Музичне мистецтво 5 клас

Виконанні завдання фотографуємо та надсилаємо для перевірки на мою електронну адресу olga05121983@gmail.com або у Viber.


22.01.2021 р.

Тема «Вокальна музика» за підручником (авт. Л.Масол, Л.Аристова, 2013 р.) тема 16-17 с. 87 - 89

Мета: ознайомити  учнів  із  поняттям  «вокальна музика», «концерт»; навчати  учнів   виражати  та  обґрунтовувати  власне  емоційно – естетичне  ставлення  до  музичних  та  літературних  образів;  ознайомити  учнів  із  найхарактернішими  особливостями  вокальної  музики; розширювати  уявлення  учнів  про  музичні  жанри, про  значення  взаємодії  різних  видів  мистецтва; розвивати  особисті  естетичні  уподобання  учнів; виховувати  естетичний смак  учнів.

Музичний словничок

Спів – це  музика, відтворена людським голосом.

Діапазон – відстань між найнижчим і найвищим звуками, які може здолати голос або інструмент.

Речитатив – напівспів і напіврозмова.

Завдання 1.  Перегляньте відео «Вокальна музика 5 клас урок 17 Музичне мистецтво Слухання музики» (автор Арина Екатеринина)

Завдання 2. Музичне сприймання

O, solе mio у виконанні Е.Карузо

Santa Lucia у виконанні Е.Карузо

«Аве Марія» у виконанні М.Каллас

Завдання 3. Розучування пісні  І. Карабиць «Пісня на добро», вірші Ю.Рибчинського

Гей, на видноколі

Клени і тополі,

 

Там вишнева ніч згора.

Там, в прозорій тиші,

Квітень вірші пише,

Травень на сопілці гра.

Там дитинства весни,

Райдуг перевесла,

Там початок всіх шляхів.

Там мене співати

Вчила рідна мати,

Бути щедрим батько вчив.

 

Приспів:

Яблунева, солов'їна

В моїм серці Україна,

В моїм серці сонячний Дніпро.

Щира, світла, промениста

Хай усіх єднає пісня,

Хай лунає людям на добро!

 

Гей на видноколі -

Ранки ясночолі,

Гори, ріки і поля.

Роки там ясніють,

Там сади рясніють,

Там співа моя земля.

Я дарую людям,

Щирим, добрим людям

В радісний, щасливий день

Зорі України, квіти України,

Буйний сад її пісень!


15.01.2021 р.

Тема «Вокальна музика» за підручником (авт. Л.Масол, Л.Аристова, 2013 р.) тема 16-17 с. 82 - 86

Мета: ознайомити  учнів  із  поняттям  «вокальна музика», «концерт»; навчати  учнів   виражати  та  обґрунтовувати  власне  емоційно – естетичне  ставлення  до  музичних  та  літературних  образів;  ознайомити  учнів  із  найхарактернішими  особливостями  вокальної  музики; розширювати  уявлення  учнів  про  музичні  жанри, про  значення  взаємодії  різних  видів  мистецтва; розвивати  особисті  естетичні  уподобання  учнів; виховувати  естетичний смак  учнів.

Вокальна  музика – це  музика, в  якій  голос  відіграє  чільну  або  рівноправну  з  інструментами  роль.

Концертом – це великий  інструментальний  музичний  твір, що  написаний  для якогось  музичного  інструмента – фортепіано, скрипки  або  віолончелі – та  симфонічного  оркестру. Концерт – це  також  музичний  жанр.

Завдання 1.  Перегляньте відео «Вокальна музика 5 клас» (автор Оксана Купченко)

Завдання 2. Розучування пісні  І. Карабиць «Пісня на добро», вірші Ю.Рибчинського

Гей, на видноколі

Клени і тополі,

Там вишнева ніч згора.

Там, в прозорій тиші,

Квітень вірші пише,

Травень на сопілці гра.

Там дитинства весни,

Райдуг перевесла,

Там початок всіх шляхів.

Там мене співати

Вчила рідна мати,

Бути щедрим батько вчив.

 

Приспів:

Яблунева, солов'їна

В моїм серці Україна,

В моїм серці сонячний Дніпро.

Щира, світла, промениста

Хай усіх єднає пісня,

Хай лунає людям на добро!

 

Гей на видноколі -

Ранки ясночолі,

Гори, ріки і поля.

Роки там ясніють,

Там сади рясніють,

Там співа моя земля.

Я дарую людям,

Щирим, добрим людям

В радісний, щасливий день

Зорі України, квіти України,

Буйний сад її пісень!


29.12.2020 р.

Узагальнення знань з теми «Народна музика» за підручником (авт. Л.Масол, Л.Аристова, 2013 р.)

Мета: визначити рівень знань, вмінь та навичок, що здобули учні в процесі вивчення теми.

 1.Використовуючи малюнки, нипишіть, як з’явилися перші музичні інструменти.




2.Роздивіться репродукції картин Івана Проціва і визначте, на яких інструментах грають жінки. Запишіть відповідь в зошит.


3.Назвіть основні елементи музичної мови таоясніть, чому музику називають універсальною мовою людства.

 

-музична думка, образний зміст якої виражений одноголосно.

 

-об’єднання звуків, різних за висотою, що тяжіють один до одного.

 

-упорядковане чергування музичних звуків.

4. Напишіть як називається український народний ансамбль, що складається із трьох музичних інструментів?

5. Визначте, з якої країни танець та запишіть в зошит:

1.Україна

2.Іспанія

3.Грузія

4.Росія

5.Польща

6.Угорщина

6. Напишіть які інструменти, зображені на малюнках, належать до народних?

Рояль

Акордеон

Бандура

Бубен

Арфа

Цимбали

"Коза" або дуда

7. Напишіть які з переліку вивчених пісень — народні?

«Танець каченят»

«Веселкова»

«Козацькому роду нема переводу»

«Добрий вечір тобі, пане господарю!»

«Золота зіронька»

«Чарівний смичок»

«Музика»

«Чи не той то Омелько»

8. Напишіть музичні твори композиторів, зображених на портретах.

М.Л.Леонтович

М.П.Мусоргський

М.В.Лисенко

П.І.Чайковський

А.І.Хачатурян

С.В.Рахманінов





Дистанційний урок №7 (15.05.2020 р.) з теми «Цирк і музика»
Мета: розширити знання учнів про значення музики в цирковому; розвивати навички активного сприймання музичного твору, творчі виконавські здібності учнів, збагачувати їхній емоційно-естетичний досвід; виховувати інтерес та любов до музики, формувати естетичні смаки.
Цирк— переважно кругла будівля з ареною (манеж) і трибунами для глядачів. У цирку відбуваються видовища (називані також цирком), супроводжувані музичною ексцентрикою, які демонструють силу і відвагу циркових артистів (силачів, акробатів, повітряних гімнастів, жонглерів, еквілібристів, ілюзіоністів, фокусників, берейторів, вершників, велофігуристів, боротьби, муштрувальників свійських і приборкувачів диких тварин тощо) з інтермедіями-буфонадами клоунів, пантомімою і меломімою.
Завдання 1.  Перегляньте презентацію «Музика і циркове мистецтво» (автор Вита Вдовенко)
Номери циркових вистав







 Завдання 2. Розучування пісні «Мрії збуваються» сл. Л. Бражнікова, муз. Ю. Рибчинського.
Є країна дивовижних мрій.
Діти там усі маленькі принци.
Від зорі вони і до зорі,
У ві сні літають, наче птиці.

Є країна дивовижних мрій.
Там схід сонця завжди пурпуровий,
Там пливе кораблик паперовий
І у небі паперовий змій.

Мрії збуваються,
Мрії збуваються.
І негаразди усі забуваються.
Мрії збуваються,
Мрії збуваються.
З синіх небес
Нам зірки посміхаються.

Є країна дивовижних мрій.
Там ріка ніколи не міліє,
Там душа ніколи не старіє –
Там, в країні дивовижних мрій.

Мрії збуваються,
Мрії збуваються.
І негаразди усі забуваються.
Мрії збуваються,
Мрії збуваються.
З синіх небес
Нам зірки посміхаються.

Мрії збуваються,
Мрії збуваються.
І негаразди усі забуваються.
Мрії збуваються,
Мрії збуваються.
З синіх небес
Нам зірки посміхаються.




Дистанційний урок №6 (08.05.2020 р.) з теми «Діалог музики та живопису» за підручником (авт. Л.Масол, Л.Аристова) тема 30 с. 144
Мета: показати тісний взаємозв’язок музики та живопису; познайомити учнів з такими напрямками мистецтва, як кольоромузика та музикальний живопис; розвивати вокально-хорові навички, творчі виконавські здібності учнів, збагачувати їхній емоційно-естетичний досвід; виховувати ціннісне ставлення до праці, до людей, до власного «я».
Музика та живопис – це ті жанри мистецтва, за допомогою яких людина може передавати свої відчуття та враження.
Завдання 1.  Опрацювати тему 30 с.144
Завдання 2. Подивіться на картину та поміркуйте про «музикальність» живопису. На якому інструменті грає дівчина? Чи можна уявити характер цієї музики?
Слухання Клод Дебюссі, Симфонічна сюїта «Море»(II частина — «Гра хвиль»).
Завдання 3. Слухання Валерій Кікта. Концертна симфонія для арфи з оркестром «Фрески Софії Київської», І частина «Орнамент».
1.Порівняйте музичні й живописні фрески.
2.Як музика втілює монументальність фрескового живопису, декоративність орнаменту?
3.Звучання якого інструменту Давньої Русі наслідує арфа?
Завдання 4. Продовження розучування пісні  «До-ре-мі» Р. Роджерса



Дистанційний урок №5 (24.04.2020 р.) з теми «Музика на сцені» за підручником (авт. Л.Масол, Л.Аристова) тема 28-29 (ІІ частина) с.138
Мета: розширити уявлення учнів про мюзикл; розвивати навички активного сприйманняя музичного твору; розвивати музичну пам’ять, вокально-хорові навички учнів, виховувати інтерес та любов до музики, формувати естетичні смаки.
за підручником (авт. Л.Масол, Л.Аристова) тема 28-29 (ІІ частина) с.138
Мюзикл — це музично-сценічний твір, в якому переплітаються діалоги, пісні, музика, хореографія.
Мюзикл — театральний постановочний жанр. Робота над кожним проектом починається з написання п’єси. Постановку п’єси здійснює режисер, якому часто можуть допомагати балетмейстери та фахівці зі співу.
Мюзикл —жанр досить складний і дорогий щодо постановки. Це обумовлено його видовищністю, розмаїттям тем, необмеженістю у виборі виражальних засобів для акторів. Під час постановки мюзиклів часто використовуються масові сцени зі співом і танцями, нерідко застосовуються різні спецефекти.
Сцени з мюзиклів
Сцена з мюзиклу «День народження кота Леопольда»
Сцена з мюзиклу «Буратіно»
Сцена з мюзиклу «Красуня та чудовисько»
Сцена з мюзиклу «Червона шапочка»
Сцена з мюзиклу «Дванадцять місяяців»
Сцена з мюзиклу «Пеппі Довгапанчоха»
Завдання 1.  Опрацювати тему 28-29 (ІІ частина) с.138
Завдання 2. Переглянути фрагмент «Do-Re-Mi» з мюзиклу Р. Роджерса «Звуки музики» (автор KievOperetta)
Завдання 3.Дайте відповіді на запитання:
1.Чим відрізняється манера співу в мюзиклі від оперного співу?

2.Чи можуть фрагменти з мюзиклу стати відомою піснею? Якщо так, то наведіть приклад.



Дистанційний урок №4 (17.04.2020 р.) з теми «Музика на екрані» за підручником (авт. Л.Масол, Л.Аристова) тема 28-29 (І частина) с.134
Мета: розширити уявлення учнів про кіномистецтво, знайомство з творчістю Р.Роджерса; розвивати навички активного сприйманняя музичного твору; розвивати музичну пам’ять, вокально-хорові навички учнів, виховувати інтерес та любов до музики, формувати естетичні смаки.
Завдання 1.  Переглянути відео «Музика на кіноекрані» (автор S.A.N. shine)
Завдання 2. Перегляньте відео «Чарлі Чаплін перукар» 
Поміркуйте, чого не вистачає в цьому відео і що є характерним для нього? Знайдіть у підручнику та опрацюйте інформацію про німе кіно і його супровід.
Завдання 3. Переглянути відео «Регтайм» С.Джоплін
Завдання 4. Переглянути фрагмент фільму «Людина з бульвару Капуцинів».
Поміркуйте, яке враження справив новий вид мистецтва на глядачів у цьому фрагменті? 
Завдання 5. Вивчити пісню «Український віночок» слова І. Голяш, музика Л. Стельмащук



Дистанційний урок №2-3 (27.03, 03.04.2020 р.) з теми «У музичному театрі: балет» за підручником (авт. Л.Масол, Л.Аристова) тема 26-27  с.125
Мета: Визначити палітру почуттів, втілених у музично-сценічному мистецтві. Поглибити знання учнів про мистецтво балету. Розкрити структуру балетної вистави. Розвивати увагу, уяву, пам'ять, мислення, фонематичну вимову, зв’язне мовлення, творчі здібності. Формувати необхідні вокально-хорові навички. Виховувати інтерес до класичної музики, а також емоційну чутливість та естетичні смаки.
 Завдання 1.  Переглянути презентацію «У музичному театрі: балет» (автор Кірієнко Вікторія Володимирівна)
Завдання 2. Переглянути фрагмент з балету «Попелюшка» С. Прокоф’єв


Завдання 3. Переглянути фрагменти з балету 
П. Чайковського «Лускунчик»
«Па-де-де»,
«Вальс квітів»,
«Вальс снігових пластівців» 
Завдання 4. Вивчити пісню «Школярі - школярики» вірші О. Враторьова, музика О. Злотника
На підвіконні в класі квіти,
Навпроти - Гоголя портрет.
А ми блукаємо по світу
Через мережу "Інтернет".
Якби не вчилися у школі,
Ніколи б не почули ми
Про теорему Піфагора,
І про частинки "не" і "ні".

Приспів:
Школярі - школярики,
Очі, як ліхтарики
По законах фізики
Зимно край вікна.
Школярі - школярики,
Очі, як ліхтарики,
По законах лірики -
Круглий рік весна!

Але найкращий час - у школі,
Це добре знає кожний клас,
Коли співа веселий дзвоник
І на перерву кличе нас.
У всіх такі цікаві теми:
Про макіяж і Брітні Спірс
І тільки мій рудий Ромео
Про мене знов складає вірш.
Завдання 5. Переглянути мультфільм «Лускунчик»



Дистанційний урок №1 (20.03.2020 р.) з теми «У музичному театрі: опера» за підручником (авт. Л.Масол, Л.Аристова) тема 24-25  с.118
Мета: Розкрити взаємозв’язок  музичного мистецтва та інших видів мистецтва, зокрема театру. З'ясувати значення понять «опера», «лібрето», «арія» та засвоїти їх. Розвивати вміння учнів інтерпретувати та виразно виконувати музичні твори. Виховувати інтерес і ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Завдання 1.  Переглянути відео «У музичному театрі: опера» (автор Ірина Холодарь)


Завдання 2. Вивчити пісню «Писанки» вірші С. Жупанина, музика В. Таловирі
Ввечері матуся нас чарує,
Писанки на свято нам малює.
Віск черпає пищиком із блюдця,
Очі в мами лагідно сміються.

Очі мами світяться у ласці,
Квітоньки на писанці зірчасті,
А на другій півники та бджоли,
Ми таких не бачили ніколи.

А на третій писанці - зірниці,
Ще й під ними золоті жар-птиці.
На четвертій - олені та сарни,
А на п'ятій - рушничок прегарний.

Ввечері матуся нас чарує,
Писанки на свято нам малює.
Дивиться і тішиться матуся,
Я у неї малювати вчуся.

Завдання 3. Творча робота «Виготовлення і оздоблення  театральної маски»

Приклади виготовлення масок

Комментариев нет:

Отправить комментарий