04.04.2022 р.
Тема «Роль зовнішніх сил у формуванні рельєфу Євразії.
Корисні копалини» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш.
Уварова) § 43 с.174
Мета: навчальна: актуалізувати
знання про основні форми рельєфу та тектонічні структури, формувати знання про
загальні ознаки тектонічної будови та рельєфу Євразії, вдосконалювати практичні
уміння та навички виявляти закономірності розташування основних форм рельєфу та
корисних копалин за тематичними картами атласу;
розвивальна: розвивати вміння встановлювати аналогії, порівнювати, будувати
логічні міркування, робити висновки; виховна: виховувати самостійність,
уважність, працелюбність.
Завдання 1. Опрацювати § 44, 45; перегляньте
відео «Рельєф, роль зовнішніх і внутрішніх сил у його формуванні», «Євразія.
Корисні копалини» (автор Рішельєвський дистанційний)
Завдання 2. Охарактеризувати географічне положення гірської системи Гімалаї за планом:
1.У якій частині якого материка розташовані?
2.Між якими меридіанами і паралелями розміщені?
3.Які географічні об’єкти розташовані поруч?
4.Якою є приблизна протяжність гір?
5.У якому напрямку вони простягнулися?
Завдання 3. Користуючись картою атласу «Євразія. Фізична карта» заповніть
табличку
Гори |
Вершина |
Висота, м |
Альпи |
||
Гімалаї |
||
Кавказ |
||
Тянь-Шань |
||
Уральські |
||
Алтай |
Завдання 4. Користуючись картами атласу «Євразія. Тектонічна карта» , «Євразія.
Фізична карта» установіть основні закономірності розміщення корисних копалин
материка. Результати занесіть у таблицю.
Взаємозв’язок тектоніки, рельєфу і корисних копалин |
||
Тектонічна
структура |
Форма
рельєфу |
Корисні
копалини |
Східноєвропейська
платформа |
||
Уральські
гори |
||
Західносибірська
платформа |
Нафта,
газ, кам’яна сіль |
|
Плоскогір’я
декан |
31.03.2022 р.
Тема «Євразія. Тектонічна будова. Рельєф. Роль
внутрішніх сил у його формуванні» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш.
Уварова) § 43 с.174
Мета: навчальна:
актуалізувати знання про основні форми рельєфу та тектонічні структури,
формувати знання про загальні ознаки тектонічної будови та рельєфу Євразії,
вдосконалювати практичні уміння та навички виявляти закономірності розташування
основних форм рельєфу та корисних копалин за тематичними картами атласу;
розвивальна: розвивати вміння встановлювати аналогії, порівнювати, будувати
логічні міркування, робити висновки; виховна: виховувати самостійність,
уважність, працелюбність.
Завдання 1. Перегляньте відео «Рельєф, тектоніка, корисні копалини» (автор Osvita
Academy)
Регіон
Євразії |
Тектонічна
будова |
Основні
форми рельєфу |
Типи
корисних копалин |
|||||
платформа |
область складчастості |
гори |
рівнини |
паливні |
рудні |
нерудні |
||
давня |
молода |
|||||||
Північна
Європа |
Балтійський щит давньої
Східноєвропейської платформи |
Каледонська |
- |
Скандинавські |
- |
- |
Мідні, залізні |
- |
Західна
Європа |
||||||||
Східна
Європа |
||||||||
Південна
Європа |
||||||||
Центральна
Європа |
||||||||
Північна
Азія |
||||||||
Східна
Азія |
||||||||
Центральна
Азія |
||||||||
Південна
Азія |
||||||||
Західна Азія |
Практична робота №10
(продовження).
17.03.2022 р.
Тема «Зміни природи материка людиною. Сучасні
екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини
ЮНЕСКО.»
за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 40 с.160
Мета: ознайомити з
наслідками впливу господарської діяльності на природні комплекси; сприяти
розумінню екологічних проблем материка; формувати знання про систему
природоохоронних заходів на материку, природну спадщину ЮНЕСКО; вдосконалювати
практичні вміння та навички пояснювати причини виникнення екологічних проблем
та визначати шляхи їхнього вирішення; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові
зв’язки, будувати логічні послідовності, робити висновки; формувати ціннісне
ставлення до природи; розвивати екологічне мислення.
Завдання 1. Опрацювати § 40 с.160.
Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 41»
(автор
Рішельєвський дистанційний)
Завдання 2. Виконати дослідження «Розробка
та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки,
віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО»
План
дослідження
1.Розробіть разом із членами родини маршрут
подорожі найцікавішими природними об’єктами Північної Америки, які занесені до
списку Світової природної спадщини ЮНЕСКО.
2.Обгрунтуйте мету подорожі. Визначте початкову й
кінцеву точки маршруту, а також не менше п’яти цікавих об’єктів. Це можуть бути
водоспади, річки, вулкани, національні парки. Визначте географічні координати
місць зупинки, напрямок і відстань від пункту до пункту.
3.Дайте короткий опис природних об’єктів, що
зазначені в маршруті. Оформіть
результати роботи як плакат,
презентацію, альбом, фото-колаж тощо.
14.03.2022 р.
Тема «Природні зони Північної Америки. Висотна
поясність в горах»
за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 39 с.156
Мета: сформувати
уявлення про рослинний і тваринний світ природних зон Північної Америки,
систематизувати причинно-наслідкові зв'язки закономірного розміщення природних
зон материка; розвивати навички критичного мислення, вміння робити висновки й
відстоювати їх; удосконалювати вміння працювати з додатковими джерелами знань; виховувати любов до природи Землі,
відповідальність за збереження її унікальності та розуміння негативних
наслідків необачного ставлення до неї.
Завдання 1. Опрацювати § 39 с.156.
Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 40» (автор Рішельєвський дистанційний)
Завдання 2. Заповнити таблицю «Природні
зони Північної Америки»
Назва природної зони |
Географічне положення |
Ґрунти |
Рослинний світ |
Тваринний світ |
Арктичні пустелі |
||||
Тудиндра і лісотундра |
|
|
|
|
Мішані й широколисті ліси |
|
|
|
|
Лісостеп та степ |
|
|
|
|
Напівпустелі й пустелі |
|
|
|
|
Перемінно-вологі мішані ліси |
|
|
|
|
28.01.2021 р.
Узагальнення
знань з тем «Південна Америка», «Австралія» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова)
Мета: визначити рівень знань, вмінь та навичок, що здобули учні
в процесі вивчення тем «Південна Америка», «Австралія».
Завдання. Перейдіть
за посиланням та виконайте завдання.Час виконання
45 хв. Завдання виконати до 17.00 28.01.2021 р.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6082412
22.01.2021 р.
Тема «Населення, його склад та розміщення. Австралія –
країна-материк. Україна і Австралія.
Практична робота №7 (закінчення). Позначення на контурній карті назв географічних
об’єктів материка» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 31
с.120
Мета: формувати
уявлення про особливості сучасного населення Австралії, його склад і
розміщення; сприяння розумінню особливостей заселення Австралії; вдосконалювати
практичні вміння характеризувати країну материка — Австралійський Союз за
картами атласу; розвивати вміння свідомо використовувати мовні засоби
відповідно до завдань комунікації; формулювати, аргументувати та відстоювати
свою думку; виховувати самостійність, уважність, працелюбність.
Завдання 1. Опрацювати § 31 с.120.
Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 33»
(автор
Richelieu Lyceum)
1) Населення:
а) коротка історія заселення Австралії;
б) склад населення;
в) розміщення населення (густота, міське населення,
великі міста, природний приріст).
2) Господарство:
а) назвіть три головні галузі господарства;
б) промисловість;
в) сільське господарство;
г) транспорт.
Завдання 3. Прийом «Творче завдання»
Уявіть себе у ролі туристичного агента, який рекламує
подорож до Австралії. Завдання – вам потрібно розповісти (написати) цікаву
інформацію про материк. Свою рекламу можете розпочати такими словами:
Шановний турист!
Ти відправляєшся
до Австралії, дозволь розповісти і дати тобі деякі інструкції:
Свою рекламу побудуйте за таким планом:
1. Географічне
положення.
2. Клімат.
3. Рельєф.
4. Рослинний і
тваринний світ.
5. Населення.
Завдання 4. Практична робота №7 (закінчення).
Тема: Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка.
Позначте на контурній карті назву держави та столицю
21.01.2021 р.
Тема «Унікальність рослинності і тваринного світу Австралії. Природні зони Австралії. Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти, занесені до списку природної спадщини ЮНЕСКО. Практична робота №7 (продовження). Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 30 с.115
Мета: сформувати
уявлення про унікальність органічного світу материка та причини, що його обумовили,
систематизувати причинно-наслідкові зв'язки закономірного розміщення природних
зон материка, на прикладі материка розкрити непередбачуваність наслідків
втручання людини у природні процеси; розвивати навички критичного мислення,
вміння робити висновки й відстоювати їх; удосконалювати вміння працювати з
додатковими джерелами знань; виховувати
любов до природи Землі, відповідальність за збереження її унікальності та
розуміння негативних наслідків необачного ставлення до неї.
Завдання 1. Опрацювати § 30 с.115.
Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 32»
(автор
Richelieu Lyceum)
Завдання 2. Прийом «Словничок»
Ендеміки (грецьк.
endemos — «місцевий») — рослини та тварини, які живуть лише в певному, відносно
обмеженому районі або групі районів.
Релікти (лат.
reliotus — «залишений») — види рослин і тварин, залишки давньої флори й фауни,
що збереглися донині.
Завдання 3. Прийом «Географічний
практикум»
За допомогою тексту підручника та карт атласу
складіть коротку характеристику природних зон Австралії. Результати занесіть до
таблиці
Назва природної зони |
Географічне положення |
Особливості клімату |
Грунти |
Представники рослин-ного
світу |
Представники тварин-ного
світу |
Пустелі та напівпустелі |
|
|
|
|
|
Савани й рідколісся |
|
|
|
|
|
Вологі і перемінно-вологі
тропічні ліси |
|
|
|
|
|
Завдання 4. Гра «Зайвий»
Знайдіть і підкресліть зайві слова.
1.Кускус, вомбат, лев,
єхидна, кенгуру.
2.Акація, евкаліпт, пляшкове
дерево, фікуси, алое.
3.Сміттєві кури, лірохвіст, сумчастий
диявол, зебра, папуга.
4.Пума, коала, качкодзьоб,
собака динго, страус ему.
Завдання 5. Практична робота №7 (продовження).
Тема: Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка.
Позначте на контурній карті Велику Піщану пустелю та Велику пустелю
Вікторію
15.01.2021 р.
Тема «Клімат. Води суходолу Австралії.
Практична робота №8 Визначення типів клімату за кліматичними діаграмами.
Практична робота №7 (продовження). Позначення на контурній карті назв географічних
об’єктів материка» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 29
с.110
Мета: формувати
знання про загальні особливості клімату і внутрішніх вод, кліматичні пояси та
типи клімату Австралії; забезпечити розуміння причин, що обумовлюють
особливості клімату материка, його вплив на формування вод суходолу;
вдосконалювати практичні уміння та навички роботи з тематичними картами атласу;
розвивати вміння виділяти істотні ознаки клімату та внутрішніх вод,
порівнювати, узагальнювати, робити висновки; сприяти формуванню позитивного
ставлення до навчальної діяльності, зміцнювати бажання самостійно досягти
успіху в навчанні.
Завдання 1. Опрацювати § 29 с.110.
Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 31»
(автор
Richelieu Lyceum)
Завдання 2. Користуючись картами атласу та текстом підручника § 29
с.110 складіть характеристику річки Муррей
Назва річки |
Муррей |
Місце витоку |
|
Куди впадає |
|
Напрямок течії |
|
Особливості
режиму |
|
Характер живлення |
|
Господарське
використання |
|
Завдання 3. Практична
робота №8
Тема: Визначення типів клімату за кліматичними
діаграмами.
Завдання. Проаналізувавши кліматичні діаграми, заповніть таблицю і визначте типи
клімату (використовуючи при цьому кліматичну карту Австралії та карту
кліматичні пояси і області світу)
№ діаграми |
Температура |
Річна амплітуда коливань
температур |
Опади |
Тип клімату |
||
січня |
липня |
за рік, мм |
сезонність |
|||
№1 |
|
|
|
|
|
|
№2 |
|
|
|
|
|
|
№3 |
|
|
|
|
|
|
№4 |
|
|
|
|
|
|
№5 |
|
|
|
|
|
|
№6 |
|
|
|
|
|
|
Завдання 4. Практична робота №7 (продовження).
Тема: Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка.
Позначте на контурній карті:
річки: Муррей, Дарлінг;
озеро: Ейр.
14.01.2021 р.
Тема «Тектонічна будова, рельєф та корисні копалини
Австралії. Практична робота №7 (продовження). Позначення на контурній карті назв географічних
об’єктів материка» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 28
с.107
Мета: поглибити
знання про особливості тектонічної будови, основні форми
рельєфу, закономірності розміщення основних форм рельєфу та родовищ
корисних копалин; сформувати знання про особливості розміщення основних форм
рельєфу та корисних копалин на материку; продовжити вдосконалення практичних
навичок роботи з картами атласу.
Завдання 1. Опрацювати § 28 с.107.
Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 30»
(автор
Richelieu Lyceum)
Категорії
географічних об’єктів |
Назви
географічних об’єктів |
|
Форми
рельєфу |
Гори |
|
Рівнини |
|
Завдання 3. За допомогою тексту підручника § 28 с.107 заповніть таблицю «Корисні копалини Австралії
Закономірність |
Групи
корисних копалин |
||
Паливні |
Рудні |
Нерудні |
|
Зв’язок з
геологічною будовою |
Пов’язані з осадовим чохлом |
Пов’язані з магматичними та метаморфічними породами
кристалічного фундаменту платформи |
Мають різноманітне походження та пов’язані з різними
тектонічними структурами |
Найбільш
поширені види корисних копалин, що є на материку Австралія |
|
|
|
Завдання 4. Практична робота №7 (продовження).
Тема: Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка.
Позначте на контурній карті Західноавстралійське плоскогір’я, Центральну низовину,
Великий Вододільний хребет (г.Косцюшко).
29.12.2020 р.
Тема
«Географічне положення Австралії. Дослідження та освоєння материка. Практична робота №7 (початок). Позначення на
контурній карті назв географічних об’єктів материка» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова) § 28 с.105
Мета: формувати знання про характерні
ознаки географічного положення Австралії, етапи відкриття й дослідження,
основні форми рельєфу та корисні копалини; вдосконалювати практичні вміння
характеризувати особливості географічного положення материка за картами атласу,
наводити приклади форм рельєфу, визначати закономірності розміщення форм
рельєфу та корисних копалин; розвивати вміння складати характеристику
географічного положення об’єкту за типовим планом; виховувати пізнавальну
активність, інтерес до вивчення теми.
Завдання 1. Опрацювати § 28 с.105.
Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 30» (автор
Richelieu Lyceum)
План характеристики |
Складові
географічного положення |
Площа материка |
|
Розташування щодо екватора,
нульового меридіана, тропіків, півкуль |
|
Найближчі за розташуванням
материки та шляхи сполучення з ними |
|
Океани й моря, що омивають
материк, течії, які знаходяться біля материка, особливості берегової лінії |
|
Крайні точки |
північна — південна — західна — східна — |
Висновки |
1Посередині перетинається
південним тропіком (найсухіший материк планети); 2.Віддалений від інших
материків; 3.Ізольваний (унікальний
органічний світ материка) 4. Найменший материк планети |
Завдання 3. Завдання.
Користуючись масштабом карти, обчисліть протяжність материка від крайніх точок:
із заходу на
схід 11 см * 350 км=3850 км
та з півночі
на південь 9 см * 350 км = 3150 км
Завдання
4. Практична робота №7 (початок).
Тема: Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка.
Позначте на
контурній карті
миси:Йорк, Південно-Східний, Стіп Пойнт, Байрон;
моря: Коралове, Тасманове;
затоки: Карпентарія, Велика Австралійська;
острови: Тасманія, Великий Бар’єрний риф, Нова Гвінея, Нова Зеландія;
півострів: Кейп-Йорк.
28.12.2020 р.
Тема
«Населення. Держави Південної Америки. Зв’язки України з державами Південної
Америки. Практична робота №5 (закінчення).
Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова) § 27 с.100
Мета: дати знання про населення Південної
Америки, його расовий склад та розміщення; познайомити з особливостями
політичної карти материка та історією її формування; визначити основні
(найбільші) держави на материку; розвивати вміння працювати з джерелами
географічних знань, аналізувати та узагальнювати навчальну інформацію щодо
головних особливостей населення материка та закономірностей його розміщення на
континенті; виховувати самостійність та культуру спілкування.
Завдання 1. Опрацювати § 27 с.100.
Переглянути відео «Географія. 7 кл. Урок 29» (автор
Richelieu Lyceum)
Завдання 2. Прийом «Знайди пару». За допомогою карти атласу «Південна Америка. Політична карта» визначте столиці запропонованих вам країн
Країна |
Столиця |
Бразилія |
|
Аргентина |
|
Болівія |
|
Перу |
|
Чилі |
|
Колумбія |
|
Парагвай |
|
Венесуела |
|
Еквадор |
|
Завдання 3. Знайдіть правильну відповідь на запитання і поєднайте його з поняттям
Поняття |
Запитання |
|
Аргентина |
|
Найбільша країна на материку |
Метиси |
Нащадки шлюбів європейців та
негрів |
|
Болівія |
Найменша країна на материку |
|
Самбо |
Мова, якою розмовляє більшість
населення Бразілії |
|
Портуґальська |
Нащадки шлюбів європейців та
індіанців |
|
Бразілія |
Країна, що розташована в Андах |
|
Сурінам |
Нащадки шлюбів індіанців та
негрів |
|
Іспанська |
Мова, якою розмовляє більшість
населення на материку |
|
Чилі |
Друга за площею держава на
материку |
|
Мулати |
Країна, що не має виходу до моря |
Завдання
4. Практична робота №5 (закінчення).
Тема: Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка.
Позначте на
контурній карті держави та їхні столиці: Бразилія, Аргентина, Чилі.
24.12.2020 р.
Тема
«Природні зони Південної Америки: степи, пустелі та напівпустелі. Вертикальна
поясність Анд. Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми .
Найвідоміші об’єкти Південної Америки, занесені до списку природної спадщини
ЮНЕСКО» за підручником (авт.
В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 26 с.96
Мета: формувати в учнів уявлення про
особливості природних зон Південної Америки, про рослинний та тваринний світ
материка; сприяти поглибленню розуміння учнями причин виникнення висотної
поясності, змін природних комплексів у процесі господарської діяльності людини;
ознайомити з природними об'єктами материка, що занесені до Списку всесвітньої
спадщини ЮНЕСКО; формувати навички наукового аналізу даних, сприяти розумінню
взаємозв'язків природних компонентів, розвивати інформаційну компетентність,
удосконалювати навички самостійної навчально-пізнавальної діяльності; виховувати
любов до природи Землі, допитливість, самостійність, культуру спілкування,
впевненість у власних здібностях.
Завдання 1. Опрацювати § 26 с.96.
Переглянути відео «Географія 7 клас. Південна Америка. Природні зони.
Області висотної поясності» (автор Зінаїда Купець)
План характеристики природної зони
1.Географічне положення зони.
2.Особливості рельєфу території.
3.Кліматичні умови (температури найбільш теплого і
холодного місяців, кількість і режим випадання опадів, коефіцієнт зволоження).
4.Ґрунтовий покрив.
5.Рослинність.
6.Тваринний світ.
7.Зміна природної зони людиною.
8.Природоохоронні території.
Завдання 3. За допомогою
§ 26 с.96 заповніть таблицю «Природні
зони Південної Америки»
Природна зона |
Географічне положення |
Кліматичний пояс |
Грунти |
Рослинність |
Тваринний світ |
Степи |
|
|
|
|
|
Пустелі та напівпустелі |
|
|
|
|
|
Завдання
4. Користуючись текстом
підручника й додатковими джерелами інформації , заповніть таблицю природних
об’єктів Південної Америки, які є унікальними і включені до Світової спадщини
ЮНЕСКО (кількість об’єктів не менше 3, обрати на свій вибір)
Назва об’єкта |
Місце
розташування |
Особливості |
Рік включення
до списку природної спадщини |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(ТУТ ви можете
знайти додаткову інформацію)
План
|
Індійський океан
|
Атлантичний океан
|
Тихий океан
|
У яких
півкулях розташований
|
|||
Які
материки омиває
|
|||
Площа
|
|||
Особливості
берегової лінії
|
|||
Загальна
кількість морів
|
|||
Висновки
|
Завдання 5. Виконайте вправу (результати вправи сфотографувати і надіслати у особисті повідомлення у Viber)
План
|
Атлантичний океан
|
Тихий океан
|
У яких
півкулях розташований
|
||
Які
материки омиває
|
||
Площа
|
||
Особливості
берегової лінії
|
||
Загальна
кількість морів
|
||
Висновки
|
Завдання 5. Виконайте вправу
Кількість
населення материка
|
|
Раси, які
зародилися на Євразії
|
|
Найчисельніші
народи світу
|
|
Три світові
релігії Євразії (три країни, де переважають)
|
|
Найбільші
країни Євразії за чисельність населення
|
|
Найменші
країни Євразії за чисельністю населення
|
|
Однонаціональні
країни Євразії
|
|
Багатонаціональні
країни Євразії
|
|
Найбільші
країни Євразії за площею
|
|
Найменші
країни Євразії за площею
|
|
Економічно
розвинуті держави Євразії
|
|
Країни, що
розвиваються
|
|
Основні
торгівельні партнери України
|
|
Країни
Євразії, з якими Україна підтримує культурне співробітництво
|
Натали Пищугина ) (результати вправи сфотографувати і надіслати у особисті повідомлення у Viber)
Раціональне
природокористування
|
Нераціональне
природокористування
|
Назва
природної зони
|
Географічне
положе-ння
|
Особливості
клімату
|
Переважний
тип грунтів
|
Представники
|
|
рослинного
світу
|
тваринного
світу
|
||||
Лісостеп
|
|||||
Степ
|
|||||
Напівпустелі
|
|||||
Пустелі
|
Назва
природної зони
|
Географічне
положе-ння
|
Особливості
клімату
|
Переважний
тип грунтів
|
Представники
|
|
рослинного
світу
|
тваринного
світу
|
||||
Арктичні
пустелі
|
|||||
Тундра й
лісотундра
|
|||||
Ліси
|
Дистанційний урок №5-6 (30.03; 03.04.2020 р.) з теми «Води суходолу Євразії: річки, озера, льодовики. Практична робота №10 (продовження). Позначити на контурній карті назви географічних об’єктів Євразії» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 49, 50 с.191
Мета: навчальна: сформувати в учнів уявлення про особливості вод суходолу, їхньої залежності від рельєфу та клімату, нерівномірність розподілу територією материка; охарактеризувати найголовніші річкові системи та басейни, основні типи озер Євразії та закономірності їхнього поширення; розвивальна: формувати образне і логічне мислення, вміння висловлювати думки, зв'язне мовлення, пам'ять, увагу; виховна: виховувати дбайливого господаря своєї Землі.
Басейн океану
|
Басейн внутрішнього стоку
|
|||
Тихого
|
Індійського
|
Атлантичного
|
Північного Льодовитого
|
|
Походження улоговини
|
Приклад озера (де знаходиться,
розміри, глибини, які великі річки впадають)
|
Тектонічне
|
|
Залишкове
|
|
Льодовикове
|
Мета: навчальна: актуалізувати знання про клімат та кліматотвірні чинники; формувати уявлення про характерні ознаки клімату Євразії; сприяти виявленню та розумінню прояву кліматотвірних чинників на материку; вдосконалювати практичні вміння та навички досліджувати кліматичні показники за тематичними картами атласу; розвивальна: розвивати вміння встановлювати причиново-наслідкові зв'язки, порівнювати, будувати логічні міркування, робити висновки; виховна: виховувати самостійність, уважність, працелюбність.
Назва кліматичної області
|
Температура
|
Річна кількість опадів
|
Кліматичні особливості
|
|
січня, °С
|
липня, °С
|
|||
Область морського клімату
|
||||
Область помірно-
континентального
клімату
|
||||
Область континентального клімату
|
||||
Область мусонної циркуляції
|
Гори
|
Вершина
|
Висота, м
|
Альпи
|
||
Гімалаї
|
||
Кавказ
|
||
Тянь-Шань
|
||
Уральські
|
||
Алтай
|
Взаємозв’язок
тектоніки, рельєфу і корисних копалин
|
||
Тектонічна
структура
|
Форма
рельєфу
|
Корисні
копалини
|
Східноєвропейська
платформа
|
||
Уральські
гори
|
||
Західносибірська
платформа
|
Нафта,
газ, кам’яна сіль
|
|
Плоскогір’я
декан
|
Дистанційний урок №2 (20.03.2020 р.) з теми «Євразія. Тектонічна будова. Рельєф. Роль внутрішніх сил у його формуванні» за підручником (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова) § 43 с.174
Регіон
Євразії
|
Тектонічна
будова
|
Основні
форми рельєфу
|
Типи
корисних копалин
|
|||||
платформа
|
область складчастості
|
гори
|
рівнини
|
паливні
|
рудні
|
нерудні
|
||
давня
|
молода
|
|||||||
Північна
Європа
|
Балтійський
щит давньої Східноєвропейської платформи
|
Каледонська
|
-
|
Скандинавські
|
-
|
-
|
Мідні,
залізні
|
-
|
Західна
Європа
|
||||||||
Східна
Європа
|
||||||||
Південна
Європа
|
||||||||
Центральна
Європа
|
||||||||
Північна
Азія
|
||||||||
Східна
Азія
|
||||||||
Центральна
Азія
|
||||||||
Південна
Азія
|
||||||||
Західна
Азія
|
Площа
материка
|
|
Крайні
точки материка
|
|
Положення
відносно екватора
|
|
Положення
відносно нульового меридіана
|
|
Протяжність
материка з півночі на південь (у км)
|
|
Протяжність
материка з заходу на схід (у км)
|
|
Частини
світу
|
|
Океани,
які омивають материк
|
|
Моря
|
|
Затоки
|
|
Протоки,
канали
|
|
Острови
|
|
Півострови
|
Дослідник
|
Що
досліджував, де подорожував, що відкрив
|
моря: Балтійське, Північне, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Берингове, Охотське, Японське, Жовте, Східнокитайське, Південнокитайське, Аравійське;
затоки: Біскайська, Ботнічна, Бенгальська, Сіамська, Аденська, Перська;
протоки: Дарданелли, Босфор, Гібралтарська, Ла-Манш, Зондська, Малаккська, Беринґова, Лаперуза;
острови: Сицилія, Велика Британія, Ірландія, Шпіцберґен, Нова Земля, Сахалін, Японські, Філіпінські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Малі Зондські;
півострови: Піренейський, Апеннінський, Балканський, Кримський, Скандинавський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея, Індокитай, Малакка, Індостан.
Комментариев нет:
Отправить комментарий