22.01.2021 р.
Тема «Джаз» за підручником (авт. Л.Г.
Кондратова, 2015 р.) с.100
Мета: ознайомити з особливостями сучасних музичних явищ (джазом), розглянути
особливості понять «імпровізація», «музична імпровізація», ознайомити з
історією виникнення джазу, розглянути напрями та інструменти джазу, ознайомити
із творчістю видатних джазових виконавців та із термінологією джазової музики.
Музичний словничок.
Джаз (англ. jazz) — напрям у музиці, що виник на межі XIX- XX століть у США як синтез
африканської та європейської культур.
Імпровізація (франц. improvisation, від
лат. Improvises — непередбачений) — створення художнього твору
(наприклад, музичного, поетичного, сценічного) в момент його виконання без
попередньої підготовки.
Музична
імпровізація — історично найдавніший тип музикування.
Джазмен — музикант, який виконує джаз (який вміє імпровізувати).
Джаз-бенд — великий джазовий оркестр.
Завдання 1. Музичне сприймання.
Ф. Сінатра. «Learnin the Blues»
Л. Утьосов та його джаз-оркестр «Пароплав»
Гори снігом замело.
Ще такого бувало,
Та кохання нас звело.
Впала зоряна сніжинка,
Мов зронив зимовий птах,
Та сніжинка-порошинка
Засвітилась на кустах.
ПРИСПІВ:
Хуртовина, хуртовина,
Сніг з небесного крила,
Ти серця нам освятила,
А стежок не замела.
Ти зі мною, я з тобою —
Дві сніжинки, два чуття.
Ми зріднилися з любов`ю,
А любов на все життя.
І сади, і луки білі,
Біле місто і село…
Ще такої заметілі
У житті в нас не було.
ПРИСПІВ.
Небо вітром закружляло,
Гори снігом замело.
Ще такого бувало,
Та кохання нас звело.
І сади, і луки білі,
Біле місто і село…
Ще такої заметілі
У житті в нас не було.
ПРИСПІВ.
Завдання 3. Творче завдання: скласти акровірш зі словом джаз.
Приклад:
Джаз звучить,
Життя іде.
А мені цікаво стало,
Знов щось в серці вирувало.
15.01.2021 р.
Тема «Сучасна музика. Стилі та
напрями» за підручником (авт. Л.Г.
Кондратова, 2015 р.) с.94
Мета: ознайомити з поняттям «стиль» у
музиці, надати стислий огляд стилів музичного мистецтва в історії музики,
ознайомити з назвами сучасних стилів музики та поняттями «академічна музика»,
«розважальна музика», ознайомити із поняттями «авторський», «національний»,
«історичний» стилі в музиці, продовжити знайомство з творчістю В.А.
Моцарта, А.Хачатуряна; вміння учнів уважно слухати
музику та на слух визначати характерні особливості музичних творів і звучання
музичних інструментів, розвивати вміння виконувати пісні під акомпанемент
музичного інструмента; інтерес до музичних творів минулого і сучасності, інтерес
до творчості В.А. Моцарта, А. Хачатуряна та пісень сучасних українських
композиторів.
Музичний словничок.
Музичний стиль — історично складена сукупність засобів та прийомів художньої виразності, що
відображає естетичні погляди різних людей певної епохи або творчого напряму.
Адажіо — частина твору
(симфонії, концерту, сонати, квартету), яка написана в повільному темпі та має
характер глибокого роздуму.
Адажіо — повільний
ліричний танець у класичному балеті.
Скляна гармоніка — музичний
інструмент, який складається з комплекту скляних посудин, наповнених водою до
певного рівня, чи скляних півкуль, що змонтовані на горизонтальній металевій
осі та обертаються за допомогою педалі. Торкаючись посудин або півкуль вологими
пальцями, виконавець видобуває звук різної висоти. Цей інструмент відомий ще з
середини XVII ст.
Завдання 1. Музичне сприймання.
В.А. Моцарт, Б. Хоффман. «Адажіо» для скляної гармоніки, до-мажор
Гори снігом замело.
Ще такого бувало,
Та кохання нас звело.
Впала зоряна сніжинка,
Мов зронив зимовий птах,
Та сніжинка-порошинка
Засвітилась на кустах.
ПРИСПІВ:
Хуртовина, хуртовина,
Сніг з небесного крила,
Ти серця нам освятила,
А стежок не замела.
Ти зі мною, я з тобою —
Дві сніжинки, два чуття.
Ми зріднилися з любов`ю,
А любов на все життя.
І сади, і луки білі,
Біле місто і село…
Ще такої заметілі
У житті в нас не було.
ПРИСПІВ.
Небо вітром закружляло,
Гори снігом замело.
Ще такого бувало,
Та кохання нас звело.
І сади, і луки білі,
Біле місто і село…
Ще такої заметілі
У житті в нас не було.
ПРИСПІВ.
Завдання 3. Розгляньте
репродукції картин відомих художників (с. 97). У них ви знайдете і авторську
манеру письма, й ознаки тієї епохи, в якій вони були створені.
Завдання. Створіть власний
малюнок на зимову тему, в якому буде виражено вашу авторську манеру письма.
29.12.2020 р.
Тема «Сучасні обробки для естрадного оркестру.
Підсумковий урок» за підручником (авт. Л.Г. Кондратова, 2015 р.) с.88
Мета: ознайомити з
особливостями сучасних оркестрів естрадної музики та інструментами естрадного
оркестру, розглянути сучасні обробки популярних мелодій у виконанні естрадного
оркестру, познайомити з творчістю композиторів Дж. Ласта, П. Моріа, узагальнити
знання й оцінити рівень знань з теми.
Естрадний оркестр — колектив музикантів, що виконує
естрадну та джазову музику з використанням струнних, духових (саксофонів у тому
числі), клавішних, ударних та електронних музичних інструментів.
Завдання 1. Знайомство з творчістю композиторів та
керівників естрадних оркестрів.
Джеймс
Ласт «Зима»
Поль
Моріа «Jingle Bells»
Поль Моріа – французький композитор, аранжувальник і диригент. У 1965 році П. Моріа створив свій оркестр, з яким записав інструментальні твори популярних пісень і здійснив обробки класичної музики. Музика П.Моріа часто звучала на хвилях радіо та на телебаченні, навіть використовувалася в
телепередачах,
фільмах і мультфільмах (наприклад, мультсеріал «Ну, постривай!»).
«Реntаtоnіх»
«Carol of the Bells»
«Jingle Bells»— популярна у всьому світі англійська різдвяна пісня. Написав її американський композитор Дж. П’єрпонт і зареєстрував під назвою «Оnе Ногsе Ореn Sleigh» 16 вересня 1858 року. Пісня була перекладена багатьма мовами світу. Особливу популярність вона отримала в 1940-х роках у виконанні Б. Кросбі.
Б.
Кросбі «Jingle Bells»
«АВВА» — шведський вокальний квартет, названий за першими літерами імен виконавців (Агнета, Бйорн, Бонні, Анні- Фрід). Група розпалася в 1982 році, та нове зростання популярності «АВВА», як і всієї музики часів диско-буму, почалося в 1992 р. «Нарру New Year»— одна з най відоміших композицій групи, що вийшла 1980 році. Шведська група «А-Тееns»» у 2000 р. випустила кавер-версію цієї пісні.
Гурт
«АВВА» «Нарру New Year»
1. Видозмінювання
музичного твору шляхом гармонізації, аранжування або транскрипції назвивають:
- Стилізацією;
- Обробкою;
- Оркестровкою.
2. Пісня Петра з
опери М. Лисенка «Наталка Полтавка» має назву:
- «Сонце низенько»;
- «Як піду я в город Полтаву»;
- «Тихо над річкою»
3. Автор вокальних,
симфонічних, камерних і оркестрових творів, фольк-опери «Коли цвіте папороть»
та музики до кінофільмів:
- Л. Ревуцький;
- Є. Станкович;
- М.Лисенко
4. Автор
лезгинки із балету «Гаяне»:
- М..Глінка;
- М.Лисенко;
- А.Хачатурян
5. Духовий вірменський інструмент, який
виробляється виключно з деревини абрикоса і має неповторний тембр, — це:
- Зурна;
- Дудук;
- Гобой
6. Творча художня діяльність народу, що
виявляється в усній поезії, музиці та інших видах мистецтва, — це:
- народні пісні;
- фольклор;
- народні обряди.
7. Відтворення національного стилю
композиторами і музи¬кантами у народній манері виконання із внесенням певних
змін називають:
- стилізованим фольклором;
- пісенним фольклором;
- поетичним фольклором.
8. Рух у музичному виконавстві, що ставить
своїм завданням максимально точне відтворення звучання музики минулого,
називають:
- Етнічними мотивами;
- Стилізацією;
- Автентичним виконавством.
9. Музика народів світу (world music) — це:
- Етнічна музика;
- Автентична музика;
- Народна музика.
10. Основа мистецтва балету, що вимагає
спеціальної підготовки, — це:
- Народний танець;
- Класичний танець;
- Естрадний танець.
11. До стандартної програми бальних танців
входять:
- повільний вальс, квік-степ, танго,
фокстрот, віденський вальс;
- ча-ча-ча, джайв, румба, самба та
пасадобль;
- вальс, румба, танго
12. Німецький композитор, аранжувальник і
диригент естрадного оркестру — це:
- Поль Моріа;
- Джон Вільямс;
- Джеймс Ласт.
Мета:
ознайомити з особливостями напрямів
електронної музики та її жанрами, надати знання про різновиди електронної
музики; розвивати вміння учнів уважно слухати електронну музику та знаходити
особливості та відмінні риси між її жанрами, повторити та узагальнити вивчений
матеріал; виховувати інтерес до історії розвитку та розмаїття жанрів
електронної музики, виконавців та композиторів електронної музики, виховувати ціннісне ставлення до музичної
культури рідного краю та музики сучасності .
Електроніка, електронна музика — це широкий термін, що позначає музику, створену
з використанням електронного устаткування.
Сучасна електронна музика містить у собі цілу
низку різних жанрів і напрямків: ембієнт,
ембієнт-хаус, ембієнт-техно, брекбіт, джамп- стайл, техно-хаус, техно,
даунтемпо, електроклеш, транс, дабстеп, нью-ейдж та багато інших.
Ембієнт (Ambient) — музичний жанр, що містить у собі елементи цілої
низки різних стилів — джазу, нью-ейджу, електронної музики, року, реггі, сучасної
академічної музики й етномузики.
Завдання 1. Ознайомтеся з інформацією про електронну музику (с. 192 - 193).
Завдання 2. Музичне сприймання.
Й. С.
Бах. «Бранденбурзький концерт №3» (фрагменти).
«Край, мій рідний край»
(слова і музика М. Мозгового).
Там, де гори й полонини,
Де стрімкі потоки й ріки,
Де смерічок, ген, розмай,
Ллється пісня на просторі,
Вільна, сильна, наче море,
Про мій милий рідний край.
Приспів:
І у синю даль
Понад горами лине пісня ця, –
Про чудовий край,
Чарівний край Черемоша й Прута.
Край, мій рідний край,
Пісенний край завзяття і труда,
Ти – моя любов,
Ти рідна матінко, моя земля!
Завітайте в Прикарпаття,
Завітайте, люди добрі,
Завше будуть раді вам.
Хлібом-сіллю вас зустрінуть,
Файну пісню заспівають –
Шану нашим світлим дням.
Приспів /2 р./
1. Музично-сценічна вистава
переважно розважального характеру, що поєднує монологічне і діалогічне мовлення
з вокальною та інструментальною музикою, танцювальне мистецтво й естрадні
прийоми, називається:
ü оперою
ü оперетою
ü балетом
2. Оперета І. Кальмана на лібрето А. Грюнвальда і Ю.
Браммера:
ü «Принцеса цирку»
ü «Фіалка Монмартру»
ü «Княгиня Чардашу»
3. Музично-сценічна вистава, в
якій поєднуються різноманітні жанри і виражальні засоби естрадної та побутової
музики, хореографічного, драматичного й оперного мистецтва, — це:
ü рок-опера
ü оперета
ü мюзикл
4. Відома радянська рок-опера
композитора Олексія Рибникова на вірші поета Андрія Вознесенського:
ü «Юнона і Авось»
ü «Орфей і Еврідіка»
ü «Стадіон»
5. Назва фільму, в якому
прозвучала пісня «Смуглянка»:
ü «В бій ідуть одні «старики»
ü «Білоруський вокзал»
ü «17 миттєвостей весни»
6. Музику, створену з
використанням синтезаторів, семплерів, комп’ютерів і драм-машин, називають:
ü естрадною
ü електронною
ü популярною
7. Музично-драматичний жанр,
основою якого є рок-музи- ка, а коріння пов’язане з мюзиклом, називають:
ü оперою
ü оперетою
ü рок-оперою
8. французький гурт, який виконує
музику в жанрі космічної електронної музики та диско, — це:
ü «Pink Floyd»
ü «Kraftwerk»
ü «Space»
9. Молодіжна культура, яка виникла в кінці 1970-х років у США в середовищі
афроамериканців, — це:
ü хіп-хоп
ü рок
ü диско
10. Фільм, в якому основну роль
відіграють музика, спів і танці, при цьому вони об’єднані загальним, не надто
складним, зазвичай з комедійними елементами сюжетом, називається:
ü мюзиклом
ü оперетою
ü телемюзиклом
11. Ритмічний речитатив, що складає
основу музики хіп-хо- пу, — це:
ü рок
ü реп
ü біт
12. Широкий термін, що позначає
музику, створену з використанням спеціального устаткування, — це:
ü академічна музика
ü електронна музика
ü розважальна музика
Дистанційний урок № 8 (22.05.2020 р.) з теми «Сучасна танцювальна музика» за підручником 7 кл. (авт.
Л.Г. Кондратова) с. 186
Мета:
ознайомити з особливостями музичної
культури хіп-хоп, розглянути народження та історію розвитку танцювальної музики
нового часу, ознайомити з особливостями репу, бітбоксингу, ознайомити з
творчістю сучасних реперів та особливостями цього жанру, розглянути особливості
стилю ар-енд-бі, ознайомити із зірками хіп-хоп-культури; розвивати вміння учнів
уважно слухати реп-музику, музику в стилі ар-енд-бі та розвивати вміння
аналізувати музичну культуру хіп-хоп, розвивати вміння виразно виконувати
пісню; виховувати інтерес до культури хіп-хопу, сучасних стилів танцювальної
музики, до творчості композиторів та виконавців реп-музики, бітбоксингу,
ар-енд-бі.
Завдання 1. Ознайомтеся з інформацією про сучасні музичні
напрямки пов’язані з танцювальною музикою (с. 186 - 188).
Завдання 2. Музичне сприймання.
Дж.
Тіберлейк «Сгу Me а River»
Мистецтво графіті — це вчення про вуличну каліграфію, малюнки та письмо. Цим терміном назвали графічне мистецтво хіп-хопу на об’єктах громадської та приватної власності як акт соціального протесту.
Завдання 3. Ознайомтеся з ілюстраціями в стилі
графіті.
Завдання 4. Розучування пісні.
«Край, мій рідний край» (сл. і муз. М.Мозгового).
Там, де гори й полонини,
Де стрімкі потоки й ріки,
Де смерічок, ген, розмай,
Ллється пісня на просторі,
Вільна, сильна, наче море,
Про мій милий рідний край.
Приспів:
І у синю даль
Понад горами лине пісня ця, –
Про чудовий край,
Чарівний край Черемоша й Прута.
Край, мій рідний край,
Пісенний край завзяття і труда,
Ти – моя любов,
Ти рідна матінко, моя земля!
Завітайте в Прикарпаття,
Завітайте, люди добрі,
Завше будуть раді вам.
Хлібом-сіллю вас зустрінуть,
Файну пісню заспівають –
Шану нашим світлим дням.
Приспів /2 р./
Завдання 5. Намалюйте графіті на весняну тему.
Дистанційний урок № 3 (03.04.2020 р.) з теми «Мюзикл» за підручником 7 кл. (авт. Л.Г. Кондратова) с. 162
Мюзикл — це музично-сценічний твір, в якому переплітаються діалоги, пісні, музика, танці, при цьому сюжет, як правило, нескладний.
Комментариев нет:
Отправить комментарий