Музичне мистецтво 7 клас

Виконанні завдання фотографуємо та надсилаємо для перевірки на мою електронну адресу olga05121983@gmail.com або у Viber.

22.01.2021 р.

Тема «Джаз» за підручником (авт. Л.Г. Кондратова, 2015 р.) с.100

Мета: ознайомити з особливостями сучасних музичних явищ (джазом), розглянути особливості понять «імпровізація», «музична імпровізація», ознайомити з історією виникнення джазу, розглянути напрями та інструменти джазу, ознайомити із творчістю видатних джазових виконавців та із термінологією джазової музики.

Музичний словничок.

Джаз (англ. jazz) — напрям у музиці, що виник на межі XIX- XX століть у США як синтез африканської та європейської   культур.

Імпровізація (франц.  improvisation,  від  лат. Improvises — непередбачений) — створення художнього твору (наприклад, музичного, поетичного, сценічного) в момент його виконання без попередньої  підготовки.

Музична імпровізація — історично найдавніший тип музикування.

Джазмен — музикант, який виконує джаз (який вміє імпровізувати).

Джаз-бенд — великий джазовий оркестр.

Завдання 1. Музичне сприймання.

Ф. Сінатра. «Learnin the Blues»

Дж. Герман. «Hello, Dolly!»

E. Фіджеральд та Луї. Армстронг. «Summertime»

Л. Утьосов та його джаз-оркестр  «Пароплав»

Завдання 2. Розучування пісні «Хуртовина» (слова М. Сингаївського, музика М. Катричка)

Небо вітром закружляло,

Гори снігом замело.

Ще такого бувало,

Та кохання нас звело.

 Впала зоряна сніжинка,

Мов зронив зимовий птах,

Та сніжинка-порошинка

Засвітилась на кустах.

ПРИСПІВ:

Хуртовина, хуртовина,

Сніг з небесного крила,

Ти серця нам освятила,

А стежок не замела.

 

Ти зі мною, я з тобою —

Дві сніжинки, два чуття.

Ми зріднилися з любов`ю,

А любов на все життя.

 І сади, і луки білі,

Біле місто і село…

Ще такої заметілі

У житті в нас не було.

ПРИСПІВ.

 

Небо вітром закружляло,

Гори снігом замело.

Ще такого бувало,

Та кохання нас звело.

 І сади, і луки білі,

Біле місто і село…

Ще такої заметілі

У житті в нас не було.

ПРИСПІВ.

Завдання 3. Творче завдання: скласти акровірш зі словом джаз.

Приклад:

Джаз звучить,

Життя іде.

А мені цікаво стало,

Знов щось в серці вирувало.


15.01.2021 р.

Тема «Сучасна музика. Стилі та напрями» за підручником (авт. Л.Г. Кондратова, 2015 р.) с.94

Мета: ознайомити з поняттям «стиль» у музиці, надати стислий огляд стилів музичного мистецтва в історії музики, ознайомити з назвами сучасних стилів музики та поняттями «академічна музика», «розважальна музика», ознайомити із поняттями «авторський», «національний», «історичний» стилі в музиці, продовжити знайомство з творчістю В.А. Моцарта,  А.Хачатуряна; вміння учнів уважно слухати музику та на слух визначати характерні особливості музичних творів і звучання музичних інструментів, розвивати вміння виконувати пісні під акомпанемент музичного інструмента; інтерес до музичних творів минулого і сучасності, інтерес до творчості В.А. Моцарта, А. Хачатуряна та пісень сучасних українських композиторів.

Музичний словничок.

Музичний стиль — історично складена сукупність засобів та прийомів художньої виразності, що відображає естетичні погляди різних людей певної епохи або творчого напряму.

Адажіо — частина твору (симфонії, концерту, сонати, квартету), яка написана в повільному темпі та має характер глибокого роздуму.

Адажіо — повільний ліричний танець у класичному балеті.

Скляна гармоніка — музичний інструмент, який складається з комплекту скляних посудин, наповнених водою до певного рівня, чи скляних півкуль, що змонтовані на горизонтальній металевій осі та обертаються за допомогою педалі. Торкаючись посудин або півкуль вологими пальцями, виконавець видобуває звук різної висоти. Цей інструмент відомий ще з середини XVII ст.

Завдання 1. Музичне сприймання.

В.А. Моцарт, Б. Хоффман. «Адажіо» для скляної гармоніки, до-мажор

А.Хачатурян.  «Адажіо» з балету «Спартак»

Завдання 2. Розучування пісні «Хуртовина» (слова М. Сингаївського, музика М. Катричка)

Небо вітром закружляло,

Гори снігом замело.

Ще такого бувало,

Та кохання нас звело.

 

Впала зоряна сніжинка,

Мов зронив зимовий птах,

Та сніжинка-порошинка

Засвітилась на кустах.

ПРИСПІВ:

Хуртовина, хуртовина,

Сніг з небесного крила,

Ти серця нам освятила,

А стежок не замела.

 

Ти зі мною, я з тобою —

Дві сніжинки, два чуття.

Ми зріднилися з любов`ю,

А любов на все життя.

 

І сади, і луки білі,

Біле місто і село…

Ще такої заметілі

У житті в нас не було.

ПРИСПІВ.

 

Небо вітром закружляло,

Гори снігом замело.

Ще такого бувало,

Та кохання нас звело.

 

І сади, і луки білі,

Біле місто і село…

Ще такої заметілі

У житті в нас не було.

ПРИСПІВ.

Завдання 3. Розгляньте репродукції картин відомих художників (с. 97). У них ви знайдете і авторську манеру письма, й ознаки тієї епохи, в якій вони були створені.

Завдання. Створіть власний малюнок на зимову тему, в якому буде виражено вашу авторську манеру письма.


29.12.2020 р.

Тема «Сучасні обробки для естрадного оркестру. Підсумковий урок» за підручником (авт. Л.Г. Кондратова, 2015 р.) с.88

Мета: ознайомити з особливостями сучасних оркестрів естрадної музики та інструментами естрадного оркестру, розглянути сучасні обробки популярних мелодій у виконанні естрадного оркестру, познайомити з творчістю композиторів Дж. Ласта, П. Моріа, узагальнити знання й оцінити рівень знань з теми.

Естрадний оркестр — колектив музикантів, що виконує естрадну та джазову музику з використанням струнних, духових (саксофонів у тому числі), клавішних, ударних та електронних музичних інструментів.

Завдання 1. Знайомство з творчістю композиторів та керівників естрадних оркестрів.

Джеймс Ласт «Зима»


Джеймс Ласт
німецький композитор, аранжувальник і диригент. Він успішно працює з творами, що представляють собою абсолютно різні стилі і напрямки: від традиційної, народної музики до альтернативного року, хард-року та електронної музики. Музикантом і його оркестром створено більше 200 альбомів, багато а яких отримали «золотий» статус, а 18 а них — «платиновий».

Поль Моріа «Jingle Bells»


Поль Моріафранцузький композитор, аранжувальник і диригент. У 1965 році П. Моріа створив свій оркестр, з яким записав інструментальні твори популярних пісень і здійснив обробки класичної музики. Музика П.Моріа часто звучала на хвилях радіо та на телебаченні, навіть використовувалася в

телепередачах, фільмах і мультфільмах (наприклад, мультсеріал «Ну, постривай!»).

Прослухайте відому пісню «Carol of the Bells»  яку виконує американська група «Реntаtоnіх», що співає а капела. Пісня «Carol of the Bells» створена за мотивами української народної пісні в обробці М. Леонтовича («Щедрик»), що була завезена в Америку на початку XX ст.

«Реntаtоnіх» «Carol of the Bells»

«Jingle Bells»— популярна у всьому світі англійська різдвяна пісня. Написав її американський композитор Дж. П’єрпонт і зареєстрував під назвою «Оnе Ногsе Ореn Sleigh» 16 вересня 1858 року. Пісня була перекладена багатьма мовами світу. Особливу  популярність вона отримала в 1940-х роках у виконанні Б. Кросбі.

Б. Кросбі  «Jingle Bells»



«АВВА» — шведський вокальний квартет, названий за першими літерами імен виконавців (Агнета,  Бйорн, Бонні, Анні- Фрід). Група розпалася в 1982 році, та нове зростання популярності «АВВА», як і всієї музики часів диско-буму, почалося в 1992 р. «Нарру New Year»— одна з най відоміших композицій групи, що вийшла 1980 році. Шведська група «А-Тееns»» у 2000 р. випустила кавер-версію цієї  пісні.

Гурт «АВВА»  «Нарру New Year»

Завдання 2. Розучування пісні «Тиха ніч, свята ніч!» (слова Й. Мора, музика Ф. Грубера) у підручнику с.91.

Завдання 3. Проведення семестрового тестування з теми. Виконайте тестові завдання.

1. Видозмінювання музичного твору шляхом гармонізації, аранжування або транскрипції назвивають:

-        Стилізацією;

-        Обробкою;

-        Оркестровкою.

2. Пісня Петра з опери М. Лисенка «Наталка Полтавка» має назву:

-        «Сонце низенько»;

-        «Як піду я в город Полтаву»;

-        «Тихо над річкою»

3. Автор вокальних, симфонічних, камерних і оркестрових творів, фольк-опери «Коли цвіте папороть» та музики до кінофільмів:

-        Л. Ревуцький;

-        Є. Станкович;

-        М.Лисенко

4. Автор лезгинки  із балету «Гаяне»:

-        М..Глінка;

-        М.Лисенко;

-        А.Хачатурян

5.      Духовий вірменський інструмент, який виробляється виключно з деревини абрикоса і має неповторний тембр, — це:

-        Зурна;

-        Дудук;

-        Гобой

6.      Творча художня діяльність народу, що виявляється в усній поезії, музиці та інших видах мистецтва, — це:

-        народні пісні;

-        фольклор;

-        народні обряди.

7.      Відтворення національного стилю композиторами і музи¬кантами у народній манері виконання із внесенням певних змін називають:

-        стилізованим фольклором;

-        пісенним фольклором;

-        поетичним фольклором.

8.      Рух у музичному виконавстві, що ставить своїм завданням максимально точне відтворення звучання музики минулого, називають:

-        Етнічними мотивами;

-        Стилізацією;

-        Автентичним виконавством.

9.      Музика народів світу (world music) — це:

-        Етнічна музика;

-        Автентична музика;

-        Народна музика.

10.    Основа мистецтва балету, що вимагає спеціальної підготовки, — це:

-        Народний танець;

-        Класичний танець;

-        Естрадний  танець.

11.    До стандартної програми бальних танців входять:

-        повільний вальс, квік-степ, танго, фокстрот, віденський вальс;

-        ча-ча-ча, джайв, румба, самба та пасадобль;

-        вальс, румба, танго

12.    Німецький композитор, аранжувальник і диригент естрадного оркестру — це:

-        Поль Моріа;

-        Джон Вільямс;

-        Джеймс Ласт.


Дистанційний урок № 9 (29.05.2020 р.) з теми «Жанри та напрями електронної музики. Узагальнення знань з теми «Новаторство в музичному мистецтві» за підручником 7 кл.  (авт. Л.Г. Кондратова) с. 192

Мета:    ознайомити з особливостями напрямів електронної музики та її жанрами, надати знання про різновиди електронної музики; розвивати вміння учнів уважно слухати електронну музику та знаходити особливості та відмінні риси між її жанрами, повторити та узагальнити вивчений матеріал; виховувати інтерес до історії розвитку та розмаїття жанрів електронної музики, виконавців та композиторів електронної музики,  виховувати ціннісне ставлення до музичної культури рідного краю та музики сучасності .

 

Електроніка, електронна музика — це широкий термін, що позначає музику, створену з використанням електронного устаткування.

Сучасна електронна музика містить у собі цілу низку різних жанрів і напрямків: ембієнт, ембієнт-хаус, ембієнт-техно, брекбіт, джамп- стайл, техно-хаус, техно, даунтемпо, електроклеш, транс, дабстеп, нью-ейдж та багато інших.

Ембієнт (Ambient) — музичний жанр, що містить у собі елементи цілої низки різних стилів — джазу, нью-ейджу, електронної музики, року, реггі, сучасної академічної музики й етномузики.

Завдання 1.  Ознайомтеся з інформацією про електронну музику (с. 192 - 193).

Завдання 2. Музичне сприймання.

       Й. С. Бах. «Бранденбурзький концерт №3» (фрагменти).

   Завдання 3. Виконання пісні.

«Край, мій рідний край» (слова і музика М. Мозгового).

Там, де гори й полонини,

Де стрімкі потоки й ріки,

Де смерічок, ген, розмай,

Ллється пісня на просторі,

Вільна, сильна, наче море,

Про мій милий рідний край.

 Приспів:

І у синю даль

Понад горами лине пісня ця, –

Про чудовий край,

Чарівний край Черемоша й Прута.

Край, мій рідний край,

Пісенний край завзяття і труда,

Ти – моя любов,

Ти рідна матінко, моя земля!

 

Завітайте в Прикарпаття,

Завітайте, люди добрі,

Завше будуть раді вам.

Хлібом-сіллю вас зустрінуть,

Файну пісню заспівають –

Шану нашим світлим дням.

Приспів /2 р./

Завдання 4.  Проведення підсумкового тестування.

1.      Музично-сценічна вистава переважно розважального характеру, що поєднує монологічне і діалогічне мовлення з вокальною та інструментальною музикою, танцювальне мистецтво й естрадні прийоми, називається:

ü оперою

ü оперетою

ü балетом

2.      Оперета  І. Кальмана на лібрето А. Грюнвальда і Ю. Браммера:

ü «Принцеса цирку»

ü «Фіалка Монмартру»

ü «Княгиня Чардашу»

3.      Музично-сценічна вистава, в якій поєднуються різноманітні жанри і виражальні засоби естрадної та побутової музики, хореографічного, драматичного й оперного мистецтва, — це:

ü рок-опера

ü оперета    

ü мюзикл

4.      Відома радянська рок-опера композитора Олексія Рибникова на вірші поета Андрія Вознесенського:

ü «Юнона і Авось»

ü «Орфей і Еврідіка»

ü «Стадіон»

5.      Назва фільму, в якому прозвучала пісня «Смуглянка»:

ü «В бій ідуть одні «старики»

ü «Білоруський вокзал»

ü «17 миттєвостей весни»

6.      Музику, створену з використанням синтезаторів, семплерів, комп’ютерів і драм-машин, називають:

ü естрадною        

ü електронною

ü популярною

7.      Музично-драматичний жанр, основою якого є рок-музи- ка, а коріння пов’язане з мюзиклом, називають:

ü оперою    

ü оперетою

ü рок-оперою

8.      французький гурт, який виконує музику в жанрі космічної електронної музики та диско, — це:

ü «Pink Floyd»   

ü «Kraftwerk»

ü «Space»

9. Молодіжна культура, яка виникла в кінці 1970-х років у США в середовищі афроамериканців, — це:

ü хіп-хоп

ü рок

ü диско

10.    Фільм, в якому основну роль відіграють музика, спів і танці, при цьому вони об’єднані загальним, не надто складним, зазвичай з комедійними елементами сюжетом, називається:

ü мюзиклом

ü оперетою

ü телемюзиклом

11.    Ритмічний речитатив, що складає основу музики хіп-хо- пу, — це:

ü рок  

ü реп  

ü біт

12.    Широкий термін, що позначає музику, створену з використанням спеціального устаткування, — це:

ü академічна музика

ü електронна музика

ü розважальна музика


Дистанційний урок № 8 (22.05.2020 р.) з теми «Сучасна танцювальна музика» за підручником 7 кл.  (авт. Л.Г. Кондратова) с. 186

Мета:    ознайомити з особливостями музичної культури хіп-хоп, розглянути народження та історію розвитку танцювальної музики нового часу, ознайомити з особливостями репу, бітбоксингу, ознайомити з творчістю сучасних реперів та особливостями цього жанру, розглянути особливості стилю ар-енд-бі, ознайомити із зірками хіп-хоп-культури; розвивати вміння учнів уважно слухати реп-музику, музику в стилі ар-енд-бі та розвивати вміння аналізувати музичну культуру хіп-хоп, розвивати вміння виразно виконувати пісню; виховувати інтерес до культури хіп-хопу, сучасних стилів танцювальної музики, до творчості композиторів та виконавців реп-музики, бітбоксингу, ар-енд-бі.

 

 

Завдання 1.  Ознайомтеся з інформацією про сучасні музичні напрямки пов’язані з танцювальною музикою  (с. 186 - 188).

Завдання 2. Музичне сприймання.

       Дж. Тіберлейк «Сгу Me а River»

          Гурт «ТНМК» «Гранули»


       Гурт «Тартак» «Україно, забивай».


Мистецтво графіті — це вчення про вуличну каліграфію, малюнки та письмо. Цим терміном назвали графічне мистецтво хіп-хопу  на об’єктах громадської та приватної власності як акт соціального протесту.

Завдання 3. Ознайомтеся з ілюстраціями в стилі графіті.




Завдання 4. Розучування пісні.

 «Край, мій рідний край» (сл. і муз.  М.Мозгового).

Там, де гори й полонини,

Де стрімкі потоки й ріки,

Де смерічок, ген, розмай,

Ллється пісня на просторі,

Вільна, сильна, наче море,

Про мій милий рідний край.

 Приспів:

І у синю даль

Понад горами лине пісня ця, –

Про чудовий край,

Чарівний край Черемоша й Прута.

Край, мій рідний край,

Пісенний край завзяття і труда,

Ти – моя любов,

Ти рідна матінко, моя земля!

 

Завітайте в Прикарпаття,

Завітайте, люди добрі,

Завше будуть раді вам.

Хлібом-сіллю вас зустрінуть,

Файну пісню заспівають –

Шану нашим світлим дням.

 Приспів /2 р./

 

Завдання 5. Намалюйте графіті на весняну тему.


Дистанційний урок № 7 (15.05.2020 р.) з теми «Електронна музика та її інструменти» за підручником 7 кл.  (авт. Л.Г. Кондратова) с. 182
Мета:    ознайомити з електронною музикою, електроінструментами та історією їх створення, знаходити відмінності між електронними і звичайними інструментами, розглянути особливості електронної музики;  розвивати вміння учнів уважно слухати музику, яку виконують електронні інструменти, та надавати характеристику тембральному забарвленню та особливостям звучання сучасних електронних інструментів; виховувати ціннісне ставлення до електронної музики, інтерес до історії створення електронних інструментів.

Електронна музика — це термін, шо позначає музику, створену з використанням електронного устаткування (синтезаторів, семплерів, комп’ютерів і драм-машин).
Електронні музичні інструменти — тип електромузичних інструментів, будова яких ґрунтується на використанні електронних схем, шо генерують змінний струм певної частоти і форми, шо відповідає певній висоті і тембру звуку.
Синтезаторами називають як окремі пристрої, що є основою електронних музичних інструментів, так і електронні музичні інструменти. Синтезатор із клавіатурою одержав назву клавішний синтезатор. Синтезатор, у якому немає клавіатури, називається звуковим модулем.
Семплер — електронний музичний інструмент, що відтворює раніше записані взірці звуків — семпли (англ, sample) акустичних інструментів або будь-яких інших музичних звуків.
Драм-машина — електронний прилад, розроблений на основі принципу покрокового програмування для створення й редагування повторюваних музичних перкусивних фрагментів.
Завдання 1.  Ознайомтеся з інформацією про еру електронної музики  (с. 183).
Завдання 2. Музичне сприймання.
Кейко Мацуї «Tears of the Ocean»
Кейко Мацуї  «Deep Blue»
Гурт «Space» «Just Blue»
Гурт «Space»  «Magic Fly»
«Space» — французький гурт, який виконує твори в жанрі космічної електронної музики та диско. У ранній період музиканти підкреслювали фантастичність музики та виступали в костюмах, схожих на скафандри.
Кейко Мацуї — японська піаністка і композитор, яка виконує музику в стилі нью-ейдж. Ця музика рідко порушує проблеми реального світу, але споглядає світ ідеалізований. Така музика часто використовується для релаксацій і звернена до живої природи і національної культури.
Завдання 3. Ознайомтеся з електронними інструментами
Лазерна арфа — електронний музичний інструмент, шо являє собою кілька лазерних пучків, які потрібно перекривати, за аналогією зі щипками струн звичайної арфи. Для уникнення травм при грі на інструменті використовувалися спеціальні окуляри та рукавиці. В основному інструмент використовується під час концертів.
Синтезатор — електронний пристрій, який синтезує звук за допомогою одного чи кількох електричних генераторів коливань.
Терменвокс —музичний інструмент, головною частиною якого є два високочастотних коливальних контури, налаштовані на спільну: частоту. Виконавець керує роботою терменвокса, змінюючи положення долонь навколо антен інструмента.
Оптиган за принципом дії нагадує сучасні семплери — зразки звуків інструментів записувалися на оптичні диски, звідки зчитуються за відповідною командою інструмента.
Електроскрипка — поєднання акустичної скрипки з електронними приладами, в звучанні якої застосовують звукознімач. Електронну скрипку використовували Д. Кросс, В. Мей, Г. Баранов, В. Ветт та звати і інші   музиканти.
Електрогітара — різновид гітари з електричними звукознімачами, які перетворюють коливання металевих струн у коливання електричного струму. Сигнал зі звукознімачів може бути оброблений для отримання різних звукових ефектів та підсилений для відтворення через динаміки.
Завдання 4. Розучування пісні «Спасибі вам, фронтовики» (слова і музика Н. Май).


Дистанційний урок № 6 (08.05.2020 р.) з теми «Музичне новаторство. Музика з телеекрану» за підручником 7 кл.  (авт. Л.Г. Кондратова) с. 176
Мета:    ознайомити з музикою з телеекрану, розглянути музику, створену до кінофільмів, телесеріалів та мультфільмів, ознайомити з особливостями жанру музики до кінофільмів, ознайомити із піснями про війну, створеними до кінофільмів, ознайомити із творчістю композиторів, які створювали музику до кінофільмів; розвивати вміння учнів уважно слухати музику до кінофільмів та надавати характеристику цим творам, розвивати вміння аналізувати музичні твори, пов’язані із кінофільмами про війну, розвивати вміння виконувати пісні під акомпанемент інструмента та під фонограму; виховувати ціннісне ставлення до музики до кінофільмів, виховувати повагу до музичних творів про захисників.

Музика телеекрану — це композиторські твори, створені для кінофільмів, телесеріалів, мультфільмів, телепередач тощо, які супроводжують сюжет і є тлом головних сюжетних ліній.
Музика кіно — величезний каталог мелодій, які продовжують жити роками. Ці музичні твори належать до різних стилів та напрямів музики, вони представляють різноманітні жанри і форми. Більшість творів написані композиторами для конкретної стрічки або мультфільму.
Музику до кінофільмів створює композитор, а звукове оформлення — звукорежисер.
Завдання 1.  Ознайомтеся з інформацією про кіно і музику  (с. 176-177).
Завдання 2. Музичне сприймання.
 М. Тарівердієв. Музика до фільму «17 миттєвостей весни».

Музика до фільму «В бій ідуть одні «старики»:
«Смуглянка»
«Вечірній дзвін»
«Ніч яка місячна»
 І.Цілик, сестри Тельнюк та гурт «Kozak System». «Повертайся живим»
Завдання 3. Розучування пісні «Спасибі вам, фронтовики» (слова і музика Н. Май).
Знову зорі спогадом покличуть,
І полине пісня у вікні,
То лелеки журяться, курличуть
Спогадом жахливої війни.

За те, що в небі сонце світить,
І на весні цвітуть садки,
За те, що ми живем на світі.
Спасибі Вам, фронтовики.

Відгриміли постріли, гармати,
Засвітилось сонце в небесах
І не дочекалась сина мати,
І сльоза скотилась по щоках.

Стеляться тумани сині-сині
Розцвітають маки золоті,
Поклонися рідна Україно,
Тим, хто захистив нас від біди
Завдання 4. Створіть малюнок до пісні та присвятіть її захисникам Вітчизни. 



Дистанційний урок № 5 (24.04.2020 р.) з теми «Історія рок-опери» за підручником 7 кл.  (авт. Л.Г. Кондратова) с. 172
Мета:    ознайомити з історією виникнення рок-опери як театрального жанру, розглянути приклади зарубіжної рок-опери та познайомити з її творцями та виконавцями головних ролей, ознайомити із видатними іменами в історії розвитку рок- опери. розглянути особливості жанру та зв’язок зі спорідненими сценічними жанрами; розвивати вміння учнів уважно слухати рок-оперу та знаходити відповідні спільні та відмінні риси від класичних музично-театральних жанрів, розвивати вміння аналізувати номери рок-опер; виховувати інтерес до рок-опер, ціннісне ставлення до мистецтва сучасності.
Рок-опера — музично-драматичний жанр, основою якого є рок-музика, а коріння пов’язане з мюзиклом.
Спільні та відмінні риси опери та рок-опери
Спільні риси: як і в класичній опері, в рок-опері є літературний сюжет, лібрето, розподіл сюжету на акти; для неї також характерні різні номери: арія, монолог, хор, розмовні діалоги.
Відмінні риси: в рок-опері є елементи, не характерні для класичної опери — танцювальні епізоди зі специфічною пластикою, найрізноманітніші прийоми звукового оформлення та світлові ефекти; своєрідна музична мова рок-опер пов’язана з використанням рок-ансамблю, а також класичного складу оркестру або їх поєднання, використовуються елементи музичної мови інших пластів — від фольклору і бароко до джазу й авангарду.
Завдання 1.  Ознайомтеся з інформацією про рок-оперу «Юнона і Авось» (с. 172-173).
Завдання 2. Музичне сприймання. О. Рибников. Фрагменти з рок-опери «Юнона та Авось»:
Пролог з рок-опери «Юнона і Авось»
Романс «Я тебя никогда не забуду» з рок-опери «Юнона і Авось»
Романс «Белый шиповник» з рок-опери «Юнона і Авось»
Епілог «Аллилуйя» з рок-опери «Юнона і Авось»
Завдання 3. Ознайомтеся на с.174 з історією розвитку жанру рок-опери
Завдання 4. Розучування пісні «Києве мій» (слова Д. Луценка, музика І.Шамо)
Завдання 5. Виконати творче завдання «Малюємо пісню». Візьміть кольорові олівці та намалюйте свою власну фантазію «Місто моєї мрії». Доберіть ті кольори та образи, які підказала вам мелодія і характер пісні.



Дистанційний урок № 4 (17.04.2020 р.) з теми «Телемюзикл» за підручником 7 кл.  (авт. Л.Г. Кондратова) с. 168
Мета:    ознайомити з особливостями телемюзиклу, розглянути відмінності сучасного телемюзиклу від класичних музично-театральних жанрів; розвивати вміння порівнювати телемюзикл із театральними та кінематографічничними жанрами, розвивати вміння аналізувати музичні жанри, знаходити необхідну інформацію про телемюзикли; виховувати інтерес до жанру телемюзиклу та творчості композиторів, які писали музику до кінофільмів.
Телемюзикл — фільм, в якому основну роль відіграють музика, спів і танці, при цьому вони об’єднанні загальним, не надто складним, зазвичай з комедійними елементами сюжетом.
Мюзикли перейшли з театру до кіно із зародженням звукового кіно. Розквіт мюзиклу як кіножанру відбувся в США на межі 1930-х — 1940-х років. Класика жанру цього періоду — голлівудський мюзикл «Серенада Сонячної долини» (1941), яка завоювала шалену популярність.
Найвідоміші світові телемюзикли: «Звуки музики», «Айболіт-66», «Попелюшка», «Спляча красуня», «Аліса в Країні Чудес», «Карнавальна ніч», «Пригоди Буратіно», «Острів скарбів», «Пригоди Вінні-Пуха», «Русалонька» та інші.
Останнім часом в Україні популярними стали музичні телемюзикли до святкування Нового року за мотивами відомих казок та фільмів, наприклад, «Вечори на хуторі біля Диканьки», «Червона шапочка і всі, всі, всі», «За двома зайцями», «Сорочинський ярмарок» та інші.
Завдання 1.  Ознайомтеся з інформацією про телемюзикл «Мері Поппінс» (с. 168-169).
Завдання 2. Музичне сприймання.
М. Дунаєвський. Музика до фільму «Мері Поппінс, до побачення»:
Увертюра
Пісня «Непогода»
Пісня «Леди совершенство»
Пісня «Ветер перемен»
Пісня «33 коровы» 
Завдання 3. Творче завдання.
Візьміть фарби або олівці. Намалюйте героїню телемюзиклу так, якою ви її уявили за прослуханими піснями. Доберіть потрібні кольори, які передають настрій пісні.
Завдання 4. Розучування пісні «Києве мій» (слова Д. Луценка, музика І.Шамо).
Завдання 5. Музичний проект «Мій улюблений телемюзикл»
Мета: створити буклет, присвячений улюбленому телемюзиклу. Очікуваний результат: буклет.
Типологія проекту: індивідуальний, короткотривалий, інформаційний, музичний.
План створення проекту:
1.    Попрацюй із музичною або електронною енциклопедією та знайди потрібну інформацію про свій улюблений телемюзикл (імена авторів та виконавців, відомості про твір, який став основою сюжету телемюзиклу).

2.    Оформи буклет. Додай до нього власні ілюстрації або відповідні фотографії.


Дистанційний урок № 3 (03.04.2020 р.) з теми «Мюзикл» за підручником 7 кл.  (авт. Л.Г. Кондратова) с. 162
Мета: ознайомити з особливостями жанру мюзиклу, розглянути історію виникнення мюзиклу, ознайомити з сюжетами та композиціями окремих мюзиклів, надати основні знання про відмінності між оперою, оперетою, балетом і мюзиклом; розвивати вміння співставляти музично-театральні жанри з мюзиклом, розвивати вміння виконувати сольно пісню під фонограму; виховувати інтерес до жанру мюзиклу.
Мюзикл (від англ, musical play — музичний спектакль) — музично-сценічна вистава, в якій поєднуються різноманітні жанри і виражальні засоби естрадної та побутової музики, хореографічного, драматичного й оперного мистецтва.       
Мюзикл
— це музично-сценічний твір, в якому переплітаються діалоги, пісні, музика, танці, при цьому сюжет, як правило, нескладний.
Мюзикл — постановочний жанр. Робота над кожним проектом починається з написання п’єси. Постановку п’єси здійснює режисер, якому часто можуть допомагати балетмейстери та фахівці зі співу.
Мюзикл — один із найкомерційніших жанрів театру. Це обумовлено його видовищністю, розмаїттям тем, необмеженістю у виборі виражальних засобів для акторів. Під час постановки мюзиклів часто використовуються масові сцени зі співом і танцями, нерідко застосовуються різні спецефекти.
Завдання 1.  Розгляньте схему, на якій зображено спільні риси складних театральних жанрів (с. 164).
Спільні риси опери, оперети та мюзиклу:
1) приналежність до театральних жанрів;
2)наявність літературної основи, розподіл сценарію на акти;
3)гра акторів, використання хореографії, хору;
4)вокальні номери (сольні, ансамблеві, хорові);
5)музичний супровід (оркестровий або фонограмний);
6)oфopмлeння сцени декораціями;
7)акторські костюми.
Завдання 2. Знайомство з творами Р. Коччанте.
Пісня «Belle» із мюзиклу «Собор Паризької Богоматері».
Пісня «Danse mon Esmeralda» із мюзиклу «Собор Паризької Богоматері».
Пісня «Le Temps de cathédrales» із мюзиклу «Собор Паризької Богоматері».
Завдання 3. На с. 164 – 165 ознайомтеся з  історією створення мюзиклу  «Собор Паризької Богоматері»
Завдання 4. Перегляньте відео сучасних мюзиклів та на с.165 – 166 прочитайте про них інформацію. Поділіться своїми враженнями.
Ж. Пресгурвік. Мюзикл «Ромео і Джульетта» — «Les Rois du monde» («Королі нічної Верони»).
Ж. Пресгурвік. Мюзикл «Ромео і Джульетта» - дует Ромео та Джульєтти «Aimer» («Кохання»).
Мюзикл «Знедолені» К.-М. Шонберга
Мюзикл «Привид опери» Е. Веббера.
Завдання 5. Виконання пісні.

 «Тече вода з-під явора» (слова Т. Шевченка, музика О. Злотника).



Дистанційний урок № 2 (27.03.2020 р.) з теми «Музика театру» за підручником 7 кл.  (авт. Л.Г. Кондратова) с. 154
Мета: ознайомити з особливостями театральної музики та її жанрами, надати знання про класифікацію жанрів театральної музики, навести приклади сучасних оперних театрів, ознайомити із творчістю композиторів І. Кальмана, А. Хачатуряна; розвивати вміння учнів уважно слухати музику та визначати особливості музично-театральних жанрів, розвивати вміння аналізувати музичні твори різних жанрів, розвивати вміння виконувати пісні під фонограму; вховувати інтерес до музики в театрі.
Театр (від грец. — місце видовище) — вид мистецтва, що відображає життя в сценічній дії, яку виконують актори перед глядачами, а також установа, шо здійснює сценічні вистави певним колективом артистів, і приміщення, будинок, у якому відбуваються вистави.
Театральна музика — вокальна та інструментальна музика до театральних вистав, яка сприяє створенню певної емоційної атмосфери, розкриттю ідеї п’єси, цілісності спектаклю, посиленню художньо-емоційного впливу вистави на глядачів.
Завдання 1.  Розгляньте палітру основних жанрів театральної музики (с. 156). З якими з них ви уже знайомі?
Завдання 2. Опера 3 комічним, жартівливим сюжетом поділяється на декілька різновидів, які дещо відрізняються між собою. Розгляньте схему (с. 157).
Завдання 3. Знайомство з творчістю композиторів І. Кальмана та А. Хачатуряна.
І. Кальман. Арія «Карамболіна, Карамболетта» з оперети  « Фіалка Монмартру» у виконанні Т.Ходакової.
І. Кальман. «Арія Містера Ікс» з оперети «Принцеса цирку» у виконанні Г. Отса.
А. Хачатурян  «Танець з шаблями» з балету «Гаяне»
Завдання 4. Розучування пісні.
«Тече вода з-під явора» (слова Т. Шевченка, музика О. Злотника).


 Дистанційний урок № 1 (20.03.2020 р.) з теми «Звучить авторська бардівська пісня» за підручником 7 кл.  (авт. Л.Г. Кондратова) с. 148
Мета:    Ознайомити з історією виникнення авторської пісні та її особливостями, ознайомити з видатними виконавцями авторської пісні, розглянути приклади авторських пісень, узагальнити знання з теми, оцінити рівень знань та практичних вмінь з теми;     розвивати вміння учнів уважно слухати авторські пісні та надавати характеристику засобам виразності творів; виховувати інтерес до авторської пісні, інтерес до творчості бардів, авторів-виконавців власних пісень.
Авторська пісня умовна назва музичного твору, автором тексту і виконавцем якого є одна й та сама людина. Авторські пісні створюють і виконують самі автори. Виконавцями авторської пісні є співаки-барди. Іноді авторську музику виконують і співаки поп-музики. Синонімом терміну «авторська пісня» в українській мові є співана поезія. Це найдавніший вид творчості, що відомий культурам чи не всіх народів.
Завдання 1.  Переглянути відео «Муз. мистецтво 7 клас урок26» (автор Наталія Куценко) та опрацювати відповідний текст в підручнику  с.148 - 151
Завдання 2. Виконайте тест.
1.      Історично складену сукупність засобів та прийомів художньої виразності, що відображає естетичні погляди різних людей певної епохи або творчого напряму, називають:
а) музичною спадщиною
б) музичним стилем
в) музичною культурою
2.      Повільний ліричний танець у класичному балеті — це:
а) галоп   
б) адажіо
в) менует
3.      Створення художнього твору (музичного, поетичного, сценічного) у момент його виконання без попередньої підготовки називають:
а) імпровізацією       
б) варіацією
в) фантазією
4.      Ритми регтайму в поєднанні з елементами блюзу та духовними співами африканців дали початок напряму:
а) року     
б) рок-н-ролу
в) джазу
5.      Великий джазовий оркестр називають:
а) диксилендом
б) джазменом
в) джаз-бендом
6.      Цей термін означає «крутись і гойдайся», його запровадив диск-жокей із Клівленда  Е. Фрід у 1951 році. Йдеться про:
а) рок-н-рол
б) рок       
в) блюз
7.      Легендарний британський біт-рок-гурт — це:
а) «Pink Floyd»
б) «Queen»
в) «The Beatles»
8.      Загальнодоступну музику, поняття, що охоплює різноманітні стилі, жанри та напрями масового музикування, називають:
а) рок-музикою
б) класичною музикою
в) поп-музикою
9.      Відомий співак і танцюрист, який став одним із комерційно найуспішніших сольних артистів, — це:
а) Джо Дассен
б) Пол Маккартні
в) Майкл Джексон
10.    Легендарний ВІА. створений Л. Дутківським, солістами якого були С. Ротару, В. Зінкевич та Н. Яремчук, — це:
а) «Кобза»
б) «Смерічка» 
в) «Водограй»
11.    Стиль популярної танцювальної музики II половини 1970-х
років, яка характеризується рівномірним чітким ритмом, називають:
а) диско   
б) шансоном    
в) роком
12.    Як по-іншому називають українських бардів?
а) шансоньє     
б) кобзарями   
в) лірниками
Завдання 3. Виконання пісні Т. Петриненка «Господи, помилуй нас».
Завдання 4.      Подивіться кліп, у якому цю пісню виконують Тарас Петриненко і Тетяна Горобець.



Комментариев нет:

Отправить комментарий