) з теми «Євразія. Тектонічна будова. Рельєф. Роль внутрішніх сил у його формуванні» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 43 с.174
Мета: навчальна: актуалізувати знання про основні форми рельєфу та тектонічні структури, формувати знання про загальні ознаки тектонічної будови та рельєфу Євразії, вдосконалювати практичні уміння та навички виявляти закономірності розташування основних форм рельєфу та корисних копалин за тематичними картами атласу; розвивальна: розвивати вміння встановлювати аналогії, порівнювати, будувати логічні міркування, робити висновки; виховна: виховувати самостійність, уважність, працелюбність.
Завдання 1. Перегляньте відео «Рельєф, тектоніка, корисні копалини» (автор Osvita Academy)
Завдання 2. Заповніть в зошиті табличку (за зразком) користуючись картами атласу «Євразія. Тектонічна карта» та «Євразія. Фізична карта»
Регіон Євразії
Тектонічна будова
Основні форми рельєфу
Типи корисних копалин
платформа
область складчастості
гори
рівнини
паливні
рудні
нерудні
давня
молода





Північна Європа
Балтійський щит давньої Східноєвропейської платформи
Каледонська
-
Скандинавські
-
-
Мідні, залізні
-
Західна Європа








Східна Європа








Південна Європа








Центральна Європа








Північна Азія








Східна Азія








Центральна Азія








Південна Азія








Західна Азія









Практична робота №10 (продовження). Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії.
На контурній карті  підписати назви таких географічних об’єктів:
гори: Альпи, Піренеї, Апенніни, Карпати, Скандинавські, Уральські, Кавказ, Тянь-Шань, Гімалаї (г. Джомолунґма); 
рівнини: Східноєвропейська, Західносибірська, Велика Китайська; 
низовини: Прикаспійська, Індо-Ґанґська, Месопотамська; 
плоскогір’я: Декан, Середньо- сибірське; 
нагір’я: Тибет, Іранське; 
вулкани: Гекла, Везувій, Ключевська Сопка, Фудзіяма.


Дистанційний урок №1 (16.03.2020 р.) з теми «Євразія. Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу. Дослідження та освоєння материка» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 42 с.170
Мета: навчальна: ознайомити із загальними відомостями про материк; формувати знання про особливості географічного положення та берегової лінії Євразії; вдосконалювати практичні вміння та навички характеризувати географічне положення материка; розвивальна: розвивати вміння складати опис об'єкта за типовим планом; аналітичне мислення, уміння будувати логічні міркування, робити висновки; виховна: виховувати пізнавальну активність, інтерес до вивчення теми, самостійність.
Завдання 1.Перегляньте відео «Географічне положення Євразії» (автор Osvita Academy)
Заповніть в зошиті табличку
Площа материка

Крайні точки материка

Положення відносно екватора

Положення відносно нульового меридіана

Протяжність материка з півночі на південь (у км)

Протяжність материка з заходу на схід (у км)

Частини світу

Океани, які омивають материк

Моря

Затоки

Протоки, канали

Острови

Півострови

Завдання 2. Визначити географічні координати крайніх точок материка Євразія:
мис Піай ________________
мис Челюскін ________________
мис Рока__________________
мис Дежньова ____________________
 Завдання 3. Пергляньте відео «Дослідження Євразії» (автор МО вчителів географії міста Черкаси)

Заповнити табличку «Дослідники Євразії»
Дослідник
Що досліджував, де подорожував, що відкрив



Практична робота №10 (початок). Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії.
На контурній карті  підписати назви таких географічних об’єктів:
миси: Піай, Челюскін, Рока, Дежньова; 
моря: Балтійське, Північне, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Берингове, Охотське, Японське, Жовте, Східнокитайське, Південнокитайське, Аравійське; 
затоки: Біскайська, Ботнічна, Бенгальська, Сіамська, Аденська, Перська; 
протоки: Дарданелли, Босфор, Гібралтарська, Ла-Манш, Зондська, Малаккська, Беринґова, Лаперуза; 
острови:  Сицилія, Велика Британія, Ірландія,  Шпіцберґен, Нова Земля, Сахалін, Японські, Філіпінські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Малі Зондські; 
півострови: Піренейський, Апеннінський, Балканський, Кримський, Скандинавський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея, Індокитай, Малакка, Індостан.

Комментариев нет:

Отправить комментарий