8 клас Географія

 Виконанні завдання фотографуємо та надсилаємо для перевірки на мою електронну адресу olga05121983@gmail.com або у Viber.

04.04.2022 р.

Тема «Природні умови і ресурси Азовського моря, проблеми їх раціонального використання» за підручником (авт. Г.Довгань, О.Стадник, 2021 р.) §39 с.198

Мета: вивчити фізико-географічну характеристику природного комплексу Чорного моря; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, користуватися джерелами географічних знань; формувати елементи наукового світогляду, вміння пояснювати процеси та явища; виховувати бережливе ставлення до водних мас, органічного світу, дбайливого господаря, раціонального природокористувача.

Завдання 1. Опрацюйте §39 с.198

Перегляньте відео «Географія. 8 кл. Урок 44» (автор Рішельєвський дистанційний)

Завдання 2. Склаcти план-характеристику Азовського моря.

План-характеристика  моря

1. Басейн океану.

2. Який материк омиває.

3. Особливості берегової лінії.

4. Гідрохімічний режим (солоність).

5. Гідрологічний режим.

6. Природні ресурси.

7. Охорона вод моря.

Завдання 3. За допомогою Google maps визначте яку відстань (в км) вам необхідно подолати від м. Кропивницький, щоб дістатися до азовського узбережжя.

Завдання 4. Дослідіть екологічні проблеми Азовського моря та розробіть власний план його порятунку.


18.03.2022 р.

Тема «Природні зони України: лісостепова зона» за підручником (авт. Г.Довгань, О.Стадник, 2021 р.) §33 с.168

Мета: формувати в учнів знання про географічне положення лісостепової природної зони; пояснити взаємозв’язки між компонентами природи в природних зонах мішаних і широколистих лісів; навчити учнів виявляти характерні ознаки природних компонентів, що зазнали впливу господарської діяльності людини; формувати навички зі складання схеми зв’язків між різними компонентами природно-територіальних комплексів; виявляти природно-заповідні об’єкти, створені в природній зоні; удосконалювати навички роботи з різними тематичними картами.

Завдання 1. Опрацюйте §33 с.168

Перегляньте відео «Географія. 8 кл. Урок 39» (автор Рішельєвський дистанційний)

Завдання 2. Заповнити таблицю «Характеристика лісостепової зони»

Географіч-не положення

Фізико-географі-чні краї

Клімат

Грунт

Росли-ни

Твари-ни

Природо-охоронні території

 

 

 

 

 

 

 


14.03.2022 р.

Тема «Рівнинні ландшафти, їх різноманітність. Природні зони України: мішаних, широколистих лісів». за підручником (авт. Г.Довгань, О.Стадник, 2021 р.) §31 с.156

Мета: формувати в учнів знання про географічне положення природних зон рівнинної частини України;  навчити учнів виявляти характерні ознаки природних компонентів, що зазнали впливу господарської діяльності людини; виявляти природно-заповідні об’єкти, створені в природній зоні; удосконалювати навички роботи з різними тематичними картами.

Завдання 1. Опрацюйте §31 с.156

Перегляньте відео «Географія. 8 кл. Урок 38» (автор Рішельєвський дистанційний)

Завдання 2. Створити презентацію в програмі PowerPoint на тему «Природоохоронні території зони мішаних і зони широколистих лісів України»




28.01.2021  р.

Тема «Різноманітність рослинності. Закономірності поширення рослинного покриву в Україні. Рослинні угрупування. Червона та Зелена книги України. Рослинні ресурси, їх охорона і відтворення. Рослинність своєї місцевості» за підручником (авт. П.О.Масляк, С.Л.Капіруліна, 2016 р.) §37,38 с.153, 158

Мета: сформувати поняття різних типів рослинності, охарактеризувати видовий склад рослинності, стан рослинних ресурсів, навести приклади рослин, занесених до Червоної і Зеленої книги, рослин-ендеміків і зникаючих видів, описати закономірності поширення основних типів рослинності; удосконалити вміння і навички роботи з картами, атласами; сприяти розвитку логічного, образного мислення учнів; підживлювати інтерес до вивчення предмету, сприяти формуванню любові і поваги до природи.

Завдання 1. Опрацюйте §37,38 с.153, 158

Перегляньте відео «Географія. 8 кл. Урок 33» (автор Рішельєвський дистанційний)

Завдання 2. За допомогою підручника §37,38 с.153, 158 та карти атласу «Рослинність України» заповніть таблицю «Типи рослинності»

Тип

Де поширені

Переважаюча рослинність

Лісова

 

 

Степова

 

 

Лучна

 

 

Болотна

 

 

Водна

 

 

Завдання 3. Знайдіть і запишіть коротеньку доповідь на тему «Рослини — релікти та ендеміки України».


21.01.2021  р.

Тема «Умови грунтоутворення, структура грунту, грунтові горизонти, родючість. Основні типи грунтів, закономірності їх поширення. Дослідження В.Докучаєва. Карта «Грунти». Практична робота №8.  Порівняльний аналіз різних типів грунтів України» за підручником (авт. П.О.Масляк, С.Л.Капіруліна, 2016 р.) §35 с.146

Мета: поглибити знання учнів про ґрунти; сформувати систему знань про основні ґрунтоутворювальні фактори в межах України та сформовані типи ґрунтів; розвивати картографічну компетенцію, уміння аналізувати, систематизувати дані; виховувати дбайливе ставлення до ґрунтів, як до унікального природного утворення.

Завдання 1. Опрацюйте §35 с.146

Перегляньте відео «Географія. 8 кл. Урок 31» (автор Рішельєвський дистанційний)


Завдання 2. Прийом «Географічний словничок»

Грунт – це поверхневий пухкий шар земної кори, який утворився в процесі зміни гірських порід під впливом рослин, тварин і мікроорганізмів (живих і відмерлих), а також сонячного тепла та атмосферних опадів.

Завдання 3. За допомогою підручника §35 с.146 та карти «Грунти» озарактеризуйте запропоновані грунти, дані занесіть до таблиці

Одиниці характеристики

Сірі лісові грунти

Каштанові грунти

Підтипи грунту

 

 

Материнська порода

 

 

Потужність гумусового горизонту

 

 

Типи рослинності

 

 

Родючість у балах

 

 

Завдання 4. Практична робота №8.  Порівняльний аналіз різних типів грунтів України

За допомогою карти «Грунти»  та текстом підручника § 35 с. 146 заповніть таблицю

Тип грунтів

Розташування

Умови утворення

Головні властивості

Особливості клімату

Склад рослинного покриву

Дерново-підзолисті

 

 

 

 

Сірі лісові

 

 

 

 

Чорноземи звичайні

 

 

 

 

Каштанові

 

 

 

 


18.01.2021 р.

Тема «Водні ресурси України, шляхи їх раціонального використання та охорона. Води суходолу своєї місцевості. Дослідження. Аналіз забезпеченості водними ресурсами різних територій України» за підручником (авт. П.О.Масляк, С.Л.Капіруліна, 2016 р.) §34 с.142

Мета: закріпити набуті знання учнів про водні ресурси України, їх значення; розвивати в учнів спостережливість, екологічне мислення; виховувати розуміння того, що водні ресурси потрібно раціонально використовувати й охороняти.

Завдання 1. Опрацюйте §34 с.142

Перегляньте відео «Стан водних ресурсів України» (автор Телеканал Київ)

Завдання 2. Прийом «Географічний словничок»

Водний баланс – це співвідношення приходу витрат води з урахуванням змін її запасів за вибраний інтервал часу для певного об’єкту.

Завдання 3. Прийом «Творча лабораторія»

За допомогою додаткового матеріалу (папір, ілюстрації, маркери, клей) складіть власну «Пам’ятку раціонального водокористувача»

Раціональне використання водних ресурсів:

- приклади в ілюстраціях

Нераціональне використання водних ресурсів

-         приклади в ілюстраціях

Пам’ятка раціонального водокористувача:

1………....... 

2…………..

3……………

 Завдання 3. Прийом «Творча лабораторія»

Перейдіть за посиланням і перегляньте презентацію  «Річки Кіровоградщини». За допомогою додаткових джерел інформації дайте відповіді на запитання.

1.Опишіть екологічний  стан річки Інгул?

2.Які, на вашу думку, шляхи розв’язання екологічної проблеми річки ви можете запропонувати?

Завдання 4. Дослідження.  

Аналіз забезпеченості водними ресурсами різних територій України.

Дослідження виконувати за таким планом:

1.За картами атласу та додатковими джерелами з’ясуйте, як області України забезпечені водними ресурсами.

2.Зробіть загальний висновок про особливості розташування водних об’єктів по території України та стан забезпеченості водними ресурсами різних її частин, зокрема свого району та області.


14.01.2021 р.

Тема «Болота, їх типи і поширення, причини заболочення. Водосховища та канали. Підземні води. Основні артезіанські басейни України. Практична робота №7 (продовження). Позначення на  контурній карті найбільших річок, озер, водосховищ, каналів України» за підручником (авт. П.О.Масляк, С.Л.Капіруліна, 2016 р.) §33 с.139

Мета: поглибити знання про особливості та розміщення підземних вод, боліт, водосховищ, каналів на прикладі України; учити робити висновки про закономірності розподілу поверхневих вод і водних ресурсів територією країни; сформувати уявлення про значимість збереження всіх видів вод; формувати уміння аналізувати дані про внутрішні води України.

Завдання 1. Опрацюйте §33 с.139

Перегляньте відео «Болота України» (автор Майя Романова)

Перегляньте відео «Водосховища та канали України» (автор Майя Романова)

Завдання 2. Прийом «Географічний словничок»

Болото – це надмірно зволожені ділянки земної поверхні, на яких панує вологолюбна рослинність і, як правило, накопичується торф.

Підземні води – це води, які заповнюють пори та порожнини гірських порід.

Завдання 3. Користуючись текстом підручника §33 с.140 та різними джерелами інформації, заповніть таблицю:

Типи підземних вод

Умови утворення

Живлення

Господарське використання

Грунтові

Утворюється в результаті просочування і накопичення води від атмосферних опадів

Атмосферні опади, підтікання водотоків

Використовуються як питна вода (будування колодязів), однак якість води може бути поганою через близькість до поверхні

Міжпластові

 

 

 

Артезіанські

 

 

 

Мінеральні

 

 

 

Термальні

 

 

 

Завдання 4. Практична робота №7 (продовження). Позначення на  контурній карті найбільших озер України.

Позначити на контурній карті

водосховища: Київське, Канівське, Кременчуцьке, Каховське, Дніпродзержинське, Дніпровське, Дністровське;

канали: Сіверський Донець – Донбас, Дніпро – Кривий Ріг, Дніпро – Донбас, Північнокримський, Каховський.


11.01.2021  р.

Тема «Озера, їх типи; особливості водного режиму. Практична робота №7 (продовження). Позначення на  контурній карті найбільших річок, озер, водосховищ, каналів України» за підручником (авт. П.О.Масляк, С.Л.Капіруліна, 2016 р.) §32 с.136

Мета: продовжити формувати систему знань про водні ресурси України; формувати в учнів уявлення про основні озера, лимани України; пояснити загальні ознаки гідрологічного режиму та роботи озер, лиманів України; ознайомити з ресурсами та екологічними проблеми озер; пояснити взаємозв’язки між гідрологічним режимом озер та кліматичними умовами; з’ясувати закономірності розташування озер територією країни; продовжити формувати вміння роботи з картографічними джерелами інформації; сприяти розширенню знань географічної номенклатури; сприяти формуванню екологічної культури особистості.

Завдання 1. Опрацюйте §32 с.136

Перегляньте відео «Географія. 8 кл. Урок 28» (автор Richelieu Lyceum)

Типи озер за походженням та водним режимом

Завдання 2. Прийом «Географічний словничок»

Озеро – це водойма, що має улоговину в земній поверхні, у якій стік води уповільнений або зовсім відсутній.

Лимани – це водойми озерного типу, відокремлені від моря піщаними косами.

Завдання 3. За допомогою підручника §32 с.136 та карт атласу заповніть таблицю

Типи озер

Назви

Особливість

Карстові

Шацькі (Світязь, Пулемецьке, Луки)

Льодовикові

Бребенескул, Марічейка, Несамовите

Загатні

Синевір

Вулканічні

Синє, Липовецьке

Заплавні

Ялпуг, Кугурлуй, Кагул

Озера-стариці

Любязь, Нобель

Лиманні

Дністровський, Молочний

Озера-сиваші

Донузлав, Сасик

Завдання 4. Гра «Третій зайвий»

Завдання:  знайти зайве слово і підкреслити його.

Ялпуг, Світязь, Катлабуг;

Синевир, Сомин, Світязь;

Сасик (Кундук), Шагани, Несамовите;

Бребенескул, Синє, Липовецьке.

Завдання 5. Практична робота №7 (продовження). Позначення на  контурній карті найбільших озер України.

Позначити на контурній карті

озера: Ялпуг, Сасик, Кагул, Синевир, Катлабуг, Донузлав, Шацькі озера: Світязь, Пулемецьке, Луки.

лимани:  Дніпровсько-Бузький, Молочний, Дністровський, Хаджибейський, Куяльницький.


30.12.2020  р.

Тема «Вплив рельєфу на річки. Характер течії. Падіння, похил річки. Вплив клімату на формування річкової системи. Живлення і режим річок, густота річкової мережі. Річковий стік , втрати води» за підручником (авт. П.О.Масляк, С.Л.Капіруліна, 2016 р.) §31 с.132

Мета: формувати в учнів уявлення про основні річкові басейни України та канали; поглибити знання учнів про загальні ознаки гідрологічного режиму та роботи річок на прикладі найбільших рік України; навчити давати комплексну характеристику; виявити закономірності розташування річкових систем країни; дати уявлення про географію й значення каналів; удосконалювати уміння та навички роботи з тематичними і контурними картами; продовжувати формувати вміння опрацьовувати різні джерела географічної інформації.

Завдання 1. Опрацюйте §31 с.132

Перегляньте відео «Географія. 8 кл. Урок 27» (автор Richelieu Lyceum)

Завдання 2. Прийом «Географічний практикум»

Падіння річки—це різниця між висотами поверхні води біля витоку та гирла.

Вираховують за формулою П = h1+ h2

П – це падіння річки, h1 – висота витоку,  h2 висота гирла

Похил річки—це величина падіння, розділена на довжину річки.

                             Падіння р.

Похил річки =     ————

                             Довжина р.

Приклад розв’язку задачі на визначення  похилу і падіння річки

Обчисліть похил і падіння річки Дністер, якщо висота витоку становить 920 метрів, висота гирла 5 метрів, а довжина—1362 км.

1) 920м – 5 м = 915 м — падіння річки.

Переводимо метри в сантиметри: 915 м = 91500 см

2) 91500 см : 1362 км = 67 см/км — похил річки.

 Ріки класифікують, також, за витратою води.

Витрата води—це об’єм води, який протікає за певний час через поперечний переріз річки, і визначається у м3/с.

Q=FV

Q — витрата води

F — площа поперечного перерізу

V — швидкість течії.

Річний стік – це втрата води річкою за рік.

Приклад розв’язку задачі на визначення  добового стоку річки

Який добовий стік річки, якщо її поперечний переріз становить 26 м², а швидкість течії—1,2 м/с ?

1) 26 м² х 1,2 м/с = 31,2 м³/с

24 год х 60 хв х 60 сек = 86400 с— доба

2) 31,2 м³/с х 86400 с = 2 695 680 м³/добу

Завдання 3. Розв’яжіть задачу.

Розрахуйте падіння та похил  річки Кальміус (довжина 209 км), якщо її витік знаходиться на висоті 222 м над рівнем моря, а гирло  (місце впадіння в Азовське море) – на висоті 0,4 м.


28.12.2020  р.

Тема «Основні річкові  басейни та системи. Практична робота №7 (початок).  Позначення на контурній карті найбільших річок , озер, водосховищ, каналів України» за підручником (авт. П.О.Масляк, С.Л.Капіруліна, 2016 р.) §30 с.129

Мета: формувати в учнів уявлення про основні річкові басейни України та канали; поглибити знання учнів про загальні ознаки гідрологічного режиму та роботи річок на прикладі найбільших рік України; навчити давати комплексну характеристику; виявити закономірності розташування річкових систем країни; дати уявлення про географію й значення каналів; удосконалювати уміння та навички роботи з тематичними і контурними картами; продовжувати формувати вміння опрацьовувати різні джерела географічної інформації.

Завдання 1. Опрацюйте §30 с.129

Перегляньте відео «Річкові системи Дніпра, Сіверського Дінця, Південного Бугу, Дністра, Дунаю, Тиси» (автор Нова Школа 1 клас)

Річкова система — це сукупність усіх водотоків у межах даного річкового басейну.

Завдання 2. Ознайомтеся з найбільшими річками України

Дніпро — третя за довжиною в Європі, в межах України 1121 км (загальна довжина 2201 км); витік на Валдайській височині в Росії, впадає кількома потоками в Дніпровський лиман; водні ресурси: річний стік — 53,5 км3; ширина долини до 18 км, заплави — до 12 км; в басейні близько 32 тис. водотоків, з них 89 завдовжки по¬над 100 км; живлення і режим характерні для рівнинних річок України; стік регульований каскадом водосховищ; величезне народногосподарське значення, судноплавна. Басейн Дніпра, це 65 % площі України.

Дністер — 925 км (1362 км); бере початок на північно-східних схилах Карпат, впадає у Дністровський лиман; у верхів’ях — гірська річка, у передгір’ях долина до 13 км, заболочена, перетинаючи Подільську височину, долина каньйоноподібна, завглибшки близько 120 м, є пороги, у гирла ширина долини до 22 км; річний стік близько 8,7 км3.

Південний Буг — 806 км; бере початок на Подільській височині, впадає в Бузький лиман; у середній течії долина звужується, утворюючи каньйон, є пороги; річний стік — 3,4 км3.

Західний Буг — 401 км (772 км); права притока Вісли; бере початок на північних схилах Подільської височини, перетинає заболочене Мале Полісся та Західну частину Волинської височини; долина до 3 км, річище звивисте, на окремих ділянках до 100 м завширшки.

Дунай — друга за довжиною в Європі 2850 км, в Україні — 174 км нижньої течії та Кілійське гирло (2960 км); у межах України формується 5,7 км3 стоку, частина лівобережної заплави та 8% його дельти. Річний стік 123 км3, що вдвічі більше, ніж у Дніпра.

Сіверський Донець — 700 км (1053 км); найбільша права притока Дону; початок на Середньоруській височині в Росії; річище звивисте, перетинаючи Донецький кряж річка звужується. Річний стік 5 км3.

Ріки Криму — кількість понад 1500; більшість завдовжки близько 10 км; переважно беруть початок у горах. Салгир — 232 км; починається на північних схилах Головного пасма Кримських гір злиттям двох витоків — Ангари і Кизил-Коби, впадає в Сиваш; долина завширшки від 300 м до 3 км, річище від 3 до 15 м, звивисте.

Завдання 3. Користуючись картами атласу та текстом підручника, §30 с.129, заповніть таблицю вибравши один варіант

План характеристики

І варіант – Дністер

ІІ варіант – Південний Буг

1. Витік річки

 

 

2. Гирло річки

 

 

3. Напрямок течії

 

 

4. Праві притоки

 

 

5. Ліві притоки

 

 

6. Довжина річки

 

 

7. В межах якого кліматичного поясу протікає

 

 

8. В межах яких форм рельєфу протікає

 

 

9. Живлення річки

 

 

10. Режим річки

 

 

11. Через які області України протікає

 

 

Завдання 4. Практична робота №7 (початок).  Позначення на контурній карті найбільших річок України:  Дніпро (Десна (Сейм), Сула, Псел, Ворскла, Самара, Прип’ять (Стир, Горинь), Тетерів, Рось, Інгулець); Дністер (Стрий, Збуч, Серет); Дунай (Прут, Тиса);Сіверський Донець (Оскіл, Айдар); Південний Буг (Полтва).


24.12.2020  р.

Тема «Склад вод суходолу. Поверхневі води. Річки.  Будова річкової долини: річище, заплава, тераси, меандри. Твердий стік» за підручником (авт. П.О.Масляк, С.Л.Капіруліна, 2016 р.) §29 с.126

Мета: сформувати уявлення про поверхневі води України; поглибити знання про основні гідрологічні та гідрографічні характеристики річок на прикладі річок України; показати взаємозалежність гідрографічних, геоморфологічних і кліматичних особливостей території; продовжити формування навичок роботи з тематичними картами України; виховувати почуття власної відповідальності за гідрологічне різноманіття своєї країни.

Завдання 1. Опрацюйте §29 с.126

Перегляньте відео «Географія 8 кл Урок 26» (автор Richelieu Lyceum)

Замалюйте в зошит «Будова річкової долини»

Завдання 2. Прийом «Географічний словничок»

Режим річки – це особливості її поведінки впродовж року.

Повінь – тривале підняття рівня води, яке повторюється з року  в рік в один і той самий сезон.

Паводок – значне і швидке підняття води в річці, яке відбувається в різні пори року внаслідок раптової відлиги, або сильної зливи.

Межень – найнижчий рівень води в річках.

Льодостав – суцільний льодовий покрив, який встановлюється у грудні і триває, зазвичай, 2-3 місяці. 

Завдання 3. Знайди у вірші «Скільки рік на Україні»  назви річок , за допомогою карт атласу «Внутрішні води» визнач до басейну якого моря вони відносяться і заповни таблицю

Скрізь на нашій Україні  грають  ріки голубині!
Угорі орли літають, а внизу потоки грають.

Не відома горам тиша: буйні води котить  Тиса,

Рине Прут, і Латориця, Черемоші два іскряться, -

Один – Білий, другий  - Чорний,

Кожен смілий та моторний.

Гей, карпатські ріки наші, - на дарабах – бокораші!

Під Карпатами Дністер тихе плесо розпростер,

 як волошки, голубий у Дністер впадає Стрий.

А потойбіч гір чимдуж поспішає долом Уж.

А над Ужем, кожен знає, - місто Ужгород зростає.

Крізь Донбас повз терикони мчить Дінець без перепони, -

Шлях вертає,гін за гоном, щоб з’єднатись з  тихим Доном.

Дніпрельстаном на добро осяває степ Дніпро.

На зеленій на Десні просто диво  навесні.

І на Ворсклі у свічадо полтавчанки зорять радо,
А рибалок до весла річка Прип’ять прип’яла!

України крайній пруг омива Західний Буг…

Чорне море

Азовське море

Балтійське море

 

 

Вісла

Завдання 4. Використовуючи текст підручника доповніть пропуски в таблиці

 Вид роботи річки

Характеристика

Річкова ерозія

Процес руйнування річкою гірських порід

Меандри

Пляж

Озеро серпоподібної форми, що перетвориться поступово на болото внаслідок заростання

Тераса

Вузька глибока долина з майже прямовисними схилами і вузьким дном

Твердий матеріал, який переноситься річкою у завислому і розчиненому вигляді

Дельта


21.12.2020 р.

Узагальнення знань з тем «Рельєф, тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси» та «Клімат і кліматичні ресурси» за підручником (авт. П.О.Масляк, С.Л.Капіруліна, 2016 р.)

Мета: визначити рівень знань, вмінь та навичок, що здобули учні в процесі вивчення розділу, провести їх корекцію, підготувати учнів до тематичного оцінювання.

Завдання 1. Виконати контрольну роботу перейшовши за посиланням Контрольна робота 

Комментариев нет:

Отправить комментарий